Gå til innhold

Time until first byte sent.. lavere responstid


Anbefalte innlegg

Fant ikke noe godt sted å poste dette... så jeg prøver her...

 

Noen som vet hvordan man får tiden det tar før en webserver svarer NED?

Den ene siten min gir alt for treg respons... problemet er ikke at sidene laster tregt, men når en kunde klikker på en link, så skal jo ting helst begynne å skje med en gang... ventetiden som går fra man klikker til noe skjer, jager vekk alt for mange.

 

Time until first byte sent: 1509 ms

Time lookup hostname: 0 ms

Download time (time from the first byte to the last byte sent): (Bytes: 95430) 1445 ms

Bytes/sec: 66041

 

Så... noen som har noen gode tips. mht til få "Time until first byte sent" til å bli lavere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan det være noe DNS-spesifikt (?)

 

om du legger en vanlig "ren" html/tekst-fil på serveren, lagger den på samme vis?

 

edit:

uhm, eller skjer det ved hvert klikk man gjør på siden når man navigerer? .. om du ikke drifter serveren selv ville jeg i såfall hørt med dem som styrer med dem .. vanskelig å si utenfra, tror jeg

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar

1. http://shop.xxxxxxx.no/xxxxx_sitemap.html :

Time until first byte sent: 300 ms

Time lookup hostname: 0 ms

Download time (time from the first byte to the last byte sent): (Bytes: 18800) 199 ms

Bytes/sec: 94472

 

2. http://shop.xxxxxxxxx.no :

Time until first byte sent: 1589 ms

Time lookup hostname: 0 ms

Download time (time from the first byte to the last byte sent): (Bytes: 95430) 2707 ms

Bytes/sec: 35253

 

Den vanlige første siden er en php side... siden det er snakk om en webshop.

Det skjer på hver eneste side, så det er selve shop koden som nok er for tung...

 

Det ser for meg ut som om siden genereres før noe som helst skjer, for så å laste...

Men jeg mener det skal være mulig å få siden til å skifte med en gang man klikker på en link (bli hvit, slik at kunden ser at noe skjer) og så laste....

 

Noen som vet hvordan?

Lenke til kommentar

sånn "on the top of my head":

 

<body>
<div id="body">
<a href="other-page.html" onclick="getElementById('body').style.display='none';">To Other Page</a>
</div>
</body>

 

du kan erstatte siden med noe annet enn en blank også:

getElementById('body').innerHTML = "Loading .. Please wait.";

 

..ellernoesånnt.. .. men som regel skjønner vel folk at noe skjer når de ser at noe snurrer oppe i høyere hjørne på browseren

 

edit: og det er vel bedre å stirre på en side med noe innhold på enn en blank en mens man venter (?)

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...