Gå til innhold

start problemer med yamaha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm. Nei, kan vel vere mye som gjør det.

Som:

- Dårlig bensin.

- Noe galt med coilen.

- Feil sort/gåen tennplugger.

- Luft i bensinsystemet.

- Sperre i bensinfilter, bensinpumpa eller forgasser.

- Dårlig forgasserjustering.

- Skit, sot e.l. på tennplugger.

- Ingen tenning eller svak tenning.

- Feil justering av tenning.

Ja, kom ikke på noe mer.

Lenke til kommentar

Ja nå vet ikke jeg hvem av de tingene jeg skal gjøre, men det som var litt merkelig var at på dagen før i går så funket motoren helt fint, men i går så ville den ikke starte. Og den dagen motoren virket så kjørte jeg inn til båtplassen å skulle legge til også så jeg bak på motoren of det kom ikke noe kjølevann ut når jeg hadde lav fart. Det vare dryppte litt. Jeg vet ikke hva det er, men motoren har ikke hvert i bruk i fjord, og jeg er stadig nede å prøver å starte den og hver gang starter den nesten på første draget, men så blir den slapp. Jeg vill gjerne finne ut hva det er i dag.

Lenke til kommentar

Dødmannsbryteren kan være defekt. Vis du tar å kobbler fra den vite ledningen som kommer fra dødmansknappen som går inn til CDI boksen så får du utelukket dødmansknappen,obs vis motoren starter nå så vil den selvfølgelig ikke stoppe via dådmans/stoppbryter må da stoppes med choken.

Kontrollstrålen : her kan jeg tenke meg at den bare er tett, ta en tynnståltråd eller lignende å stak opp mens motoren er i gang.

Pleier ofte å spørre kundene mine når de ringer meg om at de ikke får starta Yamahan sin : vilken ende av startsnora eller nøkkelen det er feil på :D :!: :dribble::thumbup:

Lenke til kommentar
Kontrollstrålen : her kan jeg tenke meg at den bare er tett, ta en tynnståltråd eller lignende å stak opp mens motoren er i gang.

6242006[/snapback]

Eller sen. Slik som er på fiskestanga di. ;)

Det brukte jeg før på en gammel Mercury 7,5.

Lenke til kommentar
Dødmannsbryteren kan være defekt. Vis du tar å kobbler fra den vite ledningen som kommer fra dødmansknappen som går inn til CDI boksen så får du utelukket dødmansknappen,obs vis motoren starter nå så vil den selvfølgelig ikke stoppe via dådmans/stoppbryter må da stoppes med choken.

Pleier ofte å spørre kundene mine når de ringer meg om at de ikke får starta Yamahan sin : vilken ende av startsnora eller nøkkelen det er feil på :D  :!:  :dribble:  :thumbup:

6242006[/snapback]

Hva mener du med CDI, og hvis jeg gjør det du sier så kan jeg ikke trykke på dømannen får å stoppe den? Da må jeg dra den ut..

Lenke til kommentar
Hva mener du med CDI, og hvis jeg gjør det du sier så kan jeg ikke trykke på dømannen får å stoppe den? Da må jeg dra den ut..

6244555[/snapback]

Han mener at inne i motoren, under motordekselet, der er en ledning som går fra dømannen til CDI'en. Om du kobler ifra den ledninga, så er det ikke vits å bruke dømannen, for du har kobla den fra.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du har en F eller D motor, men det spiller forsåvidt ingen rolle. Vis du drar ut den vite ledningen som kommer ut av stopp/ dødmann så har du kobblet ut stopp og dødmans funkjonen. Vis bryteren eller knappen er defekt vil den ikke starte, men motoren vil starte uten denne bryteren som oftest er feilen på disse motorene. noen ganger er det bare dødmannsklypen som har via seg ut i solen og da er ikke selve dødmannsbryteren langt nok ute.

Lykke til. vis du har fortsatt problem så kan du få lov å ringe meg 41698313.

Har jobbet med Yamaha i 20 år :hmm:

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg fiksa det.. Jeg tror det var luft i bensinsystemet fordi jeg snudde pumpen motsatt vei å pumpa ut bensinen fra motoren og etter det pumpet inn ny.

Da starta motoren.. :D

Takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...