Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har problem med Acer pc

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig formatert pcen til fettern min, det er en Acer 7600gt-trumpet.(j89m)

Pcen har ifølge utilityprogram;

Intel pentium 4 2.6 ghz

512 ram

intel 64 mb integrert skjermkort

Broadcom nettverkskort integrert

Etter formateringen fikk vi alt til å funke utenom nettverksdrivere... Pcen vil rett og slett ikke finne nettverkskortet. Vi har prøvd "utility" driver til hovedkortet som dere kan finne her, men det vil fortsatt ikke finne nettverkskortet etter det. Vi prøvde også å finne en broadcom driver, men alt jeg fant var 2-3 filer på til sammen 90 kilobyte, som ikek så ut til å ha en installer.

Er det mulig at formateringen forårsaket en RS eller, konfigurasjon i BIOS? Slik at den deaktiverte nettverkskortet, eller er jeg helt på jordet her?

Dersom dere finner ut hvilke drivere etc vi må bruke, vær så snill og post link til de her, for jeg har allerede googla det meste av Broadcom, Acer etc.

Til slutt vil jeg rette en takk til alle som gadd å lese gjennom denne posten, og som gidder å svare. Takk til alle svar. :)

Btw. acer er noe forbanna drittmøkk, som jeg ikke forstår hvorfor de selger i det hele tatt!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har nylig formatert pcen til fettern min, det er en Acer 7600gt-trumpet.(j89m)

Pcen har ifølge utilityprogram;

Intel pentium 4 2.6 ghz

512 ram

intel 64 mb integrert skjermkort

Broadcom nettverkskort integrert

Etter formateringen fikk vi alt til å funke utenom nettverksdrivere... Pcen vil rett og slett ikke finne nettverkskortet. Vi har prøvd "utility" driver til hovedkortet som dere kan finne her, men det vil fortsatt ikke finne nettverkskortet etter det. Vi prøvde også å finne en broadcom driver, men alt jeg fant var 2-3 filer på til sammen 90 kilobyte, som ikek så ut til å ha en installer.

Er det mulig at formateringen forårsaket en RS eller, konfigurasjon i BIOS? Slik at den deaktiverte nettverkskortet, eller er jeg helt på jordet her?

Dersom dere finner ut hvilke drivere etc vi må bruke, vær så snill og post link til de her, for jeg har allerede googla det meste av Broadcom, Acer etc.

Til slutt vil jeg rette en takk til alle som gadd å lese gjennom denne posten, og som gidder å svare. Takk til alle svar. :)

Btw. acer er noe forbanna drittmøkk, som jeg ikke forstår hvorfor de selger i det hele tatt!!

6237429[/snapback]

hei...

først, så vil jeg si at det er ikke noe galt med ACER.... vanlig PC som andre HP,Asus o.l.

noen spørsmål:

-hvilken OS du bruker ?

-får du indikasjon at nettverkskortet finnes i "device manager"

-har du model/type av Broadcom nettverkskort ?

ellers, så trenger ikke setup fil til nettverkskort vare .EXE fil, det kan bare vare .INF fil og da er den ikke mer enn 14-20kb + noen filer til for å installerer kortet......

Lenke til kommentar

Høyreklikk på Min Datamaskin, velg Egenskaper, Maskinvare og gå inn på det som heter enhetsbehandling.

Der burde du finne nettverkskortet ditt med et fit gult utropstegn forran. (Hvis ikke så har det skjedd noe rart ja :p)

Høyreklikk på dette og velg "Oppdater driver".

I veiviseren som kommer opp velger du "Innstaller fra en liste eller en bestemt plassering." Og i neste bilde velger du "Inkluder denne plasseringen i søket" og velg mappen med de filene du har. Klikk neste og den skal klare biffen.

Håper dette funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...