krisryen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hei ! Dette er mitt første innlegg her, og da tenkte jeg at jeg skulle undersøke om det var noen her som hadde noen erfaringer med dette objektivet : Sigma 70-200mm F2,8 APO EX DG ? Har et Canon EOS 20D med Canon EF 17-40 mm L linse som standardobjektiv, men ønsker en god telezoom. Har vurdert 70-200mm linsen til Canon's L serie som koster rundt 6200.- og nå denne Sigma linsen. Noen som har noen efaringer med disse to alternativene? Noen anbefalinger på hva jeg bør gå for. På forhånd takk! Mvh Kristen Ryeng [email protected] Lenke til kommentar
kawak Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Her er test med motor. Generelt sett går den for å være bra. http://photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_70200_28/index.htm Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Sjekk denne linken https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=564573&hl= Jeg har testet flere Sigmaer med forskjellige kameraer opp mot Canons 70-200 - både 2.8 og 4.0 versjonen Her er en test Sett kamera på stativ, ca 10 meter fra en rett mursteinsvegg. Da har du et referansepunkt å forholde deg til. Det er også lett å sjekke vignetering og abrasjon. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg har Nikonvarianten og er veldig fornøyd med kvaliteten. Den tar skarpe bilder og har veldig god autofokus. Av åpenbare grunner har jeg ikke prøvd Canonobjektivet så jeg vet ikke hvor bra det er i forhold til det Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg har sigma sin til canon og den er veldig skarp og fin. Ikke noe fokusproblemer på kameraet mitt heller som mange snakker om. Den er til salgs hvis du er intr. send meg en PM Lenke til kommentar
Holbrook Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg har hørt om nogle problemer i forbindelse med AI Servo fokuseringen hos Canon. Nogen der kan bekræfte dette? Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det har ikke jeg hatt problemer med på min hvertfall. Funker fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå