MadsFN Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) jeg sier gulost og kuer. ! er fra bondelandet så hør på meg! (bor på bondegård med ett dyr) edit: det er EN katt som heter Beist Endret 3. juni 2006 av MadsFN Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Sier kuer, aner ikke hva jeg ville skrevet i en eventuell stil eller lignende. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Sier kuer men er vel kyr som er riktig (?) Lenke til kommentar
magicus Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg sier da vel kyr eller kuer alt etter hva som passer meg. Legg ned språkrådet og kurer kreft... "vi har ikke ressurser til å forske på aids, men vårt språkråd bestemte i dag at det er lov å skrive kuer!" Please. Kan noen være så snill å la noen hoder rulle i staten. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 dere søringer dreper regelrett språket... Kyr.! kuer er for byfolk som ikke har sett et dyr med 4føtter og 4 spenner som sier møø annet en på melkepakken.. blir som å si "se alle andene"....! (and - ender - endene) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Å si "kuer" er ca like idiotisk som å si "hvem bil". 6237863[/snapback] Jepp! Har en mistanke om at det er inngrodde byfolk og folk som er litt "pene" på det som sier kuer. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Å si "kuer" er ca like idiotisk som å si "hvem bil". 6237863[/snapback] Rent bortsett fra at "kuer" er tillat i det norske skriftspråk. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Sier kyr og gulost og er sørlending. Lenke til kommentar
Sufi Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Heter det kyr, eller kuer? Det heter krættur Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Kyr, kvitos og EI katt.. Nordlenning. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Sier både kuer, kyr og gulost, og er ifra sørlandet! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg sier kuer når det er snakk om et spesifikt antall, evt når det er snakk om glade kuer. Eks: "Det er to kuer på jordet, og de ser ganske blide ut". Jeg sier derimot kyr når det er snakk om kveg generelt: "Jeg tror det er kyr i den slaktebilen, og ikke høner". Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Kyr. Her i dalen sier alle også; Ei kyr. Kyr, kyr, kyr... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Alvorligtalt. dette blir rett og slett for dumt. det heter ei ku, fleire kyr. Unasett hvordan du vrir og vender på det. Men slike fjortissbygutter og jenter som aldri har sett eller vert i kontakt med kyr kan godt finne på å si "kuer" Noe så høres SINNSYKT feil ut. for å redigere på "dominizer" sin signatur: "Det heter kyr, KYR! HØRER DU? Alle som sier kuer kan ta seg en bolle" diskusjon = ferdig. Endret 4. juni 2006 av vegis Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Heter det elgkuer eller elgkyr? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Heter det elgkuer eller elgkyr? 6238708[/snapback] det er ingenting som heter kuer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg