Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 siden igår ettermiddag har jeg vært skikkelig syk jeg har spydd 30+ ganger uten å ha noe å spy ut/brekninger jeg er sinnsykt kvalm føler meg elendig når jeg spyr får jeg skikkelig vondt i brystet har diare` jeg klarer ikke å ete noe usikker på om jeg har feber.... er dette noe man bør forte seg til lege med? noen vet hva det kan skyldes? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Gå til lege uansett. Bedre å betale for en legetime enn å dø av ukjent sykdom. Selv om du sikkert ikke har noe alvorlig, høres ut som omgangssjuken for meg. Lenke til kommentar
Seether Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Eller kanskje salmonella. Et par som har fått det nå. Hadde noen naboer som hadde det for et par år siden og de kunne ikke holde nede noe..alt gikk opp eller rett igjennom. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Kansje det er flått. Be noen sjekke deg. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Opplevde noe liknende i fjor, alt jeg spiste eller drakk kom oppp igjen etter ca 3 minutter. Ingen brekninger kom, bare at maten/drikken kom uten forvarsel. Inn i mammas stressless. ^^, Lenke til kommentar
ostov Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Kansje det er flått. Be noen sjekke deg. 6238309[/snapback] Hva er så fint med det? Litt tørr humor når det blir seint ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 uansett hva jeg spiser så kommer det opp igjen... noen som har en ide om hva som kan være greit å spise nå? sulten som pokker,,,, igår veide jeg 80kg nå veier jeg 78kg.... 2 kg på en natt!! Lenke til kommentar
Ghost Tulsa Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 uansett hva jeg spiser så kommer det opp igjen... noen som har en ide om hva som kan være greit å spise nå? sulten som pokker,,,, igår veide jeg 80kg nå veier jeg 78kg.... 2 kg på en natt!! 6238635[/snapback] Ta deg en tur til doktor du. Når du har oppkast og diare slik som du beskriver, så får ikke kroppen i seg noe næring, og ikke minst væske! Det med at du går ned er veldig normalt i din tilstand, og det er stort sett bare "vomfyll" du har mistet av vekt. Etter noen uker i frisk tilstand er du kommet opp i normal vekt igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Eller kanskje salmonella. Et par som har fått det nå. Hadde noen naboer som hadde det for et par år siden og de kunne ikke holde nede noe..alt gikk opp eller rett igjennom. 6238190[/snapback] jeg lurer kanskje på om det er dette...der jeg jobber spiser jeg i en kantine. og kan huske at jeg på onsdag spiste dansk salami... ser at syptomene kan komme etter 3 dager... og jeg leste også artikkelen at de mistenker first price dansk salami for salmonella.... vet ikke sikkert om det er det de har i kantina men jeg mistenker det...for i samme artikkel så sto det at denne ble levert til mange kantiner og instutisjoner i Norge... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Herregud for et teit spørsmål. Det sier seg jo selv at du skal gå til legen hvis det er noe galt. Grunnen til at vi har leger er fordi de skal belyse usikkerhet rundt egen helse, i tillegg til å gjøre deg frisk igjen. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Kansje det er flått. Be noen sjekke deg. 6238309[/snapback] Hva er så fint med det? Litt tørr humor når det blir seint ja 6238564[/snapback] fMed flått mener han ikkje "fint, hyggelig ol." Men flott er et lus lignende ting som fester seg på huden, håert ditt, og du får utslett av ol. Men tror ikkje det har så masse til felles med det trådstarter beskriver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Herregud for et teit spørsmål. Det sier seg jo selv at du skal gå til legen hvis det er noe galt. Grunnen til at vi har leger er fordi de skal belyse usikkerhet rundt egen helse, i tillegg til å gjøre deg frisk igjen. 6238682[/snapback] finnes ikke teite spørsmål bare teite svar... Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hadde ikke brydd meg om legen jeg. Har da opplevd lignende, noen ganger værre, noen ganger mindre, uten å gå til legen. Går jeg til legen, så er det for mer seriøse ting, f.eks. om jeg har mistanke om knekt bein, eller om jeg trenger noe. Er ikke vitsen å gå til lege for å betale 500kr for at han skal si noe du allerede vet, nemlig at du er syk. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Herregud for et teit spørsmål. Det sier seg jo selv at du skal gå til legen hvis det er noe galt. Grunnen til at vi har leger er fordi de skal belyse usikkerhet rundt egen helse, i tillegg til å gjøre deg frisk igjen. 6238682[/snapback] Et av problemene med helsevesenet i Norge er at alt for mange raser avgårde til legen unødvendig tidlig (dette gjelder spesielt bekymrede voksne som tar med seg barn som har 38,5 i feber på legevakten ). Dette fører til tregere behandlingstid for de som virkelig trenger det. Hvis det her er snakk om vanlig omgangssyke, noe det i og for seg minner veldig mye om, er det i utgangspunktet ingen vits i å gå til legen hvis det gir seg som denslags faenskap pleier å gjøre etter noen dager. Siden det her er mulig at det kan være snakk om salmonella, kan det være en ide å ta seg en prat med en lege. Det var med andre ord et HELT legitimt spørsmål. Cola og mariekjeks pleier å duge. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg anbefaler at du drikker mye vann. Jeg tror kanskje at det kan være salmonella. :/ Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Som isbilen sier. MYYYYE Cola og Mariekjeks Men jeg ville ha vært beskymret hvis det er matforgiftning du har fått. Ville selv ha kommet meg til lege ASAP! Men god bedring Lenke til kommentar
Ghost Tulsa Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hadde ikke brydd meg om legen jeg.Har da opplevd lignende, noen ganger værre, noen ganger mindre, uten å gå til legen. Går jeg til legen, så er det for mer seriøse ting, f.eks. om jeg har mistanke om knekt bein, eller om jeg trenger noe. Er ikke vitsen å gå til lege for å betale 500kr for at han skal si noe du allerede vet, nemlig at du er syk. 6238868[/snapback] Konsultasjon hos allmennlege/legevakt på dagen er 125 (kilde) Er bedre å gå til legen en gang for mye en gang for lite Lenke til kommentar
Remyline Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg tror nok jeg ville tatt en tur til legen. Men mest sannsynlig sier han er er et visrus og sender deg hjem igjen. Men du må nesten vudere hele helsetilstanden din. Verker du og har andre symptomer kan kan tilsi at dette er noe annet enn en krafitg omgangsyke? Jeg har hørt om andre som også ligger strekk ut med det samme så det kan være noe som går ja. Men uansett er det viktig å drikke mye vann og prøve å få i seg litt salt som binder vannet. Det beste er om du klarer å ha litt salt i vannet du drikker. Så håper jeg du klarer å beholde det du drikker, hvis ikke må du prøve å få i deg veske på en annen måte, suge på isklump fek. God bedring! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Jeg tror jeg hadde noe lignende du har nå for en stund sia, klarte ikke spise, når jeg drakk noe så kom det opp igjen. Cola og salte kjeks hjalp. Når du spyr, men ikke får ut noe, så pust rolig. Det hjalp for meg. Men dra til legen du. Endret 4. juni 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Herregud for et teit spørsmål. Det sier seg jo selv at du skal gå til legen hvis det er noe galt. Grunnen til at vi har leger er fordi de skal belyse usikkerhet rundt egen helse, i tillegg til å gjøre deg frisk igjen. 6238682[/snapback] finnes ikke teite spørsmål bare teite svar... 6238726[/snapback] Det FINNES teite spørsmål. Du er 21 år gammel, vis litt innsikt. Tror du at du er alvorlig syk så ringer du til lege istedet for å poste her på forumet. Sannsynligheten for at denne posten hjelper mer enn å ringe en lege å høre eksisterer ikke, og det vet du. Et av problemene med helsevesenet i Norge er at alt for mange raser avgårde til legen unødvendig tidlig (dette gjelder spesielt bekymrede voksne som tar med seg barn som har 38,5 i feber på legevakten ). Dette fører til tregere behandlingstid for de som virkelig trenger det. Så riktig som det kan få blitt Siden det her er mulig at det kan være snakk om salmonella, kan det være en ide å ta seg en prat med en lege. Det var med andre ord et HELT legitimt spørsmål. Cola og mariekjeks pleier å duge. Men hvis det er snakk om f.eks salmonella eller verre, så er det større sjanse for at legen vet hva det er framfor noen her på forumet. I stedet for at noen her drar en "fem fjær blir til en høns". Folk tipset om å ringe lege, ikke få legetime. Endret 4. juni 2006 av dub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg