r2d290 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hallo. Fant ikke noe bedre plass å skrive dette enn i offtopei. Fint om noen kan flytte den hvis den var feil prostet... Jeg har netop fått meg data med trådløst nett... Nettverket er satt riktig opp, og jeg vet hva nettverksnavnet er. Har kobla meg til internett; og det funker. men problemet mitt er at jeg ikke får kobla meg til de delte hardiskene på andre dataer i nettverket. Når jeg trykker på Mine nettverkssteder og vis datamaskiner i arbeidsgruppen, kommer det etter en liten sttund opp en meldig: Mshome (nettverksnavnet)er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administrantoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Listen over servere for denne arbeidsgruppen er ikke tilgjengelig nå. Noen som har noen idè som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Samme gjelder hos meg og Btw, den skulle vært postet i Hardware --> Nettverk. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Prøv å connecte til de andre maskinene via ip-nummer, eks: //xxx.xxx.xxx.xxx Om ikke dette går, så spør en som har fungerende nettverk om hvilke komponenter han har lagt til i sine innstillinger for nettverket. Siste løsning (som mest sannsynlig ikke fører noe sted), søk etter datamaskinnavn du vet finnes på nettverket. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Denne posten er feilpostet. Diskusjon.no har en egen kategori for nettverk. Denne finner du ved å gå til Hardware -> Nettverk Flytte tråden dit. Snorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå