Gå til innhold

Forslag til et nytt underforum (Våpen)

Anbefalte innlegg

Det dumme med bare EN kategori er at det blir bortgjemt under "Offtopic"..

Og da er jeg desverre redd det kommer til å drukne..

Jeg vil at dette skal bli en suksess.. Og jeg kommer til å jobbe aktivt for å skaffe oss brukere fra andre våpenforum jeg henger på..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er absolutt FOR et slik underforum. Det kan glede mange av våre våpenglade (eller var det våpengale) landsmenn. Det finnes faktisk ingen motforestillinger, da de som ikke er interessert i våpen ikke trenger å delta i det underforumet. Eneste jeg kan komme på er at det er politisk ukorrekt med et våpenforum og at det derfor vil møte en del motstand. Men det har hvertfall min støtte, selv om jeg ikke er så interessert i temaet. Det er et fritt samfunn. (enn så lenge). :thumbup:

Lenke til kommentar
Det dumme med bare EN kategori er at det blir bortgjemt under "Offtopic"...Jeg vil at dette skal bli en suksess...
Hvis det blir en suksess så kan det vel lages en egen hovedkategori i ettertid, med de underkategoriene som trengs? Det er iallefall slik det har fungert på forumet til nå. Endret av Pingla
Lenke til kommentar
Det dumme med bare EN kategori er at det blir bortgjemt under "Offtopic"..

Og da er jeg desverre redd det kommer til å drukne..

6240670[/snapback]

Det må vel ligge under off topic uansett? Hvis det da ligger der ligger det jo der som 'våpen', så går man eventuelt inn der og sjekker ut alle underkategoriene. Der mener jeg det er feil å ha så mange underkategorier helt i starten. Heller dele opp etter hvert hvis det viser seg å bli en stor suksess.

Lenke til kommentar

Har ikke sett den store interesse for våpen her på forumet i løpet av den tiden jeg har vært her, så jeg må vel stille meg litt spørrende at det ønskes en kategori av den type størrelsen som det gjøres.

Dog, kan hende at det har gått meg hus forbi at det er en slik interesse her på forumet.

Lenke til kommentar

Jeg synes så absolutt det burde bli ett eget våpen-underforum. Ser jo ut som det er mange som interesserer seg for det, alle slags mulige våpen egentlig. Den ene airsoft-tråden er jo snart oppe i 100 sider, blir litt slitsomt å bla fram og tilbake der for å skaffe seg selv den informasjonen man trenger. Uansett ett godt initiativ ;)

Lenke til kommentar

Takk for støtten :-)

Venter på innspill fra moderatorene. Håper de har saken oppe til lufting. Mulig vi må ta en avstemmning.

Foreslår da følgende oppsett:

Skal det opprettes våpenforum på HW.no?

1) Ja, som eget tema med underkategorier

2) Ja, under offtopic uten underkategorier

3) Nei

Lenke til kommentar

Hvis Ueland er med deg i denne saken har han nok helt klart tatt det opp med resten av gjengen i styret nå ;) .

Men det skal sies at jeg er noe skeptisk til alle de nye kategoriene det medfører, jeg er av den mening at diskusjon.no sin kategoriinndeling bør gjennomgå en restaurering. Er for mange kategorier rundt om, ting er for uoversiktelig etc.

Lenke til kommentar

Ueland er nok upartisk i denne sammenheng tror jeg. Som hør og bør være.

Det er interessen som avgjør.

Jeg er totalt enig med deg i at det trengs en renovering. Jeg sliter stort selv iblant med å finne ut hvor jeg skal legge tingene mine inn..

Lenke til kommentar
Takk for støtten :-)

Venter på innspill fra moderatorene. Håper de har saken oppe til lufting. Mulig vi må ta en avstemmning.

Foreslår da følgende oppsett:

Skal det opprettes våpenforum på HW.no?

1) Ja, som eget tema med underkategorier

2) Ja, under offtopic uten underkategorier

3) Nei

6247611[/snapback]

Det blir vel lagt under off topic uansett..?

Lenke til kommentar

Man bør nok absolutt opprette en underkategori under off-topic først, for å sjekke hvor stor interessen blir. Men jeg tror interessen skal være rimelig stor om det blir aktuelt å lage Våpen som en hovedkategori med underkategorier. De aller fleste hovedkategoriene er direkte linket mot en webside med samme emne.

Lenke til kommentar

Et slikt forum vil tiltrekke seg flere eldre/seriøse postere og jeg er derfor positiv pga ringeffektene dette trolig får på resten av forumet.

Er også positiv til andre kategorier som har samme effekt, men et absolutt krav er at "siste 24 timer" og "ubesvarte innlegg" kan individuelt konfigureres for hvilke kategorier som skal tas med.

Lenke til kommentar

3) nei.

klarer ikke å se noen likhetstrekk mellom hw/amobil/gamer og våpen. desverre.

forstår at noen her inne innteresserer seg for våpen, men tviler på at diskusjon.no er rette plassen? For i såfall syns jeg det må opprettes underkategorier for alle mulig hobbyer jeg måtte ha, og kan skaffe meg i fremtiden! Hvor er kategorien for java-kaffe vs coop-kaffe? (ikke trekk frem programmering->java-forumet :p)

jeg mener diskusjon.no er mest tjent med å ha et oversiktlig antall kategorier og en form for rød tråd på tvers av alle kategorier. Men det er nå bare min mening..

Lenke til kommentar
3) nei.

forstår at noen her inne innteresserer seg for våpen, men tviler på at diskusjon.no er rette plassen? For i såfall syns jeg det må opprettes underkategorier for alle mulig hobbyer jeg måtte ha, og kan skaffe meg i fremtiden! Hvor er kategorien for java-kaffe vs coop-kaffe? (ikke trekk frem programmering->java-forumet :p)

jeg mener diskusjon.no er mest tjent med å ha et oversiktlig antall kategorier og en form for rød tråd på tvers av alle kategorier. Men det er nå bare min mening..

6252006[/snapback]

Du har kanskje ikke fått med deg at det er en egen off topic kategori her du? Det heter diskusjon.no, derfor burde man kunne diskutere det man måtte ønske, og det kan man. Er faktisk ikke bare hw, amobil og gamer som holder til her. Ser egentlig ikke helt problemet ditt, kan se at noen skjønner det er unødvendig med våpen-kategori, men bare fordi du ikke får kaffe-kategori? =/

Enig i at det burde være oversiktlig, men da ville jeg heller tatt en opprydding i systemet som er nå i første omgang. Hva er denne røde tråden du snakker?

Lenke til kommentar
3) nei.

6252006[/snapback]

Hvorfor være så enormt negativ?

Lenke til kommentar
Du har kanskje ikke fått med deg at det er en egen off topic kategori her du? Det heter diskusjon.no, derfor burde man kunne diskutere det man måtte ønske, og det kan man. Er faktisk ikke bare hw, amobil og gamer som holder til her. Ser egentlig ikke helt problemet ditt, kan se at noen skjønner det er unødvendig med våpen-kategori, men bare fordi du ikke får kaffe-kategori? =/

Enig i at det burde være oversiktlig, men da ville jeg heller tatt en opprydding i systemet som er nå i første omgang. Hva er denne røde tråden du snakker?

6252486[/snapback]

Ok, jeg henger ikke så mye i OT-baren. Er klar over at den finnes. Og der diskuterer man "off topic"-ting - altså ting som ikke har med hw/programmer/amobil osv.. er vel derfor man har den. Dermed: våpen-tråder passer fint under OT-baren.

Min røde tråd er nok gangske tynnslipt, men jeg føler at diskusjon.no er et forum for/om data og datarelaterte ting. Men for all del, jeg er klar over at det finnes kategorier som "bil og motor", jobb/utdanning, kultur m.m. Så jeg tar litt kritikk angående den røde tråden. (Den var kanskje mer et ønske fra min side?).

Men jeg mener at man ikke kan oprette underkategorier for alt og alle, iallefall ikke før interessen for det er unormalt stor. Selv er dette den aller første tråden jeg har kommet over som omhavnder våpen, og vi diskuterer faktisk ikke behovet for en våpen-tråd, kun om vi liker idéen... Min ærlige og private mening: Jeg liker ikke idéen.

- Har full forståelse for at andre gjør det

Lenke til kommentar
Ok, jeg henger ikke så mye i OT-baren. Er klar over at den finnes. Og der diskuterer man "off topic"-ting - altså ting som ikke har med hw/programmer/amobil osv.. er vel derfor man har den. Dermed: våpen-tråder passer fint under OT-baren.

Nei jeg ser det. Vi har faktisk en egen off-topic del. OT-Baren er en underkategori der igjen. Under Off Topic ligger det bøker, sport/idrett og masse fine greier (i tillegg til OT-Baren, tro det eller ei). Du burde nærme deg Off Topic en gang. :)

Min røde tråd er nok gangske tynnslipt, men jeg føler at diskusjon.no er et forum for/om data og datarelaterte ting. Men for all del, jeg er klar over at det finnes kategorier som "bil og motor", jobb/utdanning, kultur m.m. Så jeg tar litt kritikk angående den røde tråden. (Den var kanskje mer et ønske fra min side?).

Vel, det heter jo diskusjon.no. :)

Men jeg mener at man ikke kan oprette underkategorier for alt og alle, iallefall ikke før interessen for det er unormalt stor. Selv er dette den aller første tråden jeg har kommet over som omhavnder våpen, og vi diskuterer faktisk ikke behovet for en våpen-tråd, kun om vi liker idéen... Min ærlige og private mening: Jeg liker ikke idéen.

- Har full forståelse for at andre gjør det

6254799[/snapback]

Har da aldri vært snakk om alt og alle her, idéen om våpendel blir luftet for å sjekke responsen her. Er vel ikke rart at du ikke har kommet over noen våpentråder når du aldri har vært innom OT-Baren eller Off Topic? Er faktisk noen av dem. ;) Respekterer så klart at du ikke liker det. :)

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...