flodhest Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Da har jeg blåst bort støvet på et design jeg laget for ca. 1 år siden. Har et problem med den div'en nederst i venstre, hvordan kan man få den til å strekke seg selv automatisk nedover, etter hvert som skjermoppløsningen blir større? Husker jeg postet dette problemet før, men finner ikke igjen tråden. Gareth prøvde å hjelpe meg i webkafeen, men jeg fikk det ikke helt til. Noen som kan hjelpe meg med en kodesnutt eller lignende? Må ha det inn med teskjeer, ettersom jeg ikke har holdt på med dette på ca. et år. css-koden (det er den nederste diven i koden, div#grafikk, jeg vil ha til å strekke seg lenger ned.) siden: http://krem.erixzone.net/index.php Endret 4. juni 2006 av flodhest Lenke til kommentar
rønning Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Let litt rundt i forumet. Er omtrent 100 andre som har spurt om akkurat det samme.. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Og det er omtrent 100 andre som har svart akkurat det samme: Faux Column Lenke til kommentar
Even. Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Det finnes mange måter å fikse dette på. Som brukeren over meg nevner kan du bruke faux collumns. Dette går egentlig ut på å lage et bilde med de to kollonnene og legge dem i en div. Da vil begge ha samme høyde som den lengste kollonnen. Du kan også bruke en "100% hack". Da gjør du slik: html,body { height: 100%; } #hoyre{ background: url(img/bg.gif) repeat-y; width: 812px; min-height: 100%; } * html #hoyre { height: 100%; } Denne fungerer hvis du vil at kollonnen skal ha minimum 100% høyde Endret 4. juni 2006 av EvoZ Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 @EvoZ hvorfor har du med * html #hoyre { height:100%; } ? tror det skal fungere uten den nederste linja i css-eksmeplet ditt Lenke til kommentar
Even. Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 @EvoZhvorfor har du med * html #hoyre { height:100%; } ? tror det skal fungere uten den nederste linja i css-eksmeplet ditt 6240847[/snapback] Denne er enten til IE eller Safari, en av dem som trenger denne linjen Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Tusen takk for et riktig så flott svar, EvoZ! Det var litt kludrete i starten, men fant ut at jeg måtte gjøre det samme på wrap'en og! Lenke til kommentar
salah Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Takker EvoZ, har slitt med det samme problemet lenge selv.. Forøvrig bør vel background: url("bakgrunnsbilde.gif") repeat-y 100% funke også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå