Gå til innhold

Bladet TEKNO - Noen som husker?

Atypic

Anbefalte innlegg

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Den "nettutgaven" av TEKNO var noen utrolig triste greier. Hele siden var noe skrap som jeg tviler på mesteparten av de som likte TEKNO på 90-tallet har lyst til å assosiere seg med.

Noen som sitter igjen med rettighetene til navnet og vil skvise ut noen kroner av nostalgieffekten? Resultatet er hvertfall helt elendig. Jeg var stor, stor fan av TEKNO til det slang seg med på games-feiden, la det dø i fred.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Noen av dere som har CD'ene fortsatt?

Det var et 2D space shooter spill som lå bundla med bladet, men husker ikke hva det het. Skulle gjerne ha fått tak i det :)

Det jeg husker er:

- Spillet er sett fra siden, singleplayer. Mellom bretta kjøper man upgrades osv.

- Piloten er tegneseriefigur-inspirert, han ligna på en katt eller rev (Nei, det er ikke Space Fox)

- Det lå bundla med et pc-blad, Tekno tror jeg.

- Et par utgivelser senere gav de også ut en Christmas Addon til spillet.

- Tror spillet var norskutvikla eller i allefall i norden.

- Hvis spillet krasja uventa, så i stedet for å gi ut en "General error", så hadde utviklerne tatt seg tid til å lage en humoristisk vri på denne ved å tegne en trøtt militærgeneral hvor den stod "Generalens feil".

Ringer det noen bjeller? :)

Lenke til kommentar

Noen av dere som har CD'ene fortsatt?

Det var et 2D space shooter spill som lå bundla med bladet, men husker ikke hva det het. Skulle gjerne ha fått tak i det :)

Det jeg husker er:

- Spillet er sett fra siden, singleplayer. Mellom bretta kjøper man upgrades osv.

- Piloten er tegneseriefigur-inspirert, han ligna på en katt eller rev (Nei, det er ikke Space Fox)

- Det lå bundla med et pc-blad, Tekno tror jeg.

- Et par utgivelser senere gav de også ut en Christmas Addon til spillet.

- Tror spillet var norskutvikla eller i allefall i norden.

- Hvis spillet krasja uventa, så i stedet for å gi ut en "General error", så hadde utviklerne tatt seg tid til å lage en humoristisk vri på denne ved å tegne en trøtt militærgeneral hvor den stod "Generalens feil".

Ringer det noen bjeller? :)

Ja, vet godt hvilket spill det er, og har cden hjemme et sted. Husker ikke navnet i farta.

Edit: 50416_26369168570_9902_n.jpg

Interpose var det. For et hode jeg har! Regner med dette spillet er abandonware og kan lastes ned gratis nå.

Endret av Kevlar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Snakespillet, het det Spettet eller noe sånt rart? Var kjempegøy! inv_biggrin.gif

Og var det ikke en utgave som hadde et norskprodusert side-scrolling blast-everything-you-see romskipspill og? Lurer på om det het Interpose. Husker jeg syntes det dårlig ut, men var utrolig gøy å spille tongue.gif

Spettet! Satt å hørte på Bjørn Lynne og da begynte jeg å tenke på Tekno og Spettet, hehe. Husker det var viktig å ha en god mus. Jeg hadde akkurat fått tak i Microsoft Intellimouse Optical. Var vel en av de første optiske musene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...