Tidus2 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Ok her er problemet mitt og jeg holder på å bli gal. Når jeg prøver å spille spill som for eksempel Battlefield 2, Age of Empires III, Gta Vice City osv... så slutter maskinen å reagere, noe som vil si at maskinen bare låser seg og jeg blir nødt til å ta en restart. Dette skjer også i for eksempel 3dmark2001 og har av og til låst seg når jeg har kjørt en video. Her et systemet mitt: Hovedkort: ASRock K7NF2-RAID Chipset: Nvidia Nforce2 Ultra 400 / MCP-RAID CPU: AMD Athlon XP 3200+ Minne: 1 512mb Corsair Value S PC3200 og 1 512mb Crucial PC2100 Skjermkort: Sapphire Radeon 9550 256mb. Strømforsyning: Q-Tec V-MD 350W Silver (ATX350) Strømforsyning informasjon: +5v = 35A, +12v = 17A, -5v = 0,5A, -12v = 0,5A, +3,3v = 20A, +5VSB = 2,0A HDD: Western Digital 40GB S-ATA OS: Windows XP Home Edition SP2 (OEM lisens) Alle drivere er oppdatert og CPU'en ligger på rundt 35-40c. Har også prøvd med et annet skjermkort (Nvidia Geforce4 Ti 4200) men det løste ikke problemet. Har også kjørt en memtest86 i over 14 timer og ikke noe feil så RAM'en er ok. Hva kan dette problemet være? Lenke til kommentar
nifty Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Ok her er problemet mitt og jeg holder på å bli gal. Når jeg prøver å spille spill som for eksempel Battlefield 2, Age of Empires III, Gta Vice City osv... så slutter maskinen å reagere, noe som vil si at maskinen bare låser seg og jeg blir nødt til å ta en restart. Dette skjer også i for eksempel 3dmark2001 og har av og til låst seg når jeg har kjørt en video. Her et systemet mitt: Hovedkort: ASRock K7NF2-RAID Chipset: Nvidia Nforce2 Ultra 400 / MCP-RAID CPU: AMD Athlon XP 3200+ Minne: 1 512mb Corsair Value S PC3200 og 1 512mb Crucial PC2100 Skjermkort: Sapphire Radeon 9550 256mb. Strømforsyning: Q-Tec V-MD 350W Silver (ATX350) Strømforsyning informasjon: +5v = 35A, +12v = 17A, -5v = 0,5A, -12v = 0,5A, +3,3v = 20A, +5VSB = 2,0A HDD: Western Digital 40GB S-ATA OS: Windows XP Home Edition SP2 (OEM lisens) Alle drivere er oppdatert og CPU'en ligger på rundt 35-40c. Har også prøvd med et annet skjermkort (Nvidia Geforce4 Ti 4200) men det løste ikke problemet. Har også kjørt en memtest86 i over 14 timer og ikke noe feil så RAM'en er ok. Hva kan dette problemet være? 6238581[/snapback] Den strømforsyningen du har er ikke akkurat kjent for å være stabil! Jeg ville begynt der ....... _nifty_ Lenke til kommentar
Tidus2 Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Ok, så hvilken strømforsyning kan du anbefale? Lenke til kommentar
Tidus2 Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Noen anbefalinger for kjøp av ny strømforsyning? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Min nye mist 500watt er tilnærmet lydløs og kjører da med en papst type vifte.Etter hva jeg har lest reagerer den på temp ved mosfet chips på hovedkort. ?! Uansett, veldig lydløs, bra i tester, koster litt da, men en bra psu synes jeg hittil. Ett mye mer interessant spørsmål er hvilket lydkort bruker du? For å finne ut hvor problemet ligger, prøv å f.eks slå av lyd via bios om du bruker integrert lyd. Enda mer interessant er det at du bruker 2 vidt forskjellige minne brikker. Så hvilke timings har du på systemet? Memtest er ok, i dos ja. Hva har du på HTT totalt? har du klokket etc. ? Prøv med bare en brikke. Lenke til kommentar
Tidus2 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Jeg har et C-Media AC97 intergrert lydkort og har prøvd å deaktivere det for å finne ut om det hadde noe med problemet og gjøre men tydeligvis ikke siden maskina låste seg selv med lydkortet deaktivert. Har også prøvd å kjøre med bare 1 minne brikke men det hjalp heller ikke noe. Memtest ble kjørt i DOS og siden ikke noe feil ble funnet så er vel ram'en ok. Har heller ikke overklokket CPU'en og har en fin temperatur på pc'en (Ca 35 grader). Hva mener du med HTT? Og timings? Endret 7. juni 2006 av Tidus2 Lenke til kommentar
Tidus2 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Vel jeg kan i hvertfall utelukke at det var strømforsyninga som lager dette problemet. Jeg har nettopp kjøpt meg ei ny strømforsyning i dag som er en ThermalTake TR2-500W men problemet er enda der. Lenke til kommentar
Tidus2 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Ok endelig fant jeg ut av problemet mitt, det ser ut som at ram brikkene mine må ha vært ødelagt allikevel, jeg lånte en brikke hos en venn av meg og dette løste problemet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå