iChristian Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Tidligere laget jeg en tråd om dette for Ubuntu 5.04. Da fikk jeg det til, men nå etter å ha innstallert 6.06 så fungerer ikke lenger sudo dpkg-reconfigure locales På samme måte som før, nå så blir bare de eksisterende språkene konfigurert og jeg kan ikke velge nye. Hvordan gjør jeg dette i 6.06? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 "locale-gen nb_NO" genererer nb_NO.ISO-8859-1. Endre LANG-variabelen i /etc/enviroment så skal det være greit. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 skjønte ikke den jeg, mulig jeg er litt newbi hehe Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Bare skriv: sudo locale-gen nb_NO, deretter sudo gedit /etc/enviroment og bytter ut UTF-8 med ISO-8859-1 Og takk, izte . Endret 4. juni 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Bare skriv:sudo locale-gen nb_NO, deretter sudo gedit /etc/enviroment og bytter ut UTF-8 med ISO-8859-1 Og takk, izte . 6239426[/snapback] Her er outputen jeg fikk da. lomz@Osiris:~$ sudo local-gen nb_NO sudo: local-gen: command not found Kjedelig hehe, liker ikke å ikke få til ting Lenke til kommentar
Palme Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) lomz@Osiris:~$ sudo local-gen nb_NO sudo: local-gen: command not found Kjedelig hehe, liker ikke å ikke få til ting Prøv locale-gen IKKE local-gen så går det nok bra skal du se. Endret 4. juni 2006 av Lassie Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Pinlig skrivefeil det der... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Sånn da fikk jeg til denne: Bare skriv:sudo locale-gen nb_NO, deretter 6239426[/snapback] Men på denne så får jeg bare opp en blank side i gedit, jeg har sjekket for skrivefeil denne gang sudo gedit /etc/enviroment og bytter ut UTF-8 med ISO-8859-1 6239426[/snapback] Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 environment er det, både jeg og izte skrev feil. Du må bruke tab-tasten. . Skriv første del av ordet og fullfør med tab, så får man heller ikke skrivefeil Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 *Melde seg på skrivekurs* Beklager skrivefeilene, skal ikke så mye til før noe ikke fungerer Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Jeg kjørte denne kommandoen for litt siden, men forrandret også på LANGUAGE i /etc/environment... så da fikk jeg plutselig norsk overalt. nå har jeg satt tilbake til en_GB, men får noen feilmeldinger. Noen som har engelsk og som har riktig verdi? mener det det var noe en_GB:en eller noe. men finner ikke ut av det selv.. edit: ja det var rett ja, hadde bare glemt å restarte x.... jippi. Endret 5. juni 2006 av zeltex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå