Stigma Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Vet noe nder ute en god kilde til å skaffe seg neopren-"ark" sånn noenlunde billig? Trenger en del isolering pga. et peltier-prosjekt, så noen store flak med neopren som jeg kunne ha kuttet til på egenhånd hadde vært glimrende. Det kan vel ikke være så vanskelig å få fatt i? men jeg aner ikke hvilken type industri som kan bruke sånt... Jeg ser også etter sånn svart seig gummi som ofte brukes til isolasjon i sub-zero prosjekter. Naturgummi tror jeg? Evt. tar jeg gjerne råd om andre typer materialer som er lett tilgjengelig, billig, og gir bra effekt. På forhånd takk =) (søren, hvor er overklokk når jeg trenger ham?) =P -Stigma Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 bruker vel neopren til å lage overtrekk til sittedelen i en kajakk, dykkerutstyr etc (mulig også til dyre våtdrakter) så det er vel bare å ringe en norsk produsent og håpe på noen rester =) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Hmmm... det er vel rimelig sært. Kan ikke være mange slike produsenter i norge vel... -Stigma Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hmmm... det er vel rimelig sært. Kan ikke være mange slike produsenter i norge vel... -Stigma 6236968[/snapback] Du har nok rett der. Har selv sendt mail rundt om kring men ingen har.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) ser ut som disse gjør det, men tviler litt på om de gidder http://www.rjrygg.no/main/index_no.asp evt google etter engelske sider http://www.foamorder.com/neoprene.html her selger de neoprenark :/ er litt dyrt ser det ut til søkte på neoprene sheet om du vil lete litt selv =) evt ebay http://search.ebay.com/search/search.dll?c...heet&category0= Endret 4. juni 2006 av Admin'c Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hos www.bes.co.uk får du 50 mm x 15 m Armaflex-teip for £20. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 På dykkerbutikker bruker de neopren til reparasjon av dykkedrakter har jeg hørt. Har du noen i nærheten kan du jo stikke innom, du trenger vel ikke store flaket uansett.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Mye gode forslag. Takker og bukker. har funnet en ekstremkjølingbutikk istatene som har rimelige priser på større flak med neopren som kan kuttes til på egenhånd. Skal snart kjøpe en del deler derfra via en kamerat i statene uansett, så det blir gjerne noe sånt. Takk for ebay tipset. Der var det også mye rimelig materiale Da er det egentlig bare èn ting som gjennstår - Vet noen hvor du kan få tak i sånn naturgummi? jeg tror ihverfall det heter naturgummi, sånn seig masse nesten som modelerkitt. Hadde vært utrolig nyttig til å tette igjen små hulrom osv. Skal høre med overklokk senere om han har brukt noe sånt. -Stigma Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Kan vel bruke Armaflex og? Det er ivertfall det som brukes til å isolere på kjøledisker og slikt noe. Får du sikkert kjøpt på butikker som driver med varmepumper og slikt tipper jeg. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Til andre som trenger det samme, her er kilden jeg nok komemr til å kjøpe fra: http://www.foamforyou.com/neoprene_foam.htm De selger også via ebay. Veldig billig, og de har alle størrelser, tykkelser og materialer. Eneste problem er at jeg ikke er sikker på om de sender til utlandet eller ikke. Jeg sender dette via en kamerat i statene uansett, så for meg er det ikke noe issue. Får meg noen svære stykker neopren så har jeg nok til diverse prosjekter framover i tid =) -Stigma Lenke til kommentar
MagE Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg har vært å hentet noen store stykker isolasjon, er ikke sikker på om det er neonpren, men det er iallefall isolasjon Jeg hentet dem på et industiområde der de bruker det til å isolere rør, (Svært kalde rør.) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Har du navnet på bedriften? Verdt å se om de har en avdelig her i Bergen eller om jeg kan sore opp noen som er i samme bransje. -Stigma Lenke til kommentar
MagE Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har du navnet på bedriften? Verdt å se om de har en avdelig her i Bergen eller om jeg kan sore opp noen som er i samme bransje. -Stigma 6279361[/snapback] Vet de ikke har avdeling i Bergen, men de driver på med å fikse plattformer og store båter. Se litt rundt etter lignende bedrifter der du bor. Kansje en varmepumpe instalør har isolasjon liggende? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Til alle som trenger neopren!! Fåes i mange forskjellige tykkelser/ med og uten klister på ene siden/ rørformet / og i store ark. Alt fåes meget billig hos hvilke som helst rørlegger/kuldemontører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå