Gå til innhold

Bladet TEKNO - Noen som husker?

Atypic

Anbefalte innlegg

Hola

Husker folk bladet "TEKNO"? Det var et av de større databladene i Norge for noen år siden.

Jeg lurte på om noen visste hva den forhendværende redaksjonen der driver med for tiden, er det kanskje noen som lurker rundt her på forumet til tider? Noen som kjenner noen som kjenner noen?

Er bare litt nyskjerrig på hva som skjedde i ettertid...det var genialt blad. BBS-guiden var STOR.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bladet var genialt. intill de ble til "TEKNO-games" og kun fokuserte på spill. Da ble de dritt.

Husker de hadde en kul cd med et slags snake-spill.

Jeg har forøvrig forsatt CD'n med vinnerene fra musikkkonkuransen deres i '97. Godsaker. :)

Lenke til kommentar
Bladet var genialt. intill de ble til "TEKNO-games" og kun fokuserte på spill. Da ble de dritt.

Husker de hadde en kul cd med et slags snake-spill.

Jeg har forøvrig forsatt CD'n med vinnerene fra musikkkonkuransen deres i '97. Godsaker. :)

6237245[/snapback]

Den svarte med en grønn bokstav på (var det en M?)?

Husker spillanmeldelsene fra den aller verste "alt-under-80-prosent-suger"-tiden. Fullstendig slakt av et spill resulterte ofte i en karakter på rundt 70%. Fantastisk. :love:

Lenke til kommentar

Are Refsdal med Flow? Genial sang. Den vant. Var på 11 minutter ca, mens de ville korte den ned til usle 3 minutter, men fant ut at de måtte gi ut hele låta på CD.

Husker andre jeg likte andreplassen også veldig godt, men husker ikke hvem eller hva. Var med ekte gitarlyder.

Senere hadde de en ny konkurranse, hvor også Are Refsdal var med igjen. Kom på 7. plass og var ikke noe særlig bra låt.

Savner Tekno-tiden.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en utgave, med cd, for 5 kr på et loppemarked. Cd'en hadde demoer av bl.a. Need for Speed 2 og Carmageddon. Mye moro for en 5'er. Jeg skjønte ikke et kvidder av bladet da, de prata om ting som var ca. tusen mer teknisk enn hva jeg interesserte meg for.

På cd'en var det også to-tre mp3-filer der en kar gnåla om hvor mye han hata buss. Opplegget begynte med ordene "Buss. Jeg hater buss". Litt fascinerende igrunn.

Oppsummert; bladet er ikke akkurat savnet her i gården. Hadde det ikke vært for den loppemarkedsdagen i 1998 ville jeg nok ikke ha hørt om bladet engang.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også noenTekno blader på 90 tallet.

Har de liggene på loffet ennå , tror jeg skal ta en tur å lete litt.

Mines det var en artikel om ett av de første The Gathering på 90tallet.

Viste ikke hva lanparty var engang da før jeg leste om det i det bladet.

Synnes det var ett utrolig bra blad på den tida før internett kom.

Sto tlf nr til alle B.B.S basene på midsida eller noe :thumbup:

Lenke til kommentar
Are Refsdal med Flow? Genial sang. Den vant. Var på 11 minutter ca, mens de ville korte den ned til usle 3 minutter, men fant ut at de måtte gi ut hele låta på CD.

Husker andre jeg likte andreplassen også veldig godt, men husker ikke hvem eller hva. Var med ekte gitarlyder.

Senere hadde de en ny konkurranse, hvor også Are Refsdal var med igjen. Kom på 7. plass og var ikke noe særlig bra låt.

Savner Tekno-tiden.

6238551[/snapback]

"12 rette" eller hva den nå enn het var jo den morsomset på hele cd-en :p

Lenke til kommentar

Jeg husker at jeg hatet Tekno. Rett og slett fordi de overtok plassen som GIGA hadde. GIGA var et pc-magasin jeg leste mye før, og når de ble kjøpt opp av de som gav ut Tekno, da sa jeg opp abonementet mitt.

Uff og æsj, Tekno bringer bare dårlige minner.

Jeg likte Arctic software og GIGA.

Det var etter at Tekno ble kjøpt av Hjemmet Mortensen (HM) i mars i fjor (og spleiset med multimediebladet Giga) at det ble aktuelt å gå ut med en internettutgave under HM-paraplyen.
Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...