Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en del lysbilder som jeg gjerne skulle ha scannet. Noen som vet hvor jeg kan få gjort dette og hva det bør koste? Snakker om ca. 500-600 lysbilder.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg tenker selv på å få skannet en del lysbilder, og i den forbindelse tok jeg vare på en FINN-annonse. Den er gått ut på dato, men han holder vel fremdeles på? Jeg kan ikke gå god for annet enn annonsen, siden jeg ikke har somlet meg til å ta kontakt.

Tor

Lenke til kommentar

Når det er snakk om så store mengder, vil jeg nok tro at Swankys forslag er ganske bra. Du vil neppe betale mer i verditap, enn om du får noen til å gjøre det for deg.

Jeg har sett profflabber som gjør dette for 50-75 kroner pr. dias. Der jeg jobber er vi vel nede i 10 kroner bildet (6 megapixler) om man har mange nok, men dette er helt i startfasen så vi justerer pris etterhvert som vi finner ut hvor mye tid det tar, og hvor mye vi får av denne type oppdrag. Har man store kvantum, er det ingenting i veien for at det kan gjøres billigere, så tipper prisen vil justeres noe ned. Hva andre butikker ligger på, aner jeg ikke, men disse prisene kan kanskje gi en pekepinn?

Men for flere hundre dias, så vil vel kanskje en diasscanner som selges etterpå være den billigste løsningen.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Det som er et problem for min del, er at det vil ta så lang tid hvis jeg skal scanne et og et bilde. Finnes det scannere hvor en kan sette inn hele lysbildekassetter?

Lenke til kommentar

Ja, tror det er Reflecta som har en slik. Bare dytt magasinet inn i maskinen, så drar den inn ett og ett bilde. Brukte en slik en liten stund på jobben. Den var litt kresen på rammene, og en gang i blant klarte den ikke å dra inn den aktuelle rammen så det bare ble scannet et hvitt bilde. Men det var nok fordi 2 og 3mm var blandet, og jeg tror det fulgte med en slags overgang for armen for 2mm rammer. Men den var også for treg til kommersiellt bruk, så vi kjøpte en løsning til den vanlige lab'en som scanner dias like kjapt som vanlige negativ (ca. 2 sekund i 6 megapixler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...