Gå til innhold

Bladet TEKNO - Noen som husker?

Atypic

Anbefalte innlegg

Det er fra den andre/siste konkurransen. Har du den data-CDen med alle .MP3- og .XM/.MOD/.S3M-filene?  :innocent:

Har lett etter data-CDen for siste konkurransen lenge nå, og har laget egen tråd om det og greier!

9095393[/snapback]

En av fetterne mine hadde noe sånt en gang i tiden, mener jeg. Har sendt mail til han og spurt, men jeg frykter at den har kokt bort i kålen. Tror vi må sette vår lit til andre på forumet her... er egentlig interessert i noen av de Tracker-filene selv. Samme plate hvor det er en fil som heter "DRUNAWAY.XM" ligger det et par andre interessante låter.

Jeg kan godt ordne med utlegging av musikken fra den andre konkurransen, men først er det vel litt juss som må klareres..

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan godt ordne med utlegging av musikken fra den andre konkurransen, men først er det vel litt juss som må klareres..

9106554[/snapback]

I og med at bladet og CDene ikke lengre er mulig å kjøpe, samt at Tekno bare videreformidlet musikk som ikke er kopibeskyttet (etter mitt bekjentskap) siden de ligger tilgjengelig på CDen både som mp3, men også kildefiler (xm, it, mod, s3m, etc), så vil jeg ikke tro vi vil komme i klammeri med noe så lenge vi beholder vanlig folkeskikk. I dag hadde nok det meste på den CDen uansett vært under en ikke-kommersiel Creative Commons-lisens kjenner jeg ideologien, spesielt for trackere, rett, og hvis ikke måtte Tekno nok ha betalt i bøtter og spann for å få formidle disse låtene :)

Moderatoren Cun sa også følgende i denne tråden angående musikken på Tekno-CDene:

Høres bare mer og mer spennende ut, det her. Noen må legge ut =P

8862377[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

I og med at bladet og CDene ikke lengre er mulig å kjøpe, samt at Tekno bare videreformidlet musikk som ikke er kopibeskyttet (etter mitt bekjentskap) siden de ligger tilgjengelig på CDen både som mp3, men også kildefiler (xm, it, mod, s3m, etc), så vil jeg ikke tro vi vil komme i klammeri med noe så lenge vi beholder vanlig folkeskikk. I dag hadde nok det meste på den CDen uansett vært under en ikke-kommersiel Creative Commons-lisens kjenner jeg ideologien, spesielt for trackere, rett, og hvis ikke måtte Tekno nok ha betalt i bøtter og spann for å få formidle disse låtene :)

Moderatoren Cun sa også følgende i denne tråden angående musikken på Tekno-CDene:

Høres bare mer og mer spennende ut, det her. Noen må legge ut =P

Nå skal de sies at en av bidrags yterenne til den CDen faktisk var medlem an TONO som igjen førte til en fin erstatnings sak selv om han som lagde musikken hadde gitt tilatelse til fri kopiereing osv.

Yngve K

Lenke til kommentar
Kjøpte en del blader i begynnelsen, når de hadde cover-disketter og ikke slike nymotens CD-plater. Når 7th guest var det største som noensinne hadde hendt, og de installerte en gigantisk 120g SCSI-harddisk på gutterommet.. og fikk pepper i det påfølgende bladet fordi de gjorde det på et teppe.

Nå skal de sies at jeg faktisk gjorde en del for og ungå akkurat de problemenne. Skulel kanskje ha skrivi noen ord til om akkurat dette Men det lå faktisk en liten lapp med antistatisk plast på undersiden når bildet ble tatt ;)

Utolig morsomt og lese dette. ortelig mimmre stund..

YngveK

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Husker både Tekno, Giga og Databladet meget godt. Databladet var i mine øyne det beste av disse, og det var synd at de gikk dukken. Har fremdeles en CD fra Giga liggende (med Giga CD-surf), samt et par CD-er fra Tekno. Naboen har fremdeles et ganske perfekt sett med flere årganger av Databladet liggende, burde nesten tatt ansvar og scannet disse.

Internett har dessverre tatt over mesteparten av markedet for nyheter om spill og anmeldelser, hadde sin sjarm å lese om nye spill for første gang i disse sjarmerende half-proffe bladene.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg har fortsatt liggende bladene (håper jeg virkelig), og jeg har ihvertfall CD-ene.. en 10stk. tror jeg.. Husker spesielt den med GTA1-demoen som ble nevnt tidligere i tråden her.. :p Den var "space-grønn"! Og CD-en med over 200 MP3, XM og MOD-låter.. DEN har jeg! ;) Må se om jeg finner de når jeg kommer hjem i kveld! :)

Noen som har et norsk lagd spill som fulgte med et av disse bladene, det heter Geeks hvis jeg ikke tar feil.. Noen spyfluer i en bar, og "homodate"-spill! :p Jeg er helt desperat etter å få tak i det igjen!

Lenke til kommentar
Fatters har så og si alle bladene + medfølgende CD-er og sånt stæsj liggende i boden tror jeg! Husker bladet godt. Synd det ikke finnes noe kvalitetslesestoff på norsk i papirformat for nerder idag.

tøft.. hvis du kikker gjennom CD-ene en dag, kunne du sett om du fant den med det spillet på, "Geeks".. muligens pakket det i en zip-fil og sendt det eller noe.. :)

Lenke til kommentar
Skal gjøre det når jeg drar ned til fatters på mandag!

Får bare håpe han ikke har kasta no. Blir forbanna da.

Kjempegreier!! :) Hadde vært konge!

Nei, det ville ikke vært noe særlig.. Mamma lider også av ryddemani, heldigvis har ikke hun kastet mine ennå (tror jeg :S )

Endret av »frodo
Lenke til kommentar

Aha! Suksess! CDen rippes nå, så det eneste som mangler er et klarsignal fra moderator (ønsker ikke unødvendig warn) og en plass å laste opp ei zipfil som inneholder 14 lydfiler i CD-kvalitet. Vet ikke hvor stor fila blir ennå, siden rippinga og konvertinga i Mediamonkey tar så grasalt lang tid.

Fant forøvrig noen andre TEKNO-CD-er og noen andre hundre gamle CD-er med ymse innhold. Fant til og med en CD fra 1995 med innhold for DOS! =S

Kan nevne noen: PC Format, PC Pro, K-CD og HjemmePC. Jeg ble så gira da jeg så alle de gamle spillene og programmene at jeg har bestemt meg for å installere Windows 98. Nostalgi!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Hola

Husker folk bladet "TEKNO"? Det var et av de større databladene i Norge for noen år siden.

Jeg lurte på om noen visste hva den forhendværende redaksjonen der driver med for tiden, er det kanskje noen som lurker rundt her på forumet til tider? Noen som kjenner noen som kjenner noen?

Er bare litt nyskjerrig på hva som skjedde i ettertid...det var genialt blad. BBS-guiden var STOR.

--

Bladet Tekno kommer tilbake som nettmagasin. Gamle utgaver av bladet kan fortsatt bestilles. Kontakt meg direkte på http://www.twitter.com/ingematland

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Giga herja stort, men Tekno hadde sine gode sider det også. Husker også godt "Den Norske Hjemmedataklubben" bladene som var forgjengeren til Giga. Var konge å lese om de nye fantastiske nyvinningene som f.eks. CD-ROM, som gjorde det mulig med spill med "fotorealistisk grafikk". Det var drømmen det, å kunne spille råtasser som The 7th Guest. Husker at Giga Interaktivt TV var høydepunktet hver måned. Jeg synes som flere andre her at det var 90-tallet som var høydepunktet i data alderen. Ikke alle hadde PC, og de som hadde en jobba litt mer for å virkelig lære seg å bruke den. Man måtte bruke litt tid på å forstå DOS, for å optimalisere boot sekvensen slik at man fikk nok ledig base memory til å gjøre de spilla eller programene man ville osv. Windows 9x og nyere har egentlig bare ført til at brukerne forstår mye mindre om hvordan PC'en egentlig funker, slik at når problemer oppstår, så er de nærmest avhengig av å ringe M$ support telefon. Jeg forstår jo hvordan dette er god business for Microsoft, men det er litt trist også.

Nei den som kunne fått 90-tallet igjen dere :)

Endret av LunarG
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...