Gå til innhold

Fremskrittspartiet vil ta barna fra innvandrere.

Anbefalte innlegg

Ulf Erik Knudsen som er Frp's familiepolitiske talsmann vil nå ta barna vekk fra innvandrerforeldre som ikke vil lære barna sine norsk.

Frp vil ta barna fra innvandrere

Dette er faktisk ikke så veldig overraskende at kommer fra Frp egentlig.

Jeg syns Ulf Erik her undergraver de verdiene foreldrene har til forhold til barna som trenger voksne å ta hånd om dem!

Å lære norsk er det vi har skolen til, mens om foreldrene vil lære barna norsk i hjemmet burde være valgfritt!

Likestillingsministeren Karita Bekkemellem, Arbeiderpartiet blir Fykende forbanna

Men hun sier seg enig i at språkopplæring for innvandrerbarn er et problem.

Syns vi skal heller satse mer på norskopplæring enn at vi kommer med tvang på folk som trenger å integrere seg i det norske samfunnet, som virkelig ikke ville blitt bedre om vi hadde tvunget dem til å gjøre ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å lære norsk er det vi har skolen til, mens om foreldrene vil lære barna norsk i hjemmet burde være valgfritt!

Problemet med dette utsagnet er at de utenlandske barna blir satt i en klasse med norske barn. Dette kan føre til at lærerne bruker mye tid på å få de mest vanskeligstillte barna til å lære norsk, noe som kan føre til at hele klassen får en veldig dårlig studieprogresjon.

Jeg mener at dersom det skal være skolen sitt ansvar å lære utenlandske barn norsk så bør det opprettes en egen klasse der de hyrer inn folk som er utdannet til dette. Jeg tror ikke en som kommer fra lærerhøgskolen er skikket til å ha det ansvaret. Jeg ser for meg at det trengs lærere som kan både norsk og morsmålet til barna som skal lære. Da kan de norske barna konsentrere seg om å lære fagene de skal lære.

Lenke til kommentar

Som du så i mitt innlegg da så skrev jeg også at det er viktig at dette blir satset mer på i skolen, slik at det kan praktiseres der.

For den integreringspolitikken til Knudsen kommer bare tydeligvis til å skape større konflikter.

Tvang i integreringspolitikken ødelegger utrolig mye av det viktige for å kunne trives.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Ulf Erik Knudsen som er Frp's familiepolitiske talsmann vil nå ta barna vekk fra innvandrerforeldre som ikke vil lære barna sine norsk.

Så sosialistene mener at foreldre som viser seg å ikke være skikket til å ta vare på barna sine skal fortsette å ha foreldreretten? Legg ned barnevernet, liksom?

Det var forøvrig en ekstremt misvisende overskrift.

Lenke til kommentar

Så sosialistene mener at foreldre som viser seg å ikke være skikket til å ta vare på barna sine skal fortsette å ha foreldreretten? Legg ned barnevernet, liksom?

6236446[/snapback]

Javel det får du bare mene men fakta er fakta uansett hvor misvisende den er ;)

Ja, men nå er det faktisk forskjell på omsorg, finnes faktisk foreldre som kan omsorg men ikke er villige til å lære barna norsk!

Og det at Knudsen vil bøtelegge foreldrene og sende barna rett ut i et ukjent miljø til barnevernet, med tvang er ekstremt og forkastelig!

Lenke til kommentar

6236446[/snapback]

Spørsmålet er vel strengt talt ikke hvorvidt de fæle sosialistene ønsker å ta barna fra foreldre som er dårlig skikket til å ha dem eller ei, men spørsmålet er heller hva man definerer som dårlig eller ikke tilstrekkelig egnet for oppgaven

Lenke til kommentar

Syntes det er alt for drastisk å ta fra dem barna. Men det er jo innmari viktig at man lærer språket i det landet man bor i. Ellers kommer man ikke særlig langt i livet.. å finnes bedre alternativ enn det for å få innvandrerbarn til å lære norsk.. ;)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal barna lære seg norsk før de starter på barneskolen.

Men hvorfor skal bare foreldra ha all ansvaret?

La andre barn lære dem, send dem ut og la dem være med norske barn. Det er den beste måten, og foreldrene slipper både mas og opplæring til barna sine samtidig som barna lærer den beste formen for norsk. Da blir de jo tvunget til å lære seg norsk. Det er trolig kjedelig for en fire- eller fem-åring å ha hjemmeskole med foreldrene sine istedet for å være ute, og ha det gøy samtidig som de lærer norsk.

FrP sitt forslag er forkastelig og uprofessjonelt. Men de har et poeng.

Lenke til kommentar

På hvilken måte er det å bøtelegge foreldrene hvis de velger å la være og lære barna sine norsk, et poeng?

Men er forøvrig enig med det andre du nevner der, at det er viktigere å være ute blant andre barn!

For med å splitte foreldre og barn bare pågrunn av noe slikt er forferdelig!

Lenke til kommentar

Klart FRP har et poeng i at det er problematisk når barn i skolealder ikke kan norsk. Trådstarter viser jo hvor langt ute på viddene han er når han mener det bør være valgfritt om foreldrene skal lære barna norsk. Kan man ikke gjøre seg forstått på norsk når man begynner på skolen vil man aldri klare å komme ajour. Dette burde selvsagt foreldrene som er i denne situasjonen innse og deretter ta grep så barna deres ikke ender opp som tapere.

Lenke til kommentar
Klart FRP har et poeng i at det er problematisk når barn i skolealder ikke kan norsk. Trådstarter viser jo hvor langt ute på viddene han er når han mener det bør være valgfritt om foreldrene skal lære barna norsk. Kan man ikke gjøre seg forstått på norsk når man begynner på skolen vil man aldri klare å komme ajour. Dette burde selvsagt foreldrene som er i denne situasjonen innse og deretter ta grep så barna deres ikke ender opp som tapere.

6236725[/snapback]

Tror du misforstår hovedpoenget mitt, at ja det burde være valgfritt, men så klart skal innvandrerforeldre oppfordres til at de burde gjøre barna sine kjent med det norske språket, men som pavlion skrev tidligere så burde kanskje barna begynne i barnehagen og bli kjent med andre norske og andre innvandrerbarn, slik kan de fort lære seg norsk samt blir kjent med det norske miljøet, istedenfor at vi skal bruke tvang som Knudsen her sikter til, hva slags bilde tror du innvandrere får av samfunnet vårt da?

Lenke til kommentar
Javel det får du bare mene men fakta er fakta uansett hvor misvisende den er ;)

Hvis noe er misvisende så er det ikke fakta.

Ja, men nå er det faktisk forskjell på omsorg, finnes faktisk foreldre som kan omsorg men ikke er villige til å lære barna norsk!

Hvis de har omsorg for barna sine så sørger de for at de er best mulig rustet til å møte samfunnet. Å kunne norsk er helt grunnleggende. Hvis foreldrene svikter her så viser de ikke omsorg for barna sine.

Og det at Knudsen vil bøtelegge foreldrene og sende barna rett ut i et ukjent miljø til barnevernet, med tvang er ekstremt og forkastelig!

6236477[/snapback]

Så du mener at barn som blir misbrukt av foreldrene skal fortsette å bo hos dem fordi ellers "sender vi barna rett ut i et ukjent miljø til barnevernet"?

Forøvrig er du hvis du er sosialist tilhenger av tvang (f.eks. skatt). Av og til er tvang nødvendig, vet du.

Lenke til kommentar

6236725[/snapback]

Tror du misforstår hovedpoenget mitt, at ja det burde være valgfritt, men så klart skal innvandrerforeldre oppfordres til at de burde gjøre barna sine kjent med det norske språket, men som pavlion skrev tidligere så burde kanskje barna begynne i barnehagen og bli kjent med andre norske og andre innvandrerbarn, slik kan de fort lære seg norsk samt blir kjent med det norske miljøet, istedenfor at vi skal bruke tvang som Knudsen her sikter til, hva slags bilde tror du innvandrere får av samfunnet vårt da?

6236740[/snapback]

Ok. Jeg mener det skal kreves at de som skal gå på norsk skole skal kunne snakke norsk når de begynner i første klasse. Ikke går det bare utover de det gjelder selv, men også undervisningen de andre elevene får. Hva slags bilde innvandrere får? Tja, at de må tilpasse seg og i det minste lære barna sine norsk? Foreldre som lar barna sine bli 6 år uten å sørge for at de kan norsk burde helt klart straffes på et vis. Hvilket bilde mener du de får?

Lenke til kommentar
Hvis noe er misvisende så er det ikke fakta.

Så slutt å si at denne overskriften er misvisende, for den er sann og det er dessverre ikke mulig å si noe annerledes på.

Hvis de har omsorg for barna sine så sørger de for at de er best mulig rustet til å møte samfunnet. Å kunne norsk er helt grunnleggende. Hvis foreldrene svikter her så viser de ikke omsorg for barna sine.

Åh uttale seg som om man vet hva som er best for barna blir for dumt.

Slik Knudsen gjør her, selvfølgelig skal man lære norsk, men ved tvang? Skjerpings!

Så du mener at barn som blir misbrukt av foreldrene skal fortsette å bo hos dem fordi ellers "sender vi barna rett ut i et ukjent miljø til barnevernet"?

Det der er så utrolig patetisk Pricks, det er gigantiske forskjeller mellom å ikke lære norsk og vold, trodde virkelig du visste bedre enn det!

Forøvrig er du hvis du er sosialist tilhenger av tvang (f.eks. skatt). Av og til er tvang nødvendig, vet du.

Ja, men nå diskuterer vi omsorg og ikke skatt her da ;)

Lenke til kommentar
På hvilken måte er det å bøtelegge foreldrene hvis de velger å la være og lære barna sine norsk, et poeng?

6236670[/snapback]

Litt dårlig skrevet av meg, beklager for det.

Det jeg mente, var at de hadde et poeng i at innvandrerbarn må lære seg norsk før barneskolen, men at bøtelegging/ta barna fra foreldra er forkastelig. :)

Lenke til kommentar
Ok. Jeg mener det skal kreves at de som skal gå på norsk skole skal kunne snakke norsk når de begynner i første klasse. Ikke går det bare utover de det gjelder selv, men også undervisningen de andre elevene får. Hva slags bilde innvandrere får? Tja, at de må tilpasse seg og i det minste lære barna sine norsk? Foreldre som lar barna sine bli 6 år uten å sørge for at de kan norsk burde helt klart straffes på et vis. Hvilket bilde mener du de får?

Ja, men det er her barnehagene kommer inn som et så flott "før-undervisningsmiddel".

Og hvorfor ikke sette til side og bruke litt ekstra tid i skolen de barna som har større vanskeligheter med norsk enn andre?

Lenke til kommentar

6236670[/snapback]

Litt dårlig skrevet av meg, beklager for det.

Det jeg mente, var at de hadde et poeng i at innvandrerbarn må lære seg norsk før barneskolen, men at bøtelegging/ta barna fra foreldra er forkastelig. :)

6236925[/snapback]

Aha, ja forstår jeg jo hva du mener :D

Tvang med barn er kanskje noe av det mest ødeleggende for dem, verre det enn at de ikke lærer norsk antageligvis

Lenke til kommentar

Ja, men det er her barnehagene kommer inn som et så flott "før-undervisningsmiddel".

Og hvorfor ikke sette til side og bruke litt ekstra tid i skolen de barna som har større vanskeligheter med norsk enn andre?

6236935[/snapback]

Ja barnehagene er fine. Men det hjelper jo ikke noe når fatima sitter hjemme med 5 unger og kontantstøtte på lille pakistan i groruddalen. Så bedriten som norsk skole er i følge alskens statistikker så har man vel bedre å bruke tiden på en å ta seg av et problem som i utgangspunktet ikke skulle vært noe problem, noe altså frp vil til livs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...