Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har et litt sært forsikringsproblem på bilen.

Anbefalte innlegg

For tre år siden så kjøpte jeg en Daewoo der min far står som hovedeier og jeg som medeier viste det seg. (Stod det i autosys, men ikke på vognkortet. Var visst feil og fikk nytt).

Flrsikringen på min Daewoo står på meg og er GYLDIG. (Selv om forsikringsrepresentanten hintet om noe annet før han sjekket i autosys.)

På denne bilen har jeg klart å spare opp 40 % bonus og har oppryukk til 50 % i september. Dette er bonus som står på meg, dette er sjekket opp.

Så langt er dette greit.

Problemet startet når jeg skulle ha meg ny bil. Daewooen skal selges til fordel for en større Audi A4.

Da jeg skulle hente den fikk selger problemer med omregistreringen pga. forsikringen ikke var i orden.

Samme opplegg på den bilen som på Daewooen. Jeg står som medeier og min far som hovedeier. Forsikringen stod da på meg.

Så jeg ringte inn til forsikringen igjen (hadde ringt før med noe spørsmål og da sat de alt var greit), og da kom de opp med oppgulpet om atg forsikring kun kan stå på hovedeier og ikke på meg. Noe annet kunne de ikke hjelpe meg med. Eneste han kunne gjøre var å overføre de 50 % på Daewooen over på Audien som da måtte tegnes en ny forsikring på. (Fikk opprykk til 50 % tidligere på dagen.)

Ordnet ny forsikring i faren min sin nettbank på han og ringte de igjen.

Ordnet det slik at Audien fikk 50 %.

Problemet er at faren min ikke trenger den bonusen. Han har 60 % selv og har ikke bruk for min bonus.

Jeg derimot trenger dene bonusen.

Foraklaringen deres var at det kunne kommet nye regler, noe jeg tviler sterkt på.

Så da lurte jeg på om det er noen andre som har gjort det på samme måte som jeg har gjort på Daewooen. Altså forsikring står på medeier og ikke hovedeier, eller om de kjenner til noen greie selskap som tillater slikt.

Jeg tar oppforsringen jeg fikk fra han jeg ringte til andre gang om å bytte selskap. (Han sa at hvis jeg ikke var fornøyd så var det bare å bytte).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om forsikringsselskapet har hatt noe tull i systemet tidligere. Forsikringen skal stå på eier.

Deleier er bare en papirsak, sånn for syns skyld nærmest. Eneste hensikt jeg kommer på, er at man kan omregistrere mellom deleier og eier gratis.

Lenke til kommentar
Hvorfor er din far med i bildet i det hele tatt da?

6242300[/snapback]

Fordi han fikk et meget gunstig tilbud på billån for å si det slik.

Oki, er nok slik jeg har fryktet at det har vært litt rusk i systemet deres før.

Synes bare det er litt surt å miste bonus.

Ble litt overrasket selv den gangen at je gfikk registrert den på meg, Daewooen altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...