borstad Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har en toshiba 110CS som jeg skal fikse. Eieren har trikset med os'et slik at maskinen ikke starter windows. Den kom ny med windows95 en gang i tiden. Jeg har prøvd å boote med win98 bootdisk, får da bare meldingen "NTLDR is missing". Har msDOS 6.22 originalt, den vil ikke ta dette heller. Ei heller dos 6.0. Jeg har ikke windows95 annet enn på cd, og denne bærbare har ikke cdrom, kun diskettstasjon. Har fikset en annen slik bærbar ved at jeg klarte å legge inn dos 5.0 (som jeg ikke får tak i lengre) og bruke programmet fastlynx til å overføre win98 cd'en over til harddisken og installere windows derfra. Har noen et tips om hva som kan være galt, ettersom den ikke vil boote dos 6.22 ?? Eller har noen et annet tips om hvordan jeg skal klare å installere windows95 igjen på denne maskinen? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Reset bios hvis mulig. Og sjekk at primary boot device er satt til a: Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 NTLDR er at den finner disketten og booten på den men klarer ikke og bruke det ...eller disketten er skada,...eller noe sånt :razz: jeg tipper at disketten er skada prøv en annen er ganske sikker på at det er disketten!! Lenke til kommentar
alexio Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 du må boote i nettverk, altså NetBoot... en kompis hadde det samme problemet men fikk aldri surra seg til det.... veiledning finne rdu på en eller annen skole side.... huske rikke hvilken.... søk f.eks etter "net boot"... MVH Alexio Lenke til kommentar
viper_one Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Det er riktig som det påpekes her ang disketten. NTLDR er en bootfil som tilhører NT/win2k. Lag en ny bootdiskett så vil det fungere. Lenke til kommentar
ols Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 hvis du får installert DOS PCMCIA drivere burde du kunne installere windows fra f.eks et compact flash kort. (bare en tanke i forbifarten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå