vegjoh Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hei! I "det siste" har jeg vært borti et par maskiner som har blitt "tungstartet". Hvis man slo på maskinen, så var svært skjelden det kom noe "pip" som fortalte at alt var i orden. Viftene bare gikk og skjermen var svart. Som oftest måtte restartknappen trykkes inn 5-10 (og senere flere) ganger før maskinen startet opp som normalt. Når den først startet, så fungerte den akkurat som den skulle, og dersom man kunne unngå å slå den av, så var det ingen problemer. Dette skjedde som sagt med to hovedkort. Mener begge var Abit. Det ene var i alle fall et Socket A-kort, og det andre et Slot-A. Jeg forsøkte selvsagt å resette BIOS, bytte batteri og bytte komponenter. Når jeg byttet hovedkort, var alt i skjønneste orden. Jeg bare lurer på om noen vet hva som egentlig skjer når maskinene/hovedkortene begynner å oppføre seg slik. Mvh Vegard Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hei! Det kan være utrolig mye som kan være feil. Defekte komponenter på hovedkortet, feil i BIOS (prøv ny), ustabile komponenter, utslitte osv. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Okey, takk for svar! Kortene jeg har liggende her, som ved forrige (ganske omstendelige) test ikke var mulige å få til å starte er - Abit KT7-Raid (Socket A) - Abit KA7-100 (Slot A) Mvh Vegard Endret 4. juni 2006 av vegjoh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå