chipmann Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Vet noen om noen gode guider om HTML. Gjerne guider som dere har god erfaring med eller lært av. Jeg er HELT ny innen HTML bare så alle vet det. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg vil annbefale deg å lese på htmldog. Både jeg og Teddy^ her på forumet har lært mye av den siden. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 ja, jeg har begynt der, men det er mange vanskelige ord og guidene er engelske. I så fall trenger jeg en Norsk-Engelsk ordbok med datauttrykk. Lenke til kommentar
die_form Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Nå vet jeg ikke hvor ivrig du er etter å lære HTML men hvis det er en interesse/hobby du tar seriøst bør du gå til innkjøp av en lærebok. Det har etter hvert kommet en rekke databøker på vårt morsmål. Et søk på bokkilden ga blant annet disse treffene: Webpublisering HTML og CSS guiden : for HTML 4.01 og CSS 1 og 2 Jeg vet desverre ikke om så mange guider på norsk i skrivende stund. Under utvikling: Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Denne er kanskje ikke den aller beste, men den er på norsk: http://www.2tp.no/webdesign/html/. Her er det innføring i både HTML og CSS. Lenke til kommentar
Mistar Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 w3schools Bruker den av og til. Er ikke på norsk, men det er masse eksempler der som man kan endre på, og da ser man hvordan det funker Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) HTML og CSS guiden : for HTML 4.01 og CSS 1 og 2 Den begynte jeg med, og den er å anbefale. Det er med en cd, som det står akkurat det samme som i boka på. Endret 3. juni 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Jeg vil annbefale deg å lese på htmldog. Både jeg og Teddy^ her på forumet har lært mye av den siden. 6235513[/snapback] Mhm. Er det mange vanskelig ord og uttrykk er det best å lære de så fort som mulig, du kommer garantert til å få bruk for disse utrykkene senere uansett. Trenger du en kjapp ordbok er www.tritrans.net et greit alternativ. Mulig den mangler noen av de vanskeligste ordene.. EDIT: Og -Teddy- ikke Teddy^ føssi. Endret 4. juni 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå