Gå til innhold

Er Xbox live serverane treige?


Tafsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg sitter på ei 2mbit linje og bruker evigheter på å laste ned demoer.  Brukte to timer på laste ned Hitman demoen.

6235443[/snapback]

 

Serverene til Xbox Live i europa ligger vel i England hvis ikke jeg tar feil. Det vil rett og slett ikke være like rask nedlasting fra servere der som servere her hjemme i norge. Jeg sitter selv på en 100mbit linje, og det tar godt over en time å laste ned en demo fra Live her også, så jeg tror det er live serverene som begrenser. Det skulle kanskje bli raskere ved neste oppdatering tror jeg, men vi får se.

Lenke til kommentar

Enkelte plages av treg linje fra Xbox Live. I Major Nelson's podcast fra forrige søndag, der han snakker om den nye oppdateringen av dashboard, nevner han dette og sier også noe om at det skal bli bedre etter oppdateringen. At det går tregt kan jo henge sammen med at Microsoft i utgangspunktet hadde håpet på ca 100 nedlastbare ting totalt ved disse tider, men har nå faktisk 10 ganger så mye tilgjengelig. Det har altså vokst seg utrolig mye større enn de selv hadde turd å håpe på. Det kan også nevnes at hadde de forsiktig regnet med ca 3-4 milloner totale nedlastinger til nå (E3 06), men er altså nå på 24 millioner. Langt mere trafikk enn beregnet med andre ord. Men bedring er på vei. Selv har jeg en 15.000/1024 (ADSL 2+) men fra Xbox Live kan det gå tregt alikevel, ja.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Synes det går helt greit her hjemme oss meg. Har 6Mbit linje fra UPC, laster ned demoer på relativt kort tid. Hitman var den eneste som faktisk tok 45min men er aldri lengere enn det. Utrolig nok.

 

Men igjen litt OT, hvorfor dele 6000 / 8 ? Er linjen 8bit laget :blush:

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Min erfaring er at nedlastingstiden varierer med når man laster ned. Noen ganger går det raskt, mens andre ganger går det treigt. Jeg regner med at det har med at trafikken mot serverne varierer. Når det er lite trafikk går nedlasting raskt.

Lenke til kommentar
Er jo ingen grunn til at man ikke skal makse, selv om serveren ikke står i Norge.

6243221[/snapback]

Tro meg, det er stor forskjell på norske og utenlands servere har man store linjer. Jeg kan laste ned en demo i 5-6MB pr sek via IT avisen sine sider eller Gamer.no sine sider. Jeg har aldri hatt en hastighet i nærheten av det fra utenlands sider. Der ligger det på maks 1,5MB pr sek er jeg heldig. Men som sagt, det er vel ikke så mange som vil merke forskjell på dette ennå, men jeg ser en ganske stor forskjell på min linje.

 

-Heiper-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...