Jarmo Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Punkt 1. flash bios. 2. sjekk ut minnetimings og øk volten til minne opp til 2.7-2-8v 3. last ned siste drivere(next siste) for Win XP 4. bruk denne... Lenke til kommentar
Chas Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Ja, bios er flashet. Oppdatering av Windows var det første jeg gjorde etter installasjon. Siste crash jeg opplevde var da jeg prøvde å installere japansk språkpakke fra Windows CDen, og når jeg skulle overføre filer fra en HD til en annen. Som sagt fungerer alt i Windows 2000, så det ender nok med at jeg legger inn en fersk installasjon av Windows 2000 så snart jeg er ferdig med å organisere filene mine. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 XP er ustabilt ja. Men 64bits-utgaven er langt mer stabil enn 32bits-utgaven. Hilsen, efikkan. 6248681[/snapback] XP er ikke ustabilt. Har ikke klikket en gang på over et år med jevnlig bruk HVER dag. Det som derimot har mye å si er hvilken programvare du installerer og hvordan du ordner maskinenen din. Du er faktisk den første jeg har hørt som sier at 64-bits versjonen av XP er mer stabil enn 32-bits versjonen. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 zjulik: Patetisk analogi, ettersom jeg har testet det aller meste. 6256928[/snapback] Snakker kun av egen erfaring, samt av det jeg har sett hos andre. Per idag vil jeg si at både 2K og XP er meget stabile systemer, og jeg har egentlig ingen spesiell grunn til å si at det ene er mer stabilt enn det andre. De kjører godt og lenge begge to. Min eldste maskin går på en XP som ble installert i oktober -04, og den fungerer som om den var nyinstallert. Lenke til kommentar
Chas Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 zjulik: Vel, jeg har brukt Windows mer eller mindre daglig siden Windows 3.11, og akkurat nå føler jeg at jeg sitter med Windows 98. Av alle windows jeg har prøvd, har 2000 vært det eneste jeg virkelig har likt, ettersom det har stått på 24/7 i to år. Jeg hadde håpet Windows XP ville være like stabilt, nå som det har hatt såpass god tid på seg, men den gang ei. Har vel rebootet nærmere hundre ganger den siste uken, som sannsynligvis er mer enn jeg noensinne har rebootet Windows 2000. Som jeg nevnte i et tidligere innlegg, har jeg hatt problemer med Windows XP på mer eller mindre alle maskiner som har hatt det installert. Jeg får gå utifra at OSet rett og slett misliker meg, eller at jeg var Hitler i mitt forrige liv. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 XP Funker fjell her også. Jeg kjøpte maskinen min for halvannet år siden og XP kjører like glatt i dag som når det var nyinstallert. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Synes det er rart at du har så mye problemer med XP. Jeg installerte XP på min pc i februar' 05, og den kjører 100% stabilt ennå. Jeg spiller Half-Life 2 imens CCE recoder DVD-filmer (på lav cpu prioritet). Det er fullt mulig å kjøre flere tunge prosesser på en gang uten at det gir noen problemer. Ting kan gå tregt, men det går. Det har hendt at jeg må restarte explorer.exe, men det er ganske sjelden. Jeg er av den formening at XP er et relativt stabilt OS. Ihvertfall på MIN pc. Kanskje jeg har vært heldig med valg av hardware, eller kanskje jeg er usedvanlig dyktig til å holde XP ved like.:-) XP har sine svakheter, men jeg er ikke enig i at det er ustabil møkk. ....men å få Fedora Core 4 eller 5 til å kjøre stabilt på denne pc'en.....det klarer jeg ikke. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) .. Og du har SP2 med siste updates ? Har forresten 4 maskiner med XP og en med 2K, alle går som en klokke... Endret 6. juni 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Mye rare svar her. Har ikke hatt noe som helst problemer med XP32bits sp2 (slipstreamede installasjoner) på mengder av maskiner (inkl i bedriftsøyemed). Dette såfremt man holder seg unna å installere alt mulig av freware/shareware møkkaprogram og prøver alt man kommer over. Husk at ofte er kilden NX bit som blir enablet med XP + A64 . Dette sammen med dårlig skrevet sw og drivere . W2K har ikke NX bit støtte , defor kan det "virke" som det er mere stabilt , dog har softwaren og driverene du bruker "samme feil" . Slå av NX og se hvordan det går uten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) XP er ustabilt ja. Men 64bits-utgaven er langt mer stabil enn 32bits-utgaven. Hilsen, efikkan. 6248681[/snapback] Får du problemer med 32bits Windows så bruk denne boxen her, du... Endret 6. juni 2006 av jarmo Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 zjulik: Vel, jeg har brukt Windows mer eller mindre daglig siden Windows 3.11, og akkurat nå føler jeg at jeg sitter med Windows 98. Så har du kanskje vært uheldig med din spesifikke konfigurasjon...hva med å gå litt i detalj og prøve å stabilisere sakene? Noe som kanskje kan finnes ut av blant oss her? Det er jo ellers alltid unntak fra regler. Kanskje er det en eller to spesielle detaljer som gjør at nettopp dette oppsettet trives under 2K og ikke i det hele tatt i XP... Lenke til kommentar
Chas Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 zjulik: Jeg får se hva jeg gjør om en ukes tid, ettersom jeg må returnere skjermkortet. Ser ut som jeg har fått et av XFX sine dårlig overklokkede kort, så jeg venter heller til jeg har mottatt et nytt, før jeg gjør noe mer med dette OSet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 zjulik: Vel, jeg har brukt Windows mer eller mindre daglig siden Windows 3.11, og akkurat nå føler jeg at jeg sitter med Windows 98. Så har du kanskje vært uheldig med din spesifikke konfigurasjon...hva med å gå litt i detalj og prøve å stabilisere sakene? Noe som kanskje kan finnes ut av blant oss her? Det er jo ellers alltid unntak fra regler. Kanskje er det en eller to spesielle detaljer som gjør at nettopp dette oppsettet trives under 2K og ikke i det hele tatt i XP... 6257315[/snapback] Enig, kan være så mange ting som f. eks. gamle programmer osv. som funker fett med 2K men ikke med XP.. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 XP crasher og fryser hele tiden. 6238617[/snapback] Her må det være noe annet som klusser til; så lenge maskinvaren er i orden og man ikke har spyware eller eventuelt 'smarte' optimaliseringsprogrammer fra tvilsom tredjepart gående er XP fjellstøtt. Jeg er fremdeles på min XP-installasjon fra høsten 2003 og maskinen er like fin. Regner med at du har kjørt alle oppdateringer osv. så eventuelle drivere o.l. er ok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå