mars001 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Fikk en mail fra NGT her for litt siden hvor det stod at jeg skulle bli flyttet til en sentral nærmere meg uten at jeg har bedt om det. Kan de belaste meg for det ? Fikk en stor regning for dette nå. Bare en ting i rekken av skit jeg får fra de og er rimelig lei nå. Lenke til kommentar
r_k Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Jeg ville ikke godtatt en regning for en flytting som ikke jeg har bestillt. Er dette noe som NGT har initiert, så må jo de også ta regninga på det. edit: typo og typo Endret 4. juni 2006 av r_k Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hallo! Ikke avanlig at de gjør slikt. En kompis måtte betale 1500 for installasjon og flytting, selv om at det var bredbånd der fra før.. Sjekk i signaturen min for hvordan du ringer gratis! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Hallo, ja? Dette skjedde også med meg for noen måneder siden, men jeg måtte ikke betale et rødt øre for det. Forresten, hvor stor regning? Endret 4. juni 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Ta kontakt med fakturaavdelingen, de pleier å løse sånt ganske fort. Hvis du i verste fall må betale den fakturaen du har fordi forfallsdatoen nærmer seg, vil du få beløpet til gode på neste faktura (el. flere). Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hallo! Ikke avanlig at de gjør slikt. En kompis måtte betale 1500 for installasjon og flytting, selv om at det var bredbånd der fra før.. Sjekk i signaturen min for hvordan du ringer gratis! 6239414[/snapback] Dette dreier seg vel om noe helt annet enn det trådstarter beskriver? At kunden flytter fra en bolig til en annen (ditt tilfelle) er noe ennet enn at ISP bytter sentral for et løpende abonnement i en bolig. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Sannsynligvis blir det bedre for deg etter flyttingen. Jeg hadde iallefall ikke ville betalt for denne jobben dersom det var NGT som satte igang flyttingen på egenhånd (som igjen skyldes sannsynligvis Telenor sine omlegginger i kobbernettet, en av de tingene de skylder på er årsak til lange ventetider på support). Lenke til kommentar
mar Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Sannsynligvis blir det bedre for deg etter flyttingen. Jeg hadde iallefall ikke ville betalt for denne jobben dersom det var NGT som satte igang flyttingen på egenhånd (som igjen skyldes sannsynligvis Telenor sine omlegginger i kobbernettet, en av de tingene de skylder på er årsak til lange ventetider på support). 6241519[/snapback] Tror trådstarter skal sjekke regningen en gang til, for slike omlegginger er det ikke kundene som betaler for. Kan jo være greit om han sier hva som faktisk står på denne regningen. Kunder som har godtatt "lang avstand" ved installasjon kan faktureres for en del ekstra kostnader (tror jeg). Så litt mer info hadde vært greit her. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Loven er vel klar, man skal ikke betale for det man ikke har godtatt enten skriftelig eller muntlig. På en annen side, mange ville gledelig betalt dersom NGT flyttet dem til en nærmere sentral, i håp om større hastigheter og bedre ping. Men bottom line, nei du burde ikke betale for dette. Lenke til kommentar
LuXe Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 NextGenTel er nok en av de værste leverandørene i Norge. De har et VELDIG dårlig rykte, og mottar jo så mange klagesaker på seg at de nok går konk om et på år... Håper jeg... Men dette høres ut som en typisk tv2-hjelper deg sak! Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 NextGenTel er nok en av de værste leverandørene i Norge. De har et VELDIG dårlig rykte, og mottar jo så mange klagesaker på seg at de nok går konk om et på år... Håper jeg... Men dette høres ut som en typisk tv2-hjelper deg sak! 6241860[/snapback] Er vel heller det at de er såpass store at de får totalt sett mange klager, men det er jo vel nesten utelukkende når det gjelder support-apperatet. Tv2-hjelper det sak? Først må jo han høre med faktura avdelingen, i mitt tilfelle fikk jeg enkelt og greit refundert fraktgebyret når jeg fikk tilsendt ny ruter. Lenke til kommentar
LuXe Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 NextGenTel er nok en av de værste leverandørene i Norge. De har et VELDIG dårlig rykte, og mottar jo så mange klagesaker på seg at de nok går konk om et på år... Håper jeg... Men dette høres ut som en typisk tv2-hjelper deg sak! 6241860[/snapback] Er vel heller det at de er såpass store at de får totalt sett mange klager, men det er jo vel nesten utelukkende når det gjelder support-apperatet. Tv2-hjelper det sak? Først må jo han høre med faktura avdelingen, i mitt tilfelle fikk jeg enkelt og greit refundert fraktgebyret når jeg fikk tilsendt ny ruter. 6241896[/snapback] Tja, men de leier jo Telenor sitt nett, og de er ikke større enn Telenor/Tele 2. Men de får enormt mange klager fordi. (Jeg tror nok at hovedelen av problemene kommer fra at de bruker telenor-nettet) Jeg hørte at de får mer enn 10 ganger mere klager enn sine konkurrenter og. Tross at de er et mindre selskap. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Der klagene kommer av at folkene er svært irritert over support apperatet til NGT. Når linjene/kobberet er av god kvalitet og alt virker, så har NGT ry på seg for å være stabilt og billig. Lenke til kommentar
LuXe Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 MEN, de fleste klagene er likevel relatert til kundesupport. Men dette er en årsak av at NGT får veldig mange klager på dårlig linje og. Noen linjer er rett og slett så ustabile at de like så godt kunne ha brukt modem. Derfor klager mange på dette, og deres support-system bukker under. Ironisk egentlig... Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Slik er det når en bor der Telenor har dårlig kobber og/eller når NGT må tverrkoble fra nærmeste sentral til modersentralen. Her har faktisk Telenor blitt bedre (og skaper problemer for NGT og andre) siden de har bygget ut små sentralene med DSLAM'er. Lenke til kommentar
LuXe Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Men uansett mars001, så kan de ikke belaste deg uten at du har gitt ditt samtykke til denne "utbygningen" eller hva det nå var. Det er faktisk ulovlog. NGT må også holde seg til avtalen med deg, så du får nok beholde linjen og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå