Gå til innhold

Kjøpe PSP til PS3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva kan PSP gjøre sammen med PS3?

vurderer å kjøpe en selv=)

6240126[/snapback]

Vi fikk jo sett på årets E3 messe at den kunne brukes som speil i bilspill.

Kommer sikkert mange spill til PS3 som vil ha PSP støtte. Blir som en liten ekstra skjerm.

Mange muligheter. Rollespill kan du se kart/inventory og annet på PSP mens du spiller på storskjermen med en PS3 :)

Lenke til kommentar

Personleg ser eg ingen grunn til å kjøpe PSP bare fordi den er kompatibel med PS3. Eg er har mine tvil på om denne kombinasjonen blir ein suksess. Det å bruke den som ein spegel i eit bilspel virker bare tungvindt. No var sikkert dette bare meint som ein demonstrasjon, men eg kan ikkje sjå korleis PSP kan benyttes på ein god måte i andre spel heller.

Kanskje er det bare eg som mangler fantasi, og ikkje klarer å tenke meg korleis PSP+PS3 skal gi oss noko nytt. I så fall reknar eg med at nokon kreative sjeler vil kome med fengande idear

Lenke til kommentar

Som mange sikkert vet var jo Gameboy ADvance kompitabel med Ga,eCube, riktig nok ikke trådløst, men med ledning. Uansett. Det var jo et par spill som kom med slik funksjonalitet hvor man kunne bruke Gameboy-en som kart ol. Alikevel tok ikke funksjonen helt av.

Jeg er egentlig ganske spent på hva utviklerne kommer til å gjøre med denne funksjonen. Dersom de vil kan de jo lage mange spennende funksjonaliteter i spill med "PSP til PS3-connectivity"-en. Det å bruke den som speil i bilspill regner jeg med var en måte å vise at PSP-en kan brukes i spill på PS3., men det var ikke et godt eksempel da dette bare er en tullefunksjon. hvertfall i mine og mange andres øyne.

Jeg ser nok for meg at PSp-en kan komme til å utgjøre et fint kompass/kart i diverse spill. Jeg ser for meg at dersom man spiller et spill hvor figuren/karakteren i spillet har en pda/håndholdt maskin vil man istedetfor å styre denne i spillet bruke PSPen. Så da vil alt karakteren ser i spillet også vises på din PSP. Finnes sikkert mange andre ting den kan brukes til, men det er en av de mer fornuftige jeg kommer på.

Når det er sagt kommer jeg nok ikk etil å kjøpe meg noen PSP/PS3 grunnet økonomisk tilstand. Men dersom jeg skulle kjøpt meg en PS3 er det slett ikke sikkert at jeg hadde kjøpt en PSP til. Det hadde jeg aventet å sett, og da ventet til det faktisk kom spill som tok denne funksjonen såpass bra i bruk at det var verdt kjøpet.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Jeg ser nok for meg at PSp-en kan komme til å utgjøre et fint kompass/kart i diverse spill. Jeg ser for meg at dersom man spiller et spill hvor figuren/karakteren i spillet har en pda/håndholdt maskin vil man istedetfor å styre denne i spillet bruke PSPen. Så da vil alt karakteren ser i spillet også vises på din PSP.

Problemet er at dette blir tungvindt. Visst du må leite fram PSPen kvar gong du skal sjekke kartet trur eg dei fleste kjem til å savne "gamlemåten" ganske fort. For meg virker det som ein unødvendig byrde å måtte bruke PSPen i spel. Det fungerer utmerket med eit lite kart i eit hjørne, eller at du får det fram med å trykke på ein knapp.

Lenke til kommentar
Speilfunksjonen var jo bare ment for å demonstrere hvor fleksibel og nyskapende PS3 sitt nettverk virkelig er.

6240598[/snapback]

Som orresnei påpeker så var gba kompatibel med gc så du må nok ikke overdrive graden av nyskapenhet hos ps3 ¨på akkurat dette punktet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Som orresnei påpeker så var gba kompatibel med gc så du må nok ikke overdrive graden av nyskapenhet hos ps3 ¨på akkurat dette punktet.

6240783[/snapback]

Du må skjønne at PSP-PS3 er innmari nyskapende og allting. Et bevis er nettopp det som har blitt påpekt i denne tråden. ENDELIG kan man få bakspeilet på en helt annen skjerm!!! :hrm:

Lenke til kommentar

Hvis man skal anskaffe en PSP for å benytte den med PS3, virker det fornuftig å vente med å kjøpe til man ser om den faktisk blir benyttet med PS3 i den grad man håper på. I tillegg synker kanskje PSP noe i pris til da.

Hvis man primært skal benytte en PSP til vanlig spilling, er det jo bare å kjøre på.

Lenke til kommentar

ENDELIG kan man få bakspeilet på en helt annen skjerm!  :hrm:

6240828[/snapback]

Du er ironisk nå eller?

Jeg mener dette bakspeilet på PSP er det dummeste eksempelet jeg har sett på "nyskaping" noensinne. Hakket mer interessant er det med inventory og kart, selv om jeg nok vil foretrekke å få alt på hovedskjermen. Håper i alle fall for Sony sin del at de finner på noe bedre av funksjonalitet etterhvert.

Men hvis noen virkelig kan ha noe glede av et speil på en PSP er det selvsagt hyggelig for dem.

Lenke til kommentar

Sony maste vel om at de ikkje vare ute etter å skape gimmiker..vel eg ser på dette som ein liten gimmikk ;) Denne oppkoblinga via PS3 og PSP skjer via kabel? Ein må vel uansett ha PSP ganske nærme seg for å faktisk ha nytte av den Speilfunksjonen. Nytter vel ikkje å plassere den 3-4 m borte med 37" mens man spiller :!: Spørs jo kor mye dette vil ta av sånn sett,men for all del.

Lenke til kommentar

Kjøp PSP. En fantastisk multimedia maskin og den soleklart beste teknologien vi noengang har sett på en håndholdt.

Haugevis av toppspill og straks kommer ikke minst Loco Roco, som akkurat fikk en 9/10 hos Eurogamer, en av de mest respekterte spill sidene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...