Gå til innhold

Ubrukelig Logitech mus i Photoshop

Anbefalte innlegg

Jeg har for kort tid siden satt sammen en ny PC. Det første jeg merket var at musen oppførte seg noe uvanlig, men jeg ble fort vant til det. Problemet kom når jeg skulle prøve meg i Photoshop. Det virker som om musen foretrekker å følge retter linjer langs Y og X linjene. Det er bare såvidt merkbart, og gjør ingenting til vanlig bruk, men når man jobber i Photoshop er dette et ekstremt stort problem pga manglende presisjon, spesielt når man skal tegne kurver som på ett eller annet punkt følger X eller Y linjen. Det kan nesten minne om en lett versjon av "snap to grid".

Er det en innstilling i Windows som gjør dette? Jeg har ikke klart å finne noe selv, og driverne til musen gjør absolutt ingenting.

Musen er en trådløs Logitech MX610.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en beskrivelse av problemet her:

http://www.microsoft.com/whdc/device/input/pointer-bal.mspx

Ballistics Problems Before Windows XP

Problems with pointer ballistics before Windows XP included the following:

Acceleration is applied separately to X-axis and Y-axis and thus biases the axis of greatest magnitude. For example, with the ballistics turned on, when moving pointing device in a perfect circle the resultant figure will look more like a square with rounded corners than a circle.

Users with high-resolution and high-dpi (dots per inch) screens require faster pointer speeds, and the old ballistics are not set up to handle fast pointer speeds and fine precision (being able to target every pixel). At high-speed pointer settings, the pointer skips pixels regardless of the velocity, making fine precision selection impossible.

Ironisk nok oppsto dette problemet først når jeg hadde installert XP. Har aldri hatt dette problemet i Win2k.

Hadde satt pris på et svar.

Endret av Chas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...