Shruggie Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Jeg startet maskinen i kveld, og fikk problemer med nettverkskortet som vanlig. Det jeg pleier å gjøre i de situasjonene er å flytte nettverkskabelen i switchen, og så får den IP igjen. I dag kræsjet hele maskinen i stedet. Skjermen ble svart (manglende signal), men alle vifter fortsatte å gå. Jeg prøvde å starte på nytt, men skjermen er fremdeles svart, og ingen IDE enheter initieres når jeg skrur på strømmen. Jeg har overklokket litt (10 %), så jeg prøvde å resette bios, men det hadde ingen effekt. Jeg har også prøvd å ta ut alle PCI kort, strartet med én og en ram-brikke, uten IDE-enheter, og sjekket alle kabler. (Og jeg mener alle...) Nå etter to timer starter ikke viftene engang! Jeg mistenker selvsagt PSUen, men jeg har ingen mulighet for å teste med en annen, og siden det er pinsehelg er det tre dager til jeg får kjøpt ny, så jeg vil gjerne teste alle muligheter. Noen som har noe tips til ting jeg kan sjekke? PCen er forresten selvbygget, men alle delene er kjøpt på Netshop Oslo, hvordan står jeg garantimessig? Jeg regner med at jeg kan få ny PSU på garantien, men kan jeg levere hele PCen og be de om å finne feilen for meg? Edit: Tilleggsinformasjon, HKet viser grønt lys helt nederst, og det kommer ingen feilmelding fra høyttalerne. Nok en ting som peker mot PSUen. Tror jeg... Endret 4. juni 2006 av tofagerl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå