Jimmy Pop Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Ok. Hva med John Bonham, da? Eller Danny Carey? Er ikke de bedre? Og ps: Du finner ut hvilket band de to spiller/har spilt i på google Og Lars Ulrich er ikke så dårlig som du vil ha det til. Som sagt "..And Justice for All"-albumet hans er best... Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 11:21, skrev Jimmy Pop:Ok.Hva med John Bonham, da? Eller Danny Carey? Er ikke de bedre?Og ps: Du finner ut hvilket band de to spiller/har spilt i på googleOg Lars Ulrich er ikke så dårlig som du vil ha det til. Som sagt "..And Justice for All"-albumet hans er best... Kan ikke si jeg er så særlig imponert over det lille jeg har hørt av de to i forhold til Frost og Hellhammer. Men forskjellig type musikk krever forskjellig av trommisene sine. Du kan søke litt i Google selv om Frost og Hellhammer. Men, Ulrich's beste var nok kanskje Justice plata ja.. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Og hvilke sanger har du hørt av de, hvilket band spiller de i, og hva er deres beste sanger? Det gjelder John Bonham og Danny Carey asså... Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Må jeg virkelig gå å søke i enda mer i google? Jeg kan jo si det akkurat motsatte til deg, vi kan holde på i evigheter. Eneste jeg vet er at de er habile trommiser, men de har aldri så vidt jeg vet spillt trommer på den måten jeg liker de. Det kan de ikke ha gjordt når de spiller/har spillt i band som de gjør. Jeg ser ikke bort fra at Bonham kan ha vært en av idolene til favoritt trommisene mine når de var unge. Men jeg mener den yngre garde er bedre til å trå pedaler enn den eldre garde. Evolusjon kan man kalle det. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Blodhemn skrev (2002-10-25 11:54):Jeg ser ikke bort fra at Bonham kan ha vært en av idolene til favoritt trommisene mine når de var unge. Men jeg mener den yngre garde er bedre til å trå pedaler enn den eldre garde. Evolusjon kan man kalle det. Den gang du finner en trommis som er bedre enn det John Bonham (trommis i Led Zeppelin) noensinne har vært (død nå), må du ringe meg... Og da teller selvfølgelig ikke Danny Carey (trommis i Tool) Men mener du virkelig at det er mange trommiser i dag som er bedre enn John Bonham.. Tja... Kanskje i sin egen stil, men ikke all over. Det blir som å si at trommis i Ac/Dc er dårlig fordi han (nesten) bare spiller en takt, mens han i virkeligheten spiller akkurat det som passer best med sangene de spiller! Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Har en kamerat som likte Tool, så jeg fikk inn ganske mye av den musikken ufrivillig. Beit meg aldri merke i Trommisen, vokalen er ikke værst tho, men mye bedre på A Perfect Circle plata enn på de Tool platene jeg har hørt. Når det gjelder Zeppelin så har jeg hørt utallige låter fra dem på vorspiel på metall konserter o.l. Og har heller ikke latt meg imponere noe spesiellt. Jeg må jo innrømme at jeg ikke har noen inngående kunnskaper om hverken carey eller bonham. Eneste jeg vet at jeg har ikke hørt noen jeg synes er dyktigere enn Frost og Hellhammer så langt. Med det sagt så vil jeg også si at jeg synes Hellhammer er vanvittig variert og det er alltid høy kvalitet over "arbeidet" hans. Han spiller alt fra rock til den værste og kjappeste black-metallen. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Blodhemn skrev (2002-10-25 12:05):Har en kamerat som likte Tool, så jeg fikk inn ganske mye av den musikken ufrivillig. Beit meg aldri merke i Trommisen, vokalen er ikke værst tho, men mye bedre på A Perfect Circle plata enn på de Tool platene jeg har hørt. Tja... Vokalisten (Maynard J.K) er flink, ja, men er litt uenig. Jeg synes han er flinkere i Tool, men det er litt fordi jeg har hørt mye mer av de, enn av A Perfect Circle. Hvis du har hørt de tre siste albumene til Tool, Ænima, Salival og Lateralus, så ville du ha hørt trommene. Han spiller som ingen har gjort før, og det er det fineste kunstverket jeg har hørt i mitt liv. Quote: Når det gjelder Zeppelin så har jeg hørt utallige låter fra dem på vorspiel på metall konserter o.l. Og har heller ikke latt meg imponere noe spesiellt.Jeg må jo innrømme at jeg ikke har noen inngående kunnskaper om hverken carey eller bonham. Eneste jeg vet at jeg har ikke hørt noen jeg synes er dyktigere enn Frost og Hellhammer så langt.Med det sagt så vil jeg også si at jeg synes Hellhammer er vanvittig variert og det er alltid høy kvalitet over "arbeidet" hans. Han spiller alt fra rock til den værste og kjappeste black-metallen. Nå skal det være sagt at jeg ikke har hørt noe av Hellhammer eller Frost, men tro meg, jeg skal hjem og gjøre det med en gang etter jobb... Tar denne diskusjonen som et råd om å høre litt på bandene... Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Langer du over navna på de sangene du liker best fra de forskjellige trommisene? :wink: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Led Zeppelin - Moby Dick Led Zeppelin - Dazed and Confused Led Zeppelin - Communication Breakdown Led Zeppelin - Ramble on Tool - Ænema Tool - Lateralus Tool - Schism Tool - The Patient Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Hellhammer: Arcturus - Alone Arcturus - The Chaos Path Arcturus - Collapse Generation (Hurtige trommer) Arcturus - Du Nordavind Kovenant - Chariots of Thunder Kovenant - Spaceman (Jepp det er babylon zoo cover) Jorn - World Changer Jorn - Sunset Station Frost: Satyricon - Mother North Satyricon - Nemesis Divina Satyricon - Tied in Bronze Chains Satyricon - Havoc Vulture Satyricon - Angstridden Satyricon - Repined Bastard Nation Nicholas Barker Cradle of Filth - The Twisted Nails of Faith Måtte bare ta med en sang hvor jeg liker trommene veldig godt. Fra 3.40 og til 5.00 i Nails så er det et veldig bra parti Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Det var litt mange sanger ja, men jeg har tatt en kopi av listen, og skal hjem og kjøpe deg over internett... Gleder meg til å høre noen som er så bra som du vil ha det til... (har mine tvil, men gir de en sjans...) Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Satt opp en del siden det er vanskelig å finne de som Mp3'er.. Disse banda er jo undergrund i forhold til Zeppelin og Tool. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 14:37, skrev Jimmy Pop:Det var litt mange sanger ja, men jeg har tatt en kopi av listen, og skal hjem og kjøpe deg over internett...Gleder meg til å høre noen som er så bra som du vil ha det til... (har mine tvil, men gir de en sjans...) Det synes du nok ikke at dem er.. det er litt.. øh.. spesiell type musikk, liker du ikke den typen musikk så vil du nok føle at det messer opp lydbildet såpass at du aldri vil kunne få noe fornuftig ut av tromminga Lenke til kommentar
en mann Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Led Zeppelin - Moby Dick Led Zeppelin - Black Dog Led Zeppelin - Communication Breakdown Led Zeppelin - Stairway to heaven (live New York) :razz: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Rage against the machine - know your enemy 1:36 og utover littegrann er bra parti Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Vell Slipknot er et band jeg ikke liker. Det er fordi de rett og slett har for skrikende musikk. Tool er ikke så veldig gode de heller da. Men det er MIN mening da. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Syns ikke Slipknot lager noe spesiell hard musikk.. Ikke er de spesiellt dyktige heller. De har hatt flaks med enkelte låter som f.eks Wait & Bleed. Når et band går kledd slik som de så er det jo relativt tydelig at det ikke er pga. musikken de er blitt kjente. Det skriker litt for mye "vil-være-tøff-fjortiss" av det [ Denne Melding var redigert av: Blodhemn på 2002-10-25 18:54 ] Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Vell wait and bleed er like ille som de andre den. Ozzy Osbourne Kent Corrs Dire Straits Mark Knopfler In flames Dette er bra musikk Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 In flames er jeg enig med deg i. Et annet band i samme sjanger og som er bedre er Soilwork, digger vokalister som kan klemme til med god clean vokal i refrengene (det er aldri en ulempe å ha litt hjelp av Devin Townsend når man lager plate heller). Ozzy har jeg aldri hverken likt vokalen eller musikken av. Og resten syns jeg ikke fortjener noen komentar Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 18:48, skrev Blodhemn:Når et band går kledd slik som de så er det jo relativt tydelig at det ikke er pga. musikken de er blitt kjente. Det skriker litt for mye "vil-være-tøff-fjortiss" av det :wink: Der viste du at du virkelig ikke vet hva du snakker om. Hadde du visst litt mer om Slipknot enn den ene sangen du har hørt og at de går med kjeledresser og masker på scenen, hadde du aldri sagt noe så dumt... LATTERLIG. Ta det fra en som vet hva hva snakker om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg