VegardStr Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) no fikk eg låne en XP cd av en nabo, formateringen og instaleringen gikk greit, eg startet opp, å instalerte noen drivere til lydkort, skjermkort nettverk ol. Så restartet eg maskinen, og når den startet igjen, så får eg ikkje til å gjøre noen ting. får ikkje til å høgreklikke på skrivebordet, og når eg fører musepekeren over startmeny linjen kommer bare "tenkeboksen", så der får eg ikkje trykke heller Jævla drit PC ka skal eg gjøre no? vær så snill å hjelp meg. --------------------------------------------------------- Gamle problemet: (urelevant no) Det har seg slik at PCen min sikkert er blitt infisert av et ondsinnet virus. og i dag har eg fått SINNSYKT med feilmeldinger når eg både skulle avinstalere diverse spill, og når eg skulle starte andre aktuelle spill og programmer. Tråden om alle mine feilmeldinger kan du lese her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=585990&hl= I den tråden fikk eg et tips om å formatere PCen, noe eg skulle til å gjøre. før eg skulle formatere tok eg en restart får å skjekke om det funket, men nei, no kommer eg meg ikkje inn i windows engang, heller ikkje i sikkerhetsmodus. PCen bare restarter seg selv rett før skrivebordet lastes inn... Så no slo eg av maskinen, og trykte inn winXP-Home CDen min, og restartet. Men PCen vil ikkje boote fra den (ja, eg har valgt at CDrom skal være first boot device) Meldingen som kommer er: Boot from CD: Men neste setning kommer ikkje, den som sier "trykk en tast for å boote fra CD" PCen er opprinnelig en PAckard Bell PC så eg har også ett sett med master CDer og en Boot diskett, den fungerer, men eg vil ikkje bruke den, pga forige gang eg brukte det settet kresjet hele PCen totalt. og eg dreiv på med formateringen og instaleringen i hele 7 timer Hva skal eg gjøre? noen som har peiling, HASTER ekstremt. må inn på PCen i dag Endret 4. juni 2006 av vegis Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Fjern alle andre device fra boot rekkefløgen bortsett fra cd rom. Kobl fysisk fra evt andre HDDS/ol bortsett fra den du skal formatere. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Det er ikkje vits i å koble fra DVD rommen da. og heller kan eg ikkje koble fra master disk, siden win. ska linstaleres der etterhvert. Men slave disken er koblet fra. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Koble fra master disken din. Koble fra alt, nettverksbabler ,USB, skrivere, alt,eventuelt koble til en gammel tastatur/mus på PS/2. Prøve å boote fra CD-en, går ikke det så må det væra noe galt med Cdrom-Cdplaten. Kontrollere det samt at det er ikke noe unormalt i Bios. Får du derimot boote fra Cd-en og kommer helt til at ....finner ikke noe harddisk, så kobler du disken din igjen og passe på at jumpers er stilt riktig (siden du har bare en disk nå). Det er ikke noe annet å gjøre enn å bekrefte stegvis om hvordan det står til med enhetene dine. og hvis det går å innstallere, så sletter du partitionen , opprette ny og formatere i full mode. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 fant no ut at det er et problem med CDen, startet den inne i windows på en annen maskin, og fikk beskjed om ad CDen var korrupt. Så eg får skaffe meg en annen CD, synd at det ikkjer er lovlig å ty til piratkopiering med slike ting får no må eg kjøpe ny CD Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 no fikk eg låne en XP cd av en nabo, formateringen og instaleringen gikk greit, eg startet opp, å instalerte noen drivere til lydkort, skjermkort nettverk ol. Så restartet eg maskinen, og når den startet igjen, så får eg ikkje til å gjøre noen ting. får ikkje til å høgreklikke på skrivebordet, og når eg fører musepekeren over startmeny linjen kommer bare "tenkeboksen", så der får eg ikkje trykke heller Jævla drit PC ka skal eg gjøre no? vær så snill å hjelp meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå