Gå til innhold

verre og verre etter som tida går etter OC?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå klokka min D 930 til 3,8 ghz på 1,43V. Etter som tida går så får eg dårlegare FPS på spel og dårlegare tid på super pi. temperatur målaren min er heilt feil, og det tempen blir høgare ettar at CPUen har blitt dårleg, med ein gong viser den 50 grader, etter ei stund viser den 60 grader.

Ka e det som feila CPUen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har nå klokka min D 930 til 3,8 ghz på 1,43V. Etter som tida går så får eg dårlegare FPS på spel og dårlegare tid på super pi. temperatur målaren min er heilt feil, og det tempen blir høgare ettar at CPUen har blitt dårleg, med ein gong viser den 50 grader, etter ei stund viser den 60 grader.

Ka e det som feila CPUen min?

6237996[/snapback]

Støv? Støvsug kabinett og vifteinntak.

Lenke til kommentar
maskina er ikkje meir enn 2 mnd gammal... har vindu på sida, og ser at det er ikkje så mykje støv....

6239604[/snapback]

Hva mener du forresten med "etter hvert som tida går"? Er det snakk om noen minutter, eller mener du at den har blitt dårligere de siste ukene?

Hvis FPS/superpi-ytelse går ned i løpet av relativt kort tid, dvs 5 minutter til en time eller to, så har du sannsynligvis bare for dårlig kjøling til din overklokk/volt-økning. Senk overklokk og spenning noen hakk, og se om den slutter å tulle da.

Lenke til kommentar
Eg får veeedlig dårleg tid på super pi etter ca 4-10 timar, men det går vekk med ein restart....

6239686[/snapback]

4-10 timer høres ut som litt mye for å være varmgang. Burde være merkbart tidligere...

Kjør til det begynner å gå tregt, og sjekk i Task Manager om det er noen andre programmer som bruker CPU enn superpi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...