Stonescream Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 ser på muligheten på å kjøpe en ny harddisk til min bærbare. Valget står mellom en ibm fra komplett og en fujitsu fra psdata. Koster omtrent det samme så det som blir avgjørende er støynivå og kvalitet/holdbarhet (ibm bærbare like dårlig som stasjonærharddisk?) Står silent etter fujitsu harddisken, er det stille eller er det bare skryt? noen erfaringer? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Kan ikke tenke meg at IBM-diskene til bærbare er så dårlige. Har ikke sett så mange klager på dem som sitter i Thinkpad-maskinene, i hvert fall. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 min ibm thinkpad disk er stille og rolig den, finner aldrig på noe bråk:) Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 går det an å skifte HD på bærbar altså? eg sitter på en bærbar fra et svenskt firma som heiter Network.. går det an å skifte HD på den? nokon som har erfaringer fra det merket?? -Kim- Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Ja, det skal være mulig. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 både dell og compaq bruker ibm disker i sine bærbare Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Compaq bruker også Hitachi. min røyk etter ca 1 år. Eterra skiftet da ut til IBM. Begge diskene var forøvrig på 20Gb. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Ja, men det er vel mer IBM => Hitachi nu, er det ikke? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 satser på fujitsu silent serie en 40gb til 1515,- fra psdata. Får håpe den er stille! Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 22:41, skrev Stonescream:satser på fujitsu silent serie en 40gb til 1515,- fra psdata.Får håpe den er stille! Kjøpte selv en Fujitsu MHR 2040AT på Itbutikken for et par måneder siden. Og denne disken er stille, det kan jeg love deg. tommelomsk Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 *puste letta ut* Får håpe det for om ikke returnerer jeg den. Tror denne disken står i g4 eller mac bærbare, fikk den i alle fall opp når jeg søkte etter reviews på harddisken. Har sett litt på g4 og den er helt stille så om denne harddisken som står i lbir det fint å sitte som nabo til meg i lesesalen. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 *puste letta ut* Får håpe det for om ikke returnerer jeg den. Tror denne disken står i g4 eller mac bærbare, fikk den i alle fall opp når jeg søkte etter reviews på harddisken. Har sett litt på g4 og den er helt stille så om denne harddisken som står i blir det fint å sitte som nabo til meg i lesesalen. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Satt i den harddisken jeg kjøpte fra ps.data og den er vikrelig stille. Er såvidt litt lyd fra den, men da må du legge øret inntil.. så godt som lydløs og en stor forbedring fra den som stod i. Lenke til kommentar
Børge Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Den kjøpte jeg også nå! Håper jeg blir fornøyd med denne disken! Regner med at jeg har den på fredag.. Børge Lenke til kommentar
Børge Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Btw, hvilken maskin er det du har satt inn ny disk i? Jeg har selv en Asus L8400, og regner med at det skal gå greit å skifte disk. Mvh Børge Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 En compaq presario 17xl569, PIII800mhz og 128mb ram+dvd. Maskinen er nå helt stillegående. Vifta på prosessoren starter ikke før jeg har sett en halvtime på film og da gjør det egentlig ikke noe at den bråker litt. Så nå er det endelig klart for forelesningsnotater på bærbar. Skikkelig digg å sitte å skrive i word mot de evinnelige arka som flyter overalt. går raskere også+ mer strukturert og enklere å forstå senere :smile: Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 23:05, skrev Stonescream:En compaq presario 17xl569,PIII800mhz og 128mb ram+dvd.Maskinen er nå helt stillegående.Vifta på prosessoren starter ikke før jeg har sett en halvtime på film og da gjør det egentlig ikke noe at den bråker litt.Så nå er det endelig klart for forelesningsnotater på bærbar. Skikkelig digg å sitte å skrive i word mot de evinnelige arka som flyter overalt.går raskere også+ mer strukturert og enklere å forstå senere :smile: Gratulerer så mye med en ny og nesten lydløs harddisk. tommelomsk Lenke til kommentar
Børge Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Etter to dager dumpet disken i posten! Nå er det formatering og installering av OS som står for tur. Det høres absolutt ut som en stille disk, men det var den gamle også til å begynne med. Etter ett år begynte den å lage en utrolig irriterende høyfrekvent pipelyd. Det kan jeg heldigvis ikke merke på den nye disken selv om den "kakler" litt mer. I alle fall har jeg nå masse plass å boltre meg i! Jeg svømmer i Kb som Onkel Skrue svømmer i penger!! Børge Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Børge: Har oxo nettopp kjøpt en Asus 8400L. Lurte bare på hvor mye du gav for den? Du kan sende en mail til [email protected] Lurer på om jeg har blitt rippa off eller gjort et godt kjøp. Lenke til kommentar
mokkel Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 jeg fikk også bytta hd i min compaq, fra hitachi til fujitsu sin silent drive (30gb, på garanti). skal si at støynivået forandra seg gitt :smile: :smile: mvh morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå