Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Seagate 250 GB kræsj/problem?

Anbefalte innlegg

Hei!

Her en dag så kræsja pc-en min plutselig, når jeg startet den opp igjen så ville ikke windows boote.

Det kom frem Windows XP "loading" skjermen, men når den forsvant ble det helt mørkt og ingenting skjedde.. Jeg prøvde å boote 200 ganger og starte den i sikkerhetsmodus 134 ganger, det var nyttesløst uansett... Jeg koblet så ut den ene av to disker, Seagate 250 GB og da startet pc-en på nytt. Da starta den som bare rakkern!

Jeg hylte og skrek fordi det var Seagaten som jeg hadde det morsomme på. Når jeg fikke sømmet meg prøvde jeg å finne kilden til problemet. Jeg prøvde å boote på XP cd og stakk så inn i gjennopprettingskonsoll. Fant ikke ut av så mye, men da jeg skrev "MAP" så kom det frem 2 disker, systemdisken hadde NTFS filsysstem og seagaten hadde ikkeno (selvom den i utgangspunktet har NTFS)...

(Btw, i oppstarten så vises disken liksom, den finner den....)

Så, kjære medmennesker!

1. Er det noe håp?

2. Noen som har vært utenfor lignende?

3. Er det disken som har kræsja, sånn mer fysisk, eller kan det være at den har mista filsystemet?

Tips og hva det måtte være mottas med stor glede!

På forhånd, takk.

(Ikke skriv ibas nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Om du er heldig, så er det bare MBR eller bootsector som er skadet. Forsøk å starte et partisjonsprogram.

Du kan forsøke Ultimate Boot CD, starte opp FreeDOS og bruke Fdisk til å lage ny MBR. Jeg kan ikke love at det vil gå, men det gikk med meg. Det er også funksjonser som fixmbr og fixboot fra gjenopprettingskonsollen til Windows.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...