aGal Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Starta Everest home i dag, da fikk jeg se på volten +12 V = 2.43 V(som på bildet). Jeg lurer på om det er sån det skal verra, eller er det på tide med ny strømforsyning ? (jeg har en Q-tec 350 W *fy fy*) Jeg har fler PC'r, på shuttelen som jeg bruker er +12V = 12.5 V (regner med det er bra/riktig) Hvis jeg burde skaffe meg ny strømforsyning så trenger jeg noen tips. max 600 kr (inkludert frakt) ! Kan gå over men helst ikke. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 hadde 12V vært så lav så hadde nokk ikke boksen din snurret rundt... Som det blir sagt til alle andre som spør om dette, mål med multimeter. Ha en ellers trivelig helg Lenke til kommentar
aGal Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 hadde 12V vært så lav så hadde nokk ikke boksen din snurret rundt... Som det blir sagt til alle andre som spør om dette, mål med multimeter. Ha en ellers trivelig helg 6240202[/snapback] Ok ! jeg har multimeter, skal jeg bare stappe dessa pinna borti 12 v på molex greia da ell ? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Er helt klart feil i programmet. Som Behydro sier hadde den vært så lav hadde ikke den startet. Selv om du har Q-tec psu ser jeg ikke noe grunn til og bytte den vis pc'en er stabil og funker som den skal. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Sjekk i BIOS, stol aldri 100% på programmer i Windows. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Er helt klart feil i programmet. Som Behydro sier hadde den vært så lav hadde ikke den startet. Selv om du har Q-tec psu ser jeg ikke noe grunn til og bytte den vis pc'en er stabil og funker som den skal. 6240238[/snapback] PC'n er litt små treg for å si det sån, den bruker en del sek (kanskje 10) på å få opp "menyen" når man høyreklikker på skrive bordet, før så hang den seg opp når jeg høyreklikka på skrivebordet :hmr: Lenke til kommentar
aGal Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Sjekk i BIOS, stol aldri 100% på programmer i Windows. 6240253[/snapback] Skal sjekke bios nå ! Oppdatering på volt = 11.97 V... så alt er bra ! Da vil jeg kalle denne saken løst ! Endret 4. juni 2006 av aGal Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Stol heller aldri 100% på BIOS (men stol sånn 99% på det hehe). BIOS kan også være noe unøyaktig, men viktigst av alt så er det ikke mulig å måle spenningen i BIOS under last, og det er jo udner last av spenningene er viktigst. Du kan fint ha en 12v på 11.97 når maskinen nesten ikke trekker strøm, og så kan den falle ned en volt på full load (og forårsake ustabilitet eller whatever). Et multimeter bør enhver nerd med sevrespekt ha.... ikke er det dyrt på clas ohlson heller =) -Stigma Endret 8. juni 2006 av Stigma Lenke til kommentar
aGal Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Stol heller aldri 100% på BIOS (men stol sånn 99% på det hehe). BIOS kan også være noe unøyaktig, men viktigst av alt så er det ikke mulig å måle spenningen i BIOS under last, og det er jo udner last av spenningene er viktigst. Du kan fint ha en 12v på 11.97 når maskinen nesten ikke trekker strøm, og så kan den falle ned en volt på full load (og forårsake ustabilitet eller whatever). Et multimeter bør enhver nerd med sevrespekt ha.... ikke er det dyrt på clas ohlson heller =) -Stigma 6269281[/snapback] Jeg har det, gikk 1 måned på GK elektro så fikk det der Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 No offence, men du burde vite bedre enn å tro at 12V-railen virkelig lå på 2,5V når du har gått elektro. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) No offence, men du burde vite bedre enn å tro at 12V-railen virkelig lå på 2,5V når du har gått elektro. 6269798[/snapback] hea... Jeg skjønte jo at det var feil, men er jo lurere å spørre enn å ikke spørre ! 3uker på elektro er jo ikke så mye da:yes:... EDIT: Jeg kunne skrevet bedre på første innlegg ! Endret 9. juni 2006 av aGal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå