Tor Rasmussen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Men Forza 1 kjører vel også 60 fps. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Men Forza 1 kjører vel også 60 fps. 6241794[/snapback] Nei, bare 30FPS. Lenke til kommentar
Staal Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Faen meg på tide at MS begynner å skjønne at 60fps er viktig. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 HDR + 4xAA @ 60FPS klager jeg ikke på. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 ikke jeg heller. digger det Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 O'fryd og lykke ! Endelig et bilspill med 60FPS. Det er jo blandt annet dette som gjør GT serien på PS2 så enormt bra. Fryktelig irriterende at det ikke er det på Forza 1 og PGR3. 6241536[/snapback] Merker ikke store forskjellen. Forza 1 flyter fint med 30 fps, slik som de fleste andre XBOX-spill. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 HDR + 4xAA @ 60FPS klager jeg ikke på. 6242192[/snapback] Ja det vil absolutt se flott ut,eg syns pr. idag at Forza fortsatt ser nydelig ut eg Lenke til kommentar
Staal Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 O'fryd og lykke ! Endelig et bilspill med 60FPS. Det er jo blandt annet dette som gjør GT serien på PS2 så enormt bra. Fryktelig irriterende at det ikke er det på Forza 1 og PGR3. 6241536[/snapback] Merker ikke store forskjellen. Forza 1 flyter fint med 30 fps, slik som de fleste andre XBOX-spill. 6243071[/snapback] For noe sludder. 30fps er grunnen til ta Forza ser ræva ut og føles som sirup. Samme med PGR2 og 3. Bare fordi DU ikke skjønner så mye av forskjellen betyr ikke at andre ikke gjør det. Det er en grunn til at 90% av spill utviklere lager bilspillene sine 60fps, eller ihvertfall prøver. Ser og føles mye bedre ut. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hvorfor er det ingen som lager dem med 45 fps mon tro? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 O'fryd og lykke ! Endelig et bilspill med 60FPS. Det er jo blandt annet dette som gjør GT serien på PS2 så enormt bra. Fryktelig irriterende at det ikke er det på Forza 1 og PGR3. 6241536[/snapback] Merker ikke store forskjellen. Forza 1 flyter fint med 30 fps, slik som de fleste andre XBOX-spill. 6243071[/snapback] For noe sludder. 30fps er grunnen til ta Forza ser ræva ut og føles som sirup. Samme med PGR2 og 3. Bare fordi DU ikke skjønner så mye av forskjellen betyr ikke at andre ikke gjør det. Det er en grunn til at 90% av spill utviklere lager bilspillene sine 60fps, eller ihvertfall prøver. Ser og føles mye bedre ut. 6243341[/snapback] Og med dette beviste du at du lar deg lure av Placebo-effekten. Er sikker på at de fleste hadde trodd at Forza 1 var 60 fps hvis MS hadde sagt det. Forskjellen er der, men den er mikroskopisk, det er en grunn til at film ikke er 60 fps. Har spillt Forza Motorsport en del, og det er verdt det å gå ned til 30 fps for å få så god utnyttelse av en prosessor på 733 MHz. Har ikke spillt PGR 2, men PGR 3 flyter også fint. Lenke til kommentar
Staal Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 O'fryd og lykke ! Endelig et bilspill med 60FPS. Det er jo blandt annet dette som gjør GT serien på PS2 så enormt bra. Fryktelig irriterende at det ikke er det på Forza 1 og PGR3. 6241536[/snapback] Merker ikke store forskjellen. Forza 1 flyter fint med 30 fps, slik som de fleste andre XBOX-spill. 6243071[/snapback] For noe sludder. 30fps er grunnen til ta Forza ser ræva ut og føles som sirup. Samme med PGR2 og 3. Bare fordi DU ikke skjønner så mye av forskjellen betyr ikke at andre ikke gjør det. Det er en grunn til at 90% av spill utviklere lager bilspillene sine 60fps, eller ihvertfall prøver. Ser og føles mye bedre ut. 6243341[/snapback] Og med dette beviste du at du lar deg lure av Placebo-effekten. Er sikker på at de fleste hadde trodd at Forza 1 var 60 fps hvis MS hadde sagt det. Forskjellen er der, men den er mikroskopisk, det er en grunn til at film ikke er 60 fps. Har spillt Forza Motorsport en del, og det er verdt det å gå ned til 30 fps for å få så god utnyttelse av en prosessor på 733 MHz. Har ikke spillt PGR 2, men PGR 3 flyter også fint. 6243586[/snapback] Du prater som du har vett til. Placebo effect? Bare fordi du ikke kan noe om dette ikke tro at andre ikke gjør. For meg er det en enorm forskjell på 30 og 60fps. Så stor at jeg ikke vil kjøpe et bilspill som bare er 30fps. Jeg kan se på et sekund om et spill er 30 eller 60fps. Og 30fps gjør gameplay og grafikk alltid mye dårligere enn hvis det var 60fps. Grunn til at film ikke er 60fps ? Javel ja. Det er fordi film er laget slik. Vet du at alt du ser på tv som sport, nyheter osv er 60fps (eller 50fps her i Europa siden vi har PAL system men det blir det samme). Nei, det gjorde du ikke nok ikke. Hadde sport vært vist i 30fps skal jeg love deg folk hadde merket hakkingen. Hadde ikke vært lett å se pucken da nei. Også festlig hvordan folk som deg som ikke har peiling alltid forsvarer 30fps. Tror du mange seriøse Quake eller Battlefield spillere ville foretrukket 30fps fremfor 60 f.eks ? Tror ikke det er så mange Gran Turismo spillere som ville gått tilbake til 30fps som det var i GT1 og 2 etter at de har spilt GT3 og 4 akkurat. 60fps er alltid bedre. Alltid. Det er så silkeglatt som det kan få blitt. Hvorfor i det hele tatt forsvare noe som jo helt opplagt er bedre ? Blir som å forsvare vanlig TV oppløsning fremfor HDTV f.eks. Hvorfor er det ingen som lager dem med 45 fps mon tro? Fordi 45fps kan ikke kunne synkroniseres med TV`en.. Er spillet 45fps så vil det "rykke og nappe" og vi vil få masse frame tearing som det kalles. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Forza Motorsport er det beste konsoll bilspillet hvertfall. LFS har jeg ikke spilt, så skal ikke uttale meg der. Men liker du drifting, liker du Forza! Hvis ikke er det seriøst noe galt med deg... Er det noen liste over hvilke biler som er med på FM2 ute enda? Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Jeg er av typen som helst vil fjerne alt av antispinn og abs når jeg spiller bilspill. Dette er noe som plager meg da det da jeg synes blir veldig vanskelig å holde fine linjer i forza med mer motorsterke biler. Blir skikkelig hakkete. Føler at noe ikke stemmer 100% med fysikken. Lider også av å ikke ha et ratt med skikkelig force feedback. Og ja. Ikke noe problem å merke at Forza går i 30fps. Føles som om alt går i sirup. Endret 5. juni 2006 av kjakangund Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Faen meg på tide at MS begynner å skjønne at 60fps er viktig. 6241947[/snapback] EDIT: innlegg slettet av meg selv. Endret 5. juni 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) O'fryd og lykke ! Endelig et bilspill med 60FPS. Det er jo blandt annet dette som gjør GT serien på PS2 så enormt bra. Fryktelig irriterende at det ikke er det på Forza 1 og PGR3. 6241536[/snapback] Merker ikke store forskjellen. Forza 1 flyter fint med 30 fps, slik som de fleste andre XBOX-spill. 6243071[/snapback] For noe sludder. 30fps er grunnen til ta Forza ser ræva ut og føles som sirup. Samme med PGR2 og 3. Bare fordi DU ikke skjønner så mye av forskjellen betyr ikke at andre ikke gjør det. Det er en grunn til at 90% av spill utviklere lager bilspillene sine 60fps, eller ihvertfall prøver. Ser og føles mye bedre ut. 6243341[/snapback] Og med dette beviste du at du lar deg lure av Placebo-effekten. Er sikker på at de fleste hadde trodd at Forza 1 var 60 fps hvis MS hadde sagt det. Forskjellen er der, men den er mikroskopisk, det er en grunn til at film ikke er 60 fps. Har spillt Forza Motorsport en del, og det er verdt det å gå ned til 30 fps for å få så god utnyttelse av en prosessor på 733 MHz. Har ikke spillt PGR 2, men PGR 3 flyter også fint. 6243586[/snapback] Du prater som du har vett til. Placebo effect? Bare fordi du ikke kan noe om dette ikke tro at andre ikke gjør. For meg er det en enorm forskjell på 30 og 60fps. Så stor at jeg ikke vil kjøpe et bilspill som bare er 30fps. Jeg kan se på et sekund om et spill er 30 eller 60fps. Og 30fps gjør gameplay og grafikk alltid mye dårligere enn hvis det var 60fps. Grunn til at film ikke er 60fps ? Javel ja. Det er fordi film er laget slik. Vet du at alt du ser på tv som sport, nyheter osv er 60fps (eller 50fps her i Europa siden vi har PAL system men det blir det samme). Nei, det gjorde du ikke nok ikke. Hadde sport vært vist i 30fps skal jeg love deg folk hadde merket hakkingen. Hadde ikke vært lett å se pucken da nei. Også festlig hvordan folk som deg som ikke har peiling alltid forsvarer 30fps. Tror du mange seriøse Quake eller Battlefield spillere ville foretrukket 30fps fremfor 60 f.eks ? Tror ikke det er så mange Gran Turismo spillere som ville gått tilbake til 30fps som det var i GT1 og 2 etter at de har spilt GT3 og 4 akkurat. 60fps er alltid bedre. Alltid. Det er så silkeglatt som det kan få blitt. Hvorfor i det hele tatt forsvare noe som jo helt opplagt er bedre ? Blir som å forsvare vanlig TV oppløsning fremfor HDTV f.eks. Hvorfor er det ingen som lager dem med 45 fps mon tro? Fordi 45fps kan ikke kunne synkroniseres med TV`en.. Er spillet 45fps så vil det "rykke og nappe" og vi vil få masse frame tearing som det kalles. 6244188[/snapback] Spill benytter seg av helbilder, TV benyttet seg av halvbilder, altså vises nyheter, sport, etc. i 50 halvbilder i sekundet. Er fullstendig klar over at det er en liten forskjell på 30, og 60 fps, men den er liten. Det er ingen som merker at film lagger, der er det ikke 30 bilder i sekundet en gang ... Motion Blur gjør heller ikke store forskjellen. Motion Blur ble laget kunstig første gang i 1984, animasjons- og tegnefilmer fra før den tid lagger ikke. "At film er laget slik", er ikke noe godt svar, det finnes høyhastighets-kameraer som klarer flere hundre bilder i sekundet. Uansett bør fps komme i andre rekke når man lager et spill, etter reflection mapping, teksturoppløsning, poly count, shading, Anti Aliasing, og til slutt oppløsning. Det er bra at Microsoft, EA, og andre som nedprioriterer CS-fjortissene har forstått at fps bør komme i andre rekke. Endret 5. juni 2006 av superseven Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 O'fryd og lykke ! Endelig et bilspill med 60FPS. Det er jo blandt annet dette som gjør GT serien på PS2 så enormt bra. Fryktelig irriterende at det ikke er det på Forza 1 og PGR3. 6241536[/snapback] Merker ikke store forskjellen. Forza 1 flyter fint med 30 fps, slik som de fleste andre XBOX-spill. 6243071[/snapback] Tenk deg to tv'er ved siden av hverandre, på den ene går Forza 1 og den andre går GT4. Hvis man ikke ser eller merker forskjellen på 30 og 60FPS da så bør man seriøst vurdere en tur til optikeren. Forskjellen er enorm. Absolutt ALLE spill ser og føles bedre med 60FPS. Det er udiskutabelt. Det finnes ikke èn god grunn til å foretrekke 30FPS fremfor 60. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 O'fryd og lykke ! Endelig et bilspill med 60FPS. Det er jo blandt annet dette som gjør GT serien på PS2 så enormt bra. Fryktelig irriterende at det ikke er det på Forza 1 og PGR3. 6241536[/snapback] Merker ikke store forskjellen. Forza 1 flyter fint med 30 fps, slik som de fleste andre XBOX-spill. 6243071[/snapback] Tenk deg to tv'er ved siden av hverandre, på den ene går Forza 1 og den andre går GT4. Hvis man ikke ser eller merker forskjellen på 30 og 60FPS da så bør man seriøst vurdere en tur til optikeren. Forskjellen er enorm. Absolutt ALLE spill ser og føles bedre med 60FPS. Det er udiskutabelt. Det finnes ikke èn god grunn til å foretrekke 30FPS fremfor 60. 6244427[/snapback] Har ikke sagt at 30 fps er bedre enn 60, men at forskjellen er såpass liten at den bør komme i andre rekke. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Har ikke sagt at 30 fps er bedre enn 60, men at forskjellen er såpass liten at den bør komme i andre rekke. Det er jeg dypt uenig i. Jeg syns det er meget viktig for spillbarheten at det er god flyt i grafikken. Da er det heller bedre å kutte ned på f.eks tegneavstand, reflections, AA osv for å få opp FPS til 60 hvis hardware'n ikke er god nok. Men det skyldes nok heller at de som koder spillene ikke er flinke nok til å optimalisere koden. Det er ihverfall min mening.. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Først on topic. Synes FM2 virker meget spennende. har ikke spilt det orginale, men har hatt mange morsome timer med GT så rekner med det er i samme gate. Det virker meget låvende det de holder på med her. Off topic. Synes FPS diskusjonen her går over stokk og stein. Noen er så "kvikke" at de merker om et spill har 60 eller 30 fps uansett (etter de har lest det på nettet) Nå kan jeg ikke si at jeg led når jeg spilte PGR3. Følte ikke det gikk sirup eller var vilt med hakking som noen påroper. Nå har jeg ikke spilt CS i 6 år, ei er jeg på amfetamin når jeg spiller. Er vel ganske normal med normal reaksjons og synsevne. (annet en at jeg er fargesvak, uten at det skulle hindre meg noe her) Det er heller ikke snakk om at 30 er bedre en 60. For det er det jo ikke. Det virker litt glattere med 60, men spillene er ikke dårlige med 30. Når du refererer til Quake og Battlefield. Så er det tydelig hvor dine argumenter kommer fra. Men det er ikke frames per sec som gjør en spiller god. Og en annen ting. Viss folk er glad med 30fps. Hva faen er galt med det. Det er vel mer ditt problem en deres. De klarer seg fint mens du winer som faen for noe andre ikke legger merke til. Hvem har egentlig problem her? Edit: en annen ting. jeg tror ikke det er så mye placebo effekts om det er en illusjon mange har at viss de kritiserer fps osv så vil de bli tatt som mer "seriøse og pro" gamere. Endret 5. juni 2006 av Bromlexl Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Gode poeng der Bromlex! Men ja, eg syns først og fremst at First Person Shooters bør spilles på 60 fps,da ihvertfall eg legger bedre merke til om spillet flyter eller ikkje kontra bilspill i 30/60 fps. PGR3 syns eg var bra fart i,og slette sikkje no sirup aktig preg her. Men det er jo slik eg oppfatter spillet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå