olokai Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Heisann alle sammen! Skal kjøpe ny "innmat" til kassa. Budsjettet er ca 7000. Skal ha cpu, ram, hk og skjemkort. Var ganske sikker på am2 platformen, men etter jeg har lest meg litt opp på Conroe ble jeg veldig usikker.. Tenker to valg: 1: AM2 HK: Asus M2N32SLI Deluxe SK: Et 7900GT CPU: AMD Athlon 64 3500+ RAM: Vet ikke. Hjelp? 2: Conroe CPU: Conroe Model E6400 RAM: ? HK: Vet ikke, men vil ha SLi for fremtidig oppgradering. SK:7900gt, men hvordan funker intel og SLi? Bør jeg gå for ATi kanskje? Fordelen med am2 er at jeg kan få det med en gang, men jeg er villig til å vente på conroe om ryktene er sanne. Stemmer det at conroe drar fra amd med opptil 40%?? Takk for eders hjelp Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Den største ulempen jeg kan se for meg med Conroe er at det er noe helt nytt, i motsetning til AM2 som bygger på veletablert teknologi. Så om du er tidlig ute med å kjøpe Conroe, vil du også måtte stri med eventuelle "barnesykdommere" som du vil unngå om du venter med å kjøpe Conroe til neste gang du skal oppgradere. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Anbefaler det til å vente til at Conroe blir lansert, da kan du se sikkelige tester, og det blir lettere å sammenligne med AMD Lenke til kommentar
sgc Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 interessant problemstilling. Har sinnsykt troen på conroe... Kommer nok til å kjøpe den laveste 4mb cache utgaven og så klokke den opp maksimum, men ville som nevnt tidligere her ventet til noen tester kommer ut. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hei! Hvor bra Conroe egentlig blir vet vi ikke. Om Conroe er opptil 40% bedre enn AMD er et typisk ubegrunnet rykte? Hvilke modeller er da sammenlignet osv.? Ta alltid slike tester med ei klype salt. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hei! Hvor bra Conroe egentlig blir vet vi ikke. Om Conroe er opptil 40% bedre enn AMD er et typisk ubegrunnet rykte? Hvilke modeller er da sammenlignet osv.? Ta alltid slike tester med ei klype salt. Hilsen, efikkan. 6237970[/snapback] De fleste på XS deler den oppfatninget etter hva jeg har forstått. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 40% er kanskje litt overdrevet? Det siste jeg har lest er at conroe yter ca. 15-20% bedre enn AM2. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 40% er kanskje litt overdrevet? Det siste jeg har lest er at conroe yter ca. 15-20% bedre enn AM2. 6238042[/snapback] CPUer på samme frekvens altså? Lenke til kommentar
olokai Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Hmm. Lurer på om jeg bør vente på conroe da.. Men hvordan er det med hovedkort og SLi til conroe? Mulig jeg mister conroes forsprang, om SLi støtten er dårligere enn hos am2? Noen linker til mer detaljert om conroe, eller er alt der ute bare previews? thx Lenke til kommentar
kindings Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hmm. Lurer på om jeg bør vente på conroe da.. Men hvordan er det med hovedkort og SLi til conroe? Mulig jeg mister conroes forsprang, om SLi støtten er dårligere enn hos am2? Noen linker til mer detaljert om conroe, eller er alt der ute bare previews? thx 6238616[/snapback] Skal du ha PC nå, bør du vel bare gå for AM2, Conroe er neppe salgsvare før sent i Juli. SLi til Conroe er ikke ett problem, NVidia tilbyr brikkesett til Intel CPUer, det samme gjør også ATI(ikke SLi, men xfire). Og man finner i praksis SLi støtte på HK med Intel chipsett også, så akkurat denne biten er nok ikke ett problem. Dvs støtten for SLi/Crossfire er nok stort sett den samme. Det ligger vel ganske mye info om Conroe etterhvert, men mye er rykter, så det vil nok dukke opp endel nytt når Conroe blir lansert. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Den største ulempen jeg kan se for meg med Conroe er at det er noe helt nytt, i motsetning til AM2 som bygger på veletablert teknologi. Så om du er tidlig ute med å kjøpe Conroe, vil du også måtte stri med eventuelle "barnesykdommere" som du vil unngå om du venter med å kjøpe Conroe til neste gang du skal oppgradere. 6236769[/snapback] Conroe bygger vel på dagens Core Duo CPUer fra Intel som igjen bygger på Pentium M(beget veletablert), så jeg ville ikke forvente stort mer problemer med disse enn AM2. Ny minnestandard har tradisjonelt medført endel problemer, særlig mht kompatibilitet for de forskjellige fabrikantene... Og AM2 er vel i praksis en oppgradering fra DDR til DDR2(hvertfall som folk merker), noe som sef kan være ille nok for en CPU med integrert minnekontroller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå