Christian_ Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Søstera mi har akuratt konfirmert seg og har nå bestemt seg for hva hun vil bruke alle konfirmasjonspengene sine på, nemlig en bærbar PC. Hun har 10 000kr, men jeg sier at hun ikke trenger å bruke alle sammen da hun egentlig ikke trenger noe monster av en PC. Her er bruksområdene og kravene: - PC-en skal brukes til MSN, musikk, bilder og surfing - Batterilevetid er ganske viktig - Grafikk kan nedprioriteres da hun så og si nesten aldri spiller, og om hun gjør det så er det kanskje spill som Sims ol. Grafikken spiller ingen rolle her. - Hun har ikke peilig på data, men jeg har sagt at det lønner seg å ha litt ram på PC-en, så 1024mb vil holde. - En del lagringskapasitet, helst 80gb, men 60gb holder også. - Trådløst nettverkskort skal følge med. - XP bør også følge med, hun er ikke så interisert i å bruke ubuntu Så, er det noen som har noen forslag? Jeg vil si et si et sted mellom 5000kr og 9000kr er greit, men helst så lavt som mulig. Mvh Christian Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Du er ikke den eneste som skal ha en slik rimelig maskin. Et søk ga disse treffene Lenke til kommentar
Sola^ Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Har eit forslag. Veit ikkje korleis den er i bruk og slikt. Har ikkje erfaringer med den, men tenker litt på den sjølv. Det er skrive to brukererfaringer på den i prisguiden. Acer 2424WXMi: https://prisguiden.no/product.php?productId=41802 Den har 80GB harddisk, og 512 MB ram. Ho trenger ikkje meir ram enn 256 MB (kanskje til og med 128 MB hadde holdt). Eg vil anbefale å byrje med den brikka som er. Viss viser seg at det vert naudsynt med meir ram så går det an å kjøpe ei ny brikke i etterkant. Prisen er ganske pen og ligger rundt 6700kr til 7600kr i følge prisguiden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Coop har tilbud på en Fujitsu Siemens Amilo PRO V2035 denne uka: Kanskje den dekke behovet? PS. Harddisk kan selvfølgelig oppgraderes når det blir behov for det, eller at man kjøper en ekstern 3,5" disk som gir veldig mye mer lagringsplass for pengene. (julegavetips? ) Hvis du ser på billige bærbare med litt for lite ram kan det lønne seg å kjøpe ram utenom. F.eks koster en brikke med 1GiB fra 738kr. (Hvis man har f.eks 2x256MiB fra før så vil man få 1024 + 256 = 1280 MiB ram) Angående skjermkort tror jeg selv intels integrerte GMA-grafikk skal duge bra nok til Sims. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Det ble til slutt en Fujitsu Siemens AMILO L1310G. Fant ingen erfaringer, men noen tester og den så da lovende ut, så henne gikk for den. Simen1: Vi har desverre ikke noe Coop Obs i nærheten Uansett takker for alle svar Mvh Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå