FunEye Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg har nettopp lagt det store egget.. Skulle flashe bios på mitt nye ASUS A8N VM/CSM fra versjon 0506 til 1001, og var dum nok til å gjøre det i Windows gjennom AsusUpdate(orka ikke koble på den gamle floppy'n). AsusUpdate klarte selvfølgelig å slette ROM'en, men ikke flashe den nye BIOS versjonen. Så nå sitter jeg her, med ett stykk dødt hovedkort.. Noen tips? Er det noen i Oslo som kan bytte eller flashe ROM'en min? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Kjøp deg et nytt HK? tragedie å "feil" flashe... Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hør med sjappa der du kjøpte kortet om du kan sende dem kun chipen for reflashing, eventuelt kan du sjekke ut www.badflash.com og bestille en ny chip. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 På generell basis vil jeg jo si at å flashe fra floppy ikke er særlig sikkert, floppy er jo et jalla-medium. Ellers har ihvertfall et par av min asus-HK noe som heter crash-free bios, regner med ditt har det også? I såfall skal det bare være å sette i CDen som fulgte med kortet, så oppdaterer den automatisk til den biosversjonen som ligger der. AtW Lenke til kommentar
opterolf Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Send inn hovedkortet til stedet du kjøpte det, så flasher nok de ny bios til deg Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) har selv gjort tabbe med flashing av Bios. Jeg sendte inn kun Bios chip'en til Komplett.no. De tar 150kr for og reflashe Bios'n. Endret 3. juni 2006 av JuBi Lenke til kommentar
MrMusashi Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 iflg denne siden har dette hk crashfree bios, så da er det bare å gjøre som atwindsor sier: putt i cd'en som fulgte med og få tilbake den gamle biosen http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2...766&modelmenu=1 MrM Lenke til kommentar
FunEye Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Takk for mange gode tips.. Crashfree BIOS gjelder kun ved "feil" instillinger i BIOS, f.eks. som resultat av overklokking.. Problemene oppstår når det ikke fins noen BIOS.. Da kjører ikke HK POST og man kan ikke boote fra CD, HD eller noe som helst.. Tror jeg må belage meg på å sende inn kortet, evt kjøpe nytt.. Merkelig hvordan det å kjøpe seg en ny PC har en tendens til å bli dyrere enn man planla.. Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Få noen til å hotflashe for deg. Lenke til kommentar
FunEye Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Hvem kan hotflashe i Oslo området? Hadde vært kjekt å slippe å sende HK inn.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Takk for mange gode tips..Crashfree BIOS gjelder kun ved "feil" instillinger i BIOS, f.eks. som resultat av overklokking.. Problemene oppstår når det ikke fins noen BIOS.. Da kjører ikke HK POST og man kan ikke boote fra CD, HD eller noe som helst.. Tror jeg må belage meg på å sende inn kortet, evt kjøpe nytt.. Merkelig hvordan det å kjøpe seg en ny PC har en tendens til å bli dyrere enn man planla.. 6235817[/snapback] Har du prøvd? Mener å huske jeg har kjørt det en gang etter at Biosen dassa (kan det være en egen mini-bios som er akkurat nok til å kjøre en CD og flashe?), den nullstiller ihvertfall ikke innstillingene, den overskriver med et helt nytt biosimage, og er således ikke så egnet for å komme seg etter klokking (man får jo gjerne en eldre bios-versjon). AtW Lenke til kommentar
Zink Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Problemene oppstår når det ikke fins noen BIOS.. Da kjører ikke HK POST og man kan ikke boote fra CD, HD eller noe som helst.. En liten programsnutt av BIOS er Boot Block. Hvis den er uskadet og man setter i en floppydisk, så skal det komme opp en melding som bekrefter tilgang til bios via floppy. Deretter trenger man visstnok pci skjermkort (jeg har ikke prøvd) for å gjennomføre oppdateringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå