king_pedersen Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Ja dere ser hva det står i topicen! Pcn skal brukes til: Skolearbeid Musikk enkel bilderedigering, ikkeno heavy ha litt diskplass ikke være for stor/klumpete og ikke for tung! takker på forhånd for svar:) Lenke til kommentar
BlueJet Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hvorfor skal du bruke 12-13000 når disse arbeidsoppgavene kan løses av en PC til 6000? Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 hmm du sier nå der:P ja men få nå forslag da, husk ikke noe klumpete betong kule av en pc, men en liten lett en:) Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Til en dame passer jo en snaxy Mac Skjekk disse Lenke til kommentar
BlueJet Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Når det gjelder bærbare så mener jeg at Dell gir svært mye for pengene. For det første er du garantert å få Intel chipset til Intel prosessorer (noe andre produsenter gjerne skimper på). For det andre kjører de ofte kampanjer, og ringer du dem personlig fikser de gjerne enda litt ekstra. Kjøpte nylig (for tredjepart) en Dell Inspiron med Celeron M CPU, 1024mb ram, 80GB disk, DVD-brenner, WLAN, 15,4" WXGA skjerm og en svært flott sekk til 6300,- inkl frakt. Husk at for de aller fleste brukere er selv en slik PC overkill. Vanlig skolearbeid og nettsurfing krever svært lite datakraft, så å blåse penger på heftige dobbelkjerner og mobile spillkort vil være helt bortkastet. Anbefaler å legge pengene i ram (kan være dyrt å oppgradere senere), harddisk (kan gjerne ikke oppgraderes), en CPU spesialdesignet for bærbare (fører til svært stillegående og strømgjerrig drift), en god skjerm med ok oppløsning (oppløsning er svært sentralt for brukeropplevelsen), samt diverse nyttige ting for den allmenne bruker (ala bæreveske/sekk, WLAN, DVD-brenner). Skulle jeg hatt det heftigste av det heftige ville jeg nok ikke valgt Dell, men til det som kan betegnes som vanlig bruk er det min erfaring at Dell gir svært mye funksjonalitet, sikkerhet og stabilitet for pengene. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 den pcn du kjøpte, hvordan er den? tyngde? bråk? har du link? =) takk for et utfyllende svar og skal ha en sånn du påpekte, helt billigst mulig:) Lenke til kommentar
miig Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Hei! Hva med denne: http://www.psdata.no/ps.asp?it=128677&mlevel=180801 ? Den er iallefall veldig liten, hvis den ikke er for liten da (tenker på skjermen) Edit: Windows eller operativsystem er ikke inkludert i prisen Endret 3. juni 2006 av miig Lenke til kommentar
Sola^ Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Nå veit eg ikkje korleis dama di tenker da, men eg har planer om å kjøpe noko liknande til hausten. Eg har funnet ut at 14" er grei størrelse på skjermen. Har hatt det i 3 år og var veldig nøgd med det. I tillegg gjer skjermstørrelsen at vekta ikkje vert veldig ekkel. På den andre sida så er utvalet mykje mindre blant 14". Eg hadde ikkje gått for 12" når det snakk om bilderedigering. Viss ho trenger mykje plass så hadde eg vurdert ekstern harddisk i staden for å legge mykje penger i harddisk i laptopen. Kanskje noko slikt funker? Veit ikkje korleis den er, men den ser ganske pen ut på papiret. Putt i ei ekstra brikke med 512 MB ram. Acer Travelmate 2424WXMi: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=29557 Lenke til kommentar
Sola^ Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Kan forresten ta å rette på meg sjølv. Sannsynlegvis kjem ho ikkje til å trenge 1 GB ram...er slikt som kan vere "kjekt å ha" men som ikkje er naudsynt. Lenke til kommentar
BlueJet Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 den pcn du kjøpte, hvordan er den? tyngde? bråk? har du link? takk for et utfyllende svar og skal ha en sånn du påpekte, helt billigst mulig Siden prosessoren i denne er mobil lager den så å si ikke lyd i det hele tatt. Viften skrur seg på en gang iblandt, men går fort av igjen. Vekten for hele PCen ligger på omtrent 3kg. Hvorvidt dette er akseptabelt avhenger helt av hvor mobil man ønsker å være. Det finnes lettere og mindre alternativer, men da må man også leve med en mindre skjerm og en høyere pris. Har man ikke ekstreme mobilitetsbehov mener jeg at denne modellen gir et godt kompromiss mellom portabilitet, funksjonalitet og pris. Den er betydelig mindre og lettere enn desktop-erstattere og bærbare PCer med 17" skjerm, samtidig som den er noe større enn de ultraportable. Du finner alle Inspiron-modeller på Dell sine websider. Ser ut til at den pakken jeg slo til på ikke er gyldig lengre, men har du litt is i magen vil du se at det stadig dukker opp nye tilbud. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Jeg ville gått for 12", den MIIG anbefalte er ikke så verst. Har nå brukt 12" i 2år og er veldig fornøyd med størrelsen synes at 14" og 15" er for stort etter brukt 12". Sats også på centrino cpu siden disse er veldig stillegående. Denne burde også holde lenge. Endret 3. juni 2006 av duqe77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå