Gå til innhold

Legge til andre farger på huden til folk..

Anbefalte innlegg

Er det mulig å lage noen grønne så det ser ekte ut?

Som for eksempel det bildet jeg har lagt ved under.

Jeg har sett eksempler på det, jeg bare lurer på hvordan man gjør det.

Sånn at det ser litt mer realistisk ut enn bare ved å klæsje over med paint.

En virkelig skin. Jeg bruker PS9.

Hilsen Pål Espen

post-40729-1149353123_thumb.jpg

Endret av pebru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du går inn på image->Adjustments->Hue/Saturation så kan du endre fargen. Men vet ikke helt om det hjelper på huden. Har ikke PS foran meg nå, men du kan jo prøve. Evt markere det du vil endre fargen på, legge markeringen i et nytt layer og fylle med den fargen du vil endre til. Deretter kan du gjøre det lage gjennomsiktig og ta vekk de feltene du ikke vil ha endret.

Lenke til kommentar

Lag en maske av det du vil ha grønt. Hvis du ikke vet hvordan les hjelp filen eller søk etter tutorial på "Photoshop, making a mask".

Så lager du ett nytt lag

Hold Shift tasten inne og trykk Backspace.

Ta får du "fyll" komandoen. Velg en farge i paletten der..feks grønn. Så nå har du en grønn form som er lik der du vil ha det grønt.

Gå nå til layers paletten og endre overlay mode. Det står på normal. Prøv Multiply, overlay, screen...eller alle sammen for den saks skyld.

Det er den kjappe og enkle måten. Her ifra får du prøve å eksperimentere selv. Ett tips, google: Photoshop, channel mixer og se hva du finner.

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg synes den beste måten er å bruke et Adjustment layer med Hue/saturation.

Velg ut Reds, og juster hue til du har den rette fargen. Juster på fargeskalaen nederst hvilke farger den skal virke på, eller bruk pipetten.

Deretter maler du på layermasken med svart og hvitt for å hente fram eventuelle andre røde farger som ikek skal gjøres om.

Dette tok max 5 sek i CS2.

Fordelen er at du ikke ødelegger bildet, og at du kan justere transparens og blend-modus på adj.layeret.

post-40718-1149414720_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du trenger ikke velge noe som helst rundt ansiktet hans, med mindre han har rødt hår da...

Dette er layer-masken for bildet over. Det eneste som er tegnet opp er rundt munnen. Med layer mask kan du skifte mellom svart og hvitt for å fjerne og hente fram igjen detaljer, som gjør det meget fleksibelt.

post-40718-1149417286_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Og hvis dette er ekstra gode venner som du vil glede litt ekstra kan du jo ta i litt mer ved å legge på flere adjustment layers med tilhørende masker. ;)

Mulighetene er ubegrensede, og du kan alltid komme tilbake til "start" ved å fjerne/disable layers og/eller tegne på maskene..

post-40718-1149418923_thumb.jpg

Endret av bjornkn
Lenke til kommentar

En annen måte er å lage et nytt layer, sette det til color eller hue, og male med ønsket farge. Ved å bruke hue øker man ikke fargemetningen, man bare forandrer selve fargen til noe annet. Kjekk metode for å fargelegge bl.a. øyne.

Som vanlig i PS fins det mange måter å gjøre dette på, det kommer an på hva man selv syns er mest praktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...