_Evolution_ Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Off topic: Går det ikke ann på xbox 360 å ha litt dynamisk FPS? Når jeg har spilt på PC merker jeg at FPS'en kan variere mellom 90 og 20. Det burde være greit (så lenge den ikke blir mindre enn 30). On topic: Har forza 1, og digger det. Vil også gjerne vite hvilke biler som er med, men tipper det ligner på det forrige. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Blir nok å kjøpe dette spillet sammet med rattet. Lenke til kommentar
Staal Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Først on topic. Synes FM2 virker meget spennende. har ikke spilt det orginale, men har hatt mange morsome timer med GT så rekner med det er i samme gate. Det virker meget låvende det de holder på med her. Off topic. Synes FPS diskusjonen her går over stokk og stein. Noen er så "kvikke" at de merker om et spill har 60 eller 30 fps uansett (etter de har lest det på nettet) Nå kan jeg ikke si at jeg led når jeg spilte PGR3. Følte ikke det gikk sirup eller var vilt med hakking som noen påroper. Nå har jeg ikke spilt CS i 6 år, ei er jeg på amfetamin når jeg spiller. Er vel ganske normal med normal reaksjons og synsevne. (annet en at jeg er fargesvak, uten at det skulle hindre meg noe her) Det er heller ikke snakk om at 30 er bedre en 60. For det er det jo ikke. Det virker litt glattere med 60, men spillene er ikke dårlige med 30. Når du refererer til Quake og Battlefield. Så er det tydelig hvor dine argumenter kommer fra. Men det er ikke frames per sec som gjør en spiller god. Og en annen ting. Viss folk er glad med 30fps. Hva faen er galt med det. Det er vel mer ditt problem en deres. De klarer seg fint mens du winer som faen for noe andre ikke legger merke til. Hvem har egentlig problem her? Edit: en annen ting. jeg tror ikke det er så mye placebo effekts om det er en illusjon mange har at viss de kritiserer fps osv så vil de bli tatt som mer "seriøse og pro" gamere. 6245737[/snapback] Folk er ikke glad med 30fps. Kanskje Ola fotball-idiot nordmann som ikke vet hva det er snakk om, men mange spillere er det ikke. Uansett hadde man vist forskjellen til Ola så hadde han valgt 60fps han også. 30fps gjør ikke spillene dårlige men 60fps gjør dem bedre. Alltid. Det ser langt mer ekte ut og man ser detaljer mye bedre. Bedre flyt i spillet er jo langt viktigere for gameplayet enn f.eks mer detaljer i bakgrunnen. Hvis man titter litt på hvilke spill som oppfattes som de mest imponerende grafisk sett, så er de som oftest 60fps spill også. Spill benytter seg av helbilder, TV benyttet seg av halvbilder, altså vises nyheter, sport, etc. i 50 halvbilder i sekundet. 60fps spill vises jo også som 60 halvbilder selvsagt. Alltid gjort og vil alltid gjøre (på vanlige TV`er.). Endret 5. juni 2006 av Staal Lenke til kommentar
Staal Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Off topic: Går det ikke ann på xbox 360 å ha litt dynamisk FPS? Når jeg har spilt på PC merker jeg at FPS'en kan variere mellom 90 og 20. Det burde være greit (så lenge den ikke blir mindre enn 30). 6245954[/snapback] En delspill har varierende framerate men på konsoll er det selvsagt lettere å lage den mye jevnere. På PC så aner jo ikke utviklerne hva slags hardware folk spiller med, så der kan jo frameraten variere med alt mulig ettersom hva det spilles på. På konsoll har alle det samme. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Folk er ikke glad med 30fps. Kanskje Ola fotball-idiot nordmann som ikke vet hva det er snakk om, men mange spillere er det ikke. Uansett hadde man vist forskjellen til Ola så hadde han valgt 60fps han også. Jaggu er du arrugant. En utrolig dårlig måte å få folk til å gidde å lese resten av synspunktene dine på - selv de som det skulle vært noe fornuft i. Dr Peedee Endret 5. juni 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Folk er ikke glad med 30fps. Kanskje Ola fotball-idiot nordmann som ikke vet hva det er snakk om, men mange spillere er det ikke. Uansett hadde man vist forskjellen til Ola så hadde han valgt 60fps han også. 6246085[/snapback] Igjen så er ikke dette ola nordmans problem. Det er nermere ditt. Siden du og dine likesinnede er de eneste som syter og klager over det. Å kalle spill med 30fps for uspillbare er på lik linje med å kalle dagens spillefilmer for usebare. Jeg har aldri brydd meg så veldig om fps så lenge det flyter greit og ikke lagger. Plaget meg litt i oblivion på 360en, men ikke mer en at det var godt spillbart. Jeg forstår at du er over alle andre som mener at det ikke har så mye og si for det blåtte øye. Jeg forstår at du er over alle oss andre og ser ned på oss fra ditt lille 60fps palass. (som dr.peedee sa) Hvorfor er det så mange i spillverden som vil virke så mye mer pro en det de egentlig er? 9 av 10 bryr seg ikke. Så jeg forstår at utgivere gir ut spill i 30fps når de har dårlig tid og ikke tid til optimalisering. For det er godt spillbart og det senker ikke ned spillopplevelsen og gameplayet for min del. PS jeg liker ikke fotball så veldig godt. ei heter jeg Ola. Lenke til kommentar
Staal Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Folk er ikke glad med 30fps. Kanskje Ola fotball-idiot nordmann som ikke vet hva det er snakk om, men mange spillere er det ikke. Uansett hadde man vist forskjellen til Ola så hadde han valgt 60fps han også. 6246085[/snapback] Igjen så er ikke dette ola nordmans problem. Det er nermere ditt. Siden du og dine likesinnede er de eneste som syter og klager over det. Å kalle spill med 30fps for uspillbare er på lik linje med å kalle dagens spillefilmer for usebare. Jeg har aldri brydd meg så veldig om fps så lenge det flyter greit og ikke lagger. Plaget meg litt i oblivion på 360en, men ikke mer en at det var godt spillbart. Jeg forstår at du er over alle andre som mener at det ikke har så mye og si for det blåtte øye. Jeg forstår at du er over alle oss andre og ser ned på oss fra ditt lille 60fps palass. (som dr.peedee sa) Hvorfor er det så mange i spillverden som vil virke så mye mer pro en det de egentlig er? 9 av 10 bryr seg ikke. Så jeg forstår at utgivere gir ut spill i 30fps når de har dårlig tid og ikke tid til optimalisering. For det er godt spillbart og det senker ikke ned spillopplevelsen og gameplayet for min del. PS jeg liker ikke fotball så veldig godt. ei heter jeg Ola. 6246212[/snapback] Sa jeg at 30fps gjør spill uspillbart ? Du ljuger. Du sier selv at du ikke bryr deg mye om framerate. Hvorfor klager du da på at andre som gjør det vil ha 60fps, noe som du sikkert er enig i er bedre også ? Hva slags type spill det er har jo også mye og si. Om oblivion og lignende spill hakker litt så har ikke det all verdens å si selvsagt. Men raske spill som racing og 3D fightere så er det veldig viktig. Og selvsagt så er bortimot alle spillene i disse sjangrene også 60fps. Sa da er det ikke så rart synes jeg at folk klager på 30fps. Men nå blir jo Forza 2 60fps så de skjønner jo at det er viktig. Endret 5. juni 2006 av Staal Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Staal = Avean eller avanore eller Fedorov ? Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Staal = Avean eller avanore eller Fedorov ? 6246410[/snapback] Enten det, eller en som er inspirert av disse. Jeg synes jeg har sett en trend i det siste der nyregistrerte brukere har entret tråder de åpenbart ikke har noen interesse av for så å fyre løs med sterke og tidvis latterlige og ubegrunnede påstander. Dette er synd og det ødelegger diskusjoner ganske umiddelbart siden noen alltid biter på. "Dont feed the trolls" Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 And the trolls sure are hungry these times Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 And the trolls sure are hungry these times 6247021[/snapback] And hopefully the mods too Lenke til kommentar
bluejudas Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 En god krangel er kjekt å ha.. synes vi skal krangle mer jeg Hva med å krangle om hva som er best av LFS og forza... Jeg kjører med 100 FPS på LFS... så LFS er dritbra... Eller... LFS er bedre fordi det er flere bokstaver i tittelen på spillet.. og dessuten er det best fordi den er billigere enn forza... også har den jo utrolig bra online del med http://www.lfsworld.net/ i spissen... dessuten så har du jo muligheten til å spille i 100 FPS... med hele 22 sjåfører på banen det kaller jeg BRA.... Og ikke minst så har den et levende norsk comunity -> http://www.lfsnorge.net/ Håper jeg har vekket nok harme slik at vi kan krangler denne tråden minst opp til 1000 innlegg Hva med 100 IPS(innlegg per sekund).... hemmm den var dårlig... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 HAha! Nei eg takler rett og slett ikkje bilspill på PC. Siste spillet eg spillte MYE var NFS: Porsche 2000, som eg meiner er det beste NFS spillet noengang. Der spilte eg faktisk med eit MS Sidwinder ratt var det vel Those were the good times. Uansett så blir det bare bilspill på konsoll for min del, PGR3 var tittelen som vekket ungen i meg her etter alle disse årene Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) 60fps spill vises jo også som 60 halvbilder selvsagt. Alltid gjort og vil alltid gjøre (på vanlige TV`er.). 6246085[/snapback] FEIL! Interlaced er halvbilder som flettes. F.eks 1080i. Progressive er HELBILDER: F.eks 720p og 1080p, men OGSÅ 480p som har eksistert en god stund på amerikanske Xbox1 konsoller med komponentkabel. Altså, det finnes per i dag en rekke spill som viser helbilder for hver frekvens, og det vil bare bli mer og mer av det i framtiden. Er ikke PS3 ment å være 1080p? Det vil i så fall da være snakk om helbilder der også, og ikke linjeflettede halvbilder slik som vi er vant til fra vår tv-verden PAL 576i. Endret 5. juni 2006 av trykkertor Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 En god krangel er kjekt å ha.. synes vi skal krangle mer jeg Hva med å krangle om hva som er best av LFS og forza... Jeg kjører med 100 FPS på LFS... så LFS er dritbra... Eller... LFS er bedre fordi det er flere bokstaver i tittelen på spillet.. og dessuten er det best fordi den er billigere enn forza... også har den jo utrolig bra online del med http://www.lfsworld.net/ i spissen... dessuten så har du jo muligheten til å spille i 100 FPS... med hele 22 sjåfører på banen det kaller jeg BRA.... Og ikke minst så har den et levende norsk comunity -> http://www.lfsnorge.net/ Håper jeg har vekket nok harme slik at vi kan krangler denne tråden minst opp til 1000 innlegg Hva med 100 IPS(innlegg per sekund).... hemmm den var dårlig... 6247037[/snapback] Dette er to ulike spill som ikke kan stilles opp mot hverandre. Forza har best spillbarhet, LFS har best fysikkmotor (selv om den har sine bugs, og svakheter). Lenke til kommentar
Staal Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 60fps spill vises jo også som 60 halvbilder selvsagt. Alltid gjort og vil alltid gjøre (på vanlige TV`er.). 6246085[/snapback] FEIL! Interlaced er halvbilder som flettes. F.eks 1080i. Progressive er HELBILDER: F.eks 720p og 1080p, men OGSÅ 480p som har eksistert en god stund på amerikanske Xbox1 konsoller med komponentkabel. Altså, det finnes per i dag en rekke spill som viser helbilder for hver frekvens, og det vil bare bli mer og mer av det i framtiden. Er ikke PS3 ment å være 1080p? Det vil i så fall da være snakk om helbilder der også, og ikke linjeflettede halvbilder slik som vi er vant til fra vår tv-verden PAL 576i. 6247659[/snapback] Feil ? Jada... Progressivt signal er IKKE vanlige TV`er. La du ikke merke til at jeg sa på vanlige TV`er ? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Mulig jeg misforstår hva du mener, men tenker du på vanlig bilderørstv som står i norske hjem? Vet at det finnes en del slike tv-er som også har komponentinngang og kan vise progressive bilder. Eller snakker du om tv-sendinger? Ble usikker her nå. Uansett så vet jeg at tv-spill som vi diskuterer i denne tråden har progressive bilder per i dag, og det vil bli mer og mer av det i framtiden. Lenke til kommentar
bluejudas Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Dette er to ulike spill som ikke kan stilles opp mot hverandre. Forza har best spillbarhet, LFS har best fysikkmotor (selv om den har sine bugs, og svakheter). 6247966[/snapback] Spillbarhet er vel subjektiv... jeg har kjørt mye Forza, faktisk mye mer enn LFS!! Men for MEG er LFS mye bedre... spesielt fordi online delen er mye bedre. JEg slutta å kjøre Forza etter at jeg "fant" LFS... men for mange er det viktig å kunne kjøpe nye dempere, bytte motor osv viktig i et bilspill(det irriterte meg grenseløst for noen ganger var man ikke konkuransedyktig fordi man valgte feil deler til bilen.. da måtte man lete på nett etter hva som var best... det ble bare et irritasjonsmoment)... det har ikke LFS. LFS er for ekte racing entusiaster... men å si at Forza har bedre spillbarhet enn LFS handler vel mer om en subjektiv vurdering. Og Forza mangler en vesentlig ting... et sikkelig ratt!! Jeg kjøpte Speedster 3 rattet til xbox slik at jeg skulle få "forzefeedbak"... det funka overraskende godt, men det er ikke like bra som en sikkelig pc-ratt(ps2).... Fysikkmotoren på Forza er faktisk veldig bra, men ikke like bra som LFS... Gleder meg til å teste forza 2.... Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 morsom tråd dette herø hvorfor ikke diskutere mer. jeg fortsetter: forza er best fordi det er på xbox. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Staal = Avean eller avanore eller Fedorov ? 6246410[/snapback] Skal jeg preike så bruker jeg mitt eget nick. Er jo bare idiotisk å bruke flere nick fordi man vil ha et bra rykte. Jeg sier som det er, enten dere liker det eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå