Gå til innhold

Opera 9 Beta, Hva synes du?

Anbefalte innlegg

For en liten stund siden ble Opera 9 Beta sluppet

Kan lastes ned Her

Hva syns dere? er det mye forbedret ifra version 8.5?

Har dere opplevd noen bugs?

Hva syns dere kunne vært bedre?

Syns det hadde noen nye bra funksjoner som jeg likte :)

Men har også opplevd noen grusomt irriterende bugs, slik som at når jeg poster et inlegg på forumet, vil den ikke gå tilbake, må klikke tulling på tilbakeknappen så går det til slutt.

Syns de kunne forandre litt på orginalskinnet, litt nye farger og slikt.

Hva syns du?

Endret av complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker Opera 9 Beta meget godt, bruker den faktisk som hovednettleser.

Det er imidlertid et par ting som irriterer meg. Når jeg skal sette inn en link her på forumet blir ikke tekstboksen automatisk valgt, jeg må altså velge den selv før jeg kan begynne å skrive. Når jeg så trykker på ok og linken settes inn i innlegget jeg skal poste, er skrivemarkøren (hvis det heter det) foran linken og ikke etter, jeg må altså selv klikke på slutten av teksten for å kunne fortsette å skrive.

De få problemen jeg har med Opera 9 Beta er jo bare bagateller og de mange nye funksjonene overskygger problemene. Gleder meg stort til den slippes i ferdig versjon!

Lenke til kommentar

Genialt sier bare jeg. Bruker den som hovednettleser jeg også. Det er en del bugs som kommer og går og den klikker innimellom, men det blir nok fikset til final release.

Hvis dere har problemer eller bugs kan dere spørre her: http://my.opera.com/community/forums/forum.dml?id=31

Dere kan også poste bug report her: https://bugs.opera.com/wizard/

edit: complexity: for å gjøre det litt enklere å gå tilbake etter en post her kan du legge til tilbake-knappen med pil eller holde nede tilbake-knappen eller trykke på tilbake-knappen og dra nedover og velge to sider tilbake. Du kan også trykke på rewind knappen.

Dette problemet blir forhåpentlig fikset. Det var ikke der i Beta1, men det var der i TP2.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Jeg fjernet FireFox etter at det på tilfeldige tidspunkt nektet å starte opp, etter å ha fungert fint i lengre tid. Nødløsningen var da Opera, og nå er Opera min main browser.. TAB-browsingen er mye bedre enn i FF, og jeg liker Opera bedre generelt nå. Tror ikke jeg har noe behov for en ny beta nå, men jeg skal kikke på informasjonen. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
edit: complexity: for å gjøre det litt enklere å gå tilbake etter en post her kan du legge til tilbake-knappen med pil eller holde nede tilbake-knappen eller trykke på tilbake-knappen og dra nedover og velge to sider tilbake. Du kan også trykke på rewind knappen.

Dette problemet blir forhåpentlig fikset. Det var ikke der i Beta1, men det var der i TP2.

6237381[/snapback]

Der lærte jeg noe nytt!

Ellers så bruker jeg den som hovedleser jeg og. Veldig happy med det. Litt småplukk er det jo, men det er tross alt beta. Ikke noe å klage over :)

Lenke til kommentar

6237381[/snapback]

Ja, men det er litt uvant siden jeg bruker tilbakeknappen på musa til vanlig :(

Men overlever :) de får nokk fikset det så :)

Lenke til kommentar

Opera 9 ser veldig bra ut! Gleder meg til den er helt ferdig!

Men en ting jeg ikke blir klok på er Realplayer-plugin :hmm:

Jeg får ikke spilt av realvideoer i Opera!

Jeg har installert real alternativ, men jeg finner ikke denne filen det er snakk om "nppl3260.dll" eller no sånt.

Er veldig irriterende!

Noen som har en løsning som de vet funker?

Lenke til kommentar

Alansmith:

Det jeg gjorde når jeg installerte Quicktime alternative var å kopiere alle filene fra C:\Program Files\QuickTime Alternative\Plugins til opera sin plugin mappe.

Mulig du må gjøre det samme med real alternativ.

Du finner opera sin plugin mappe ved å skrive opera:about i adressefeltet i Opera.

Lenke til kommentar

Eit bar bugs, men hastigheten var merkbart betre enn på forumet.

Eit par linkar eg ikkje kan bruke, som for eksempel avanserte innstillingar på Google. Eit par andre småting eg ikkje kjem på i farten.

Ellers likte eg den nye reklamefjernaren veldig godt, enkelt og greit å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...