Gå til innhold

Trenger kort innføring av animering i 3ds max 7


Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg veldig kort og enkelt hvordan man lager en liten animasjon i 3ds max?

 

Skal bare ha et kamera til å gå rundt en gjenstand.

 

Helst ikke bare link til en tutorial, har sett de fleste, men skjønner ikke noe av dem..

Endret av Hawkon__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan skal folk klare å forklare det kort og bedre hvordan det skal gjøres enn lange og detaljerte tutorials? Les dem om igjen.

6238396[/snapback]

De lange og detaljerte tutorialsa forklarer alskens skit som ikke har så mye med saken å gjøre.

 

Trenger bare et kamera til å gå rundt et objekt!

Lenke til kommentar

All den "skiten" som tutorialene forklarer er det fundamentet du trenger for å forstå det du ber om.

 

Ja, det du ber om er enkelt. Faktisk så fundamentalt at det sier litt om din kunnskap om MAX. Og det forteller oss at selv om vi skrev nøyaktig hva du skulle gjøre, så er det ikke sikkert du vil få det til pga manglende kunnskap om fundamentale ting i MAX.

 

Men i korte trekk:

 

Opprett ett kamera med target. Target er der objektet ditt er. Sett ett key fram ved 90 graders markeringer slik som han over sier.

 

Så er spm..hvordan får du dette ut? rendrer du til avi, tif? tga? skal du ha noe lys? Skal du ha render effekter? Skal du ha tekstur på objektet? hvilken shader vil du bruke? Hvor mange frames per sekund? hvor lang skal animasjonen vare? scan line render eller mental ray?

 

Som du ser begynner en hel del nye spørsmål å dukke opp. Og jeg kan tippe du også har noen..feks..hvordan setter jeg keyframes? hvordan flytter jeg kamera med 90 graders intervaller?

 

Vel derfor er det så fint med tutorials...der har noen tatt seg tid til å skrive ned all denne "skiten" i fine steg. Faktisk står det mye av dette i hjelp filen til max i tutorial form også.

 

Les dem!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Bind en formel til posisjonen til kamera hodet

også et sirkel formular x^2+y^2 = r^2

 

nei vent for fader...

move pivoten til kamera hodet til sentrum av objektet

bind en formel til Y rotasjonen, ala (deg/N)*F

der F er frame nummeret og N er en faktor som står til skalaen din

Endret av MadGonzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...