Gå til innhold

Ny datamaskin! Hjelp til S-ATA?

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å planlegge en ny datamaskin - har kjøpt LCD-skjerm, mus og tastatur som jeg nå bruker på min gamle maskin. Men jeg er litt i tvil (skal gjerne innrømme at jeg er sk. 'noob' når det gjelder S-ATA) mht hovedkort, da det er S-ATA det går i, og jeg har kun brukt IDE hittil.

Det jeg lurer på er: Min nåværende HD er en IDE harddisk, og dataene vil jeg gjerne overføre til den nye, såklart, selv om det naturligvis vil bli ny installasjon av WinXP. Noe spesielt jeg bør gjøre for å overføre dataene til den nye HDen? Kjøpe S-ATA adapter for det nåværende hovedkortet slik at jeg kan formatere den nye HDen?

Ellers ser det planlagte oppsettet ut som følgende (uten at hovedkort er valgt):

Prosessor:

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

Skjermkort:

XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 470/1370Mhz

Harddisk:

Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA2 16MB 7200RPM

Minne:

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4

Kabinett/PSU:

Nexus Breeze Kabinett, Reduserer Støy, Perfekt luftflyt, m/500W Strømforsyning

DVD/CD-brenner:

NEC DVD-brenner ND-4571A IDE Silver OEM, Dual, Ram, LabelFlash

DVD-spiller:

Sony DVD-spiller 16x/40x IDE Sølv OEM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke jeg ville satses på maxtor harddisker, de skal være veldig bråkete.

Sats heller på samsung 200gb eller 300gb, har selv hitachi som er veldig stillegående og rask.

6237396[/snapback]

Har en Maxtor 120 GB HD nå, er lite støy fra den såvidt jeg kan høre..

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg ville satses på maxtor harddisker, de skal være veldig bråkete.

Sats heller på samsung 200gb eller 300gb, har selv hitachi som er veldig stillegående og rask.

6237396[/snapback]

Har en Maxtor 120 GB HD nå, er lite støy fra den såvidt jeg kan høre..

6237585[/snapback]

Har selv også en maxtor 120gb og den bråker veldig mer merkbart fra hitachi. kjøp deg f.eks en 200gb samsung og du vil kun høre maxtoren.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler at du går for en disk fra WD eller Samsung. De er betydelig bedre enn de fra Maxtor.

Hilsen,

efikkan.

6237861[/snapback]

Det er notert. Ellers noen kommentar til oppsettet? Har en Samsung 930 BF Syncmaster med 4 ms responstid som LCD-skjerm.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler at du går for en disk fra WD eller Samsung. De er betydelig bedre enn de fra Maxtor.

Hilsen,

efikkan.

6237861[/snapback]

Det er notert. Ellers noen kommentar til oppsettet? Har en Samsung 930 BF Syncmaster med 4 ms responstid som LCD-skjerm.

6238836[/snapback]

Oppsettet er fint det. Jeg ville muligens gått for en kraftigere cpu som X2 4200+, om du ikke skal overklokke.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Har du sjekket dette kabinettet? Luftstrømmet skal være ekstremt bra. Utseende er også ekstremt.

Har selv dette siden jeg ikke kunne vente på aerocool sitt kabinett. Men er meget fornøyd og ellers er omtalen bare skryt.

6241681[/snapback]

ExtremEngine-kabinettet var unektelig fint å se på, men med de dørene må man jo 'lukke opp' hver gang man skal sette inn en DVD/CD.

Strømforsyning følger heller ikke med. Tror jeg holder meg til et litt mer gammeldags Nexus Breeze. Takker imidlertid for tipset. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...