Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjørelenge på audi motor

Anbefalte innlegg

Hei, sett på en bil til salgs. Bilen det gjelder er en Audi A4 2002 modell. Den har en 1,6 L og har kjørt 210000. Bilen er veldig velholdt, og har fulgt alle servicer på merkeverksted og hovedsaklig blitt brukt til langkjøring. Det har bare vært en eier.

Det jeg da lurer på er om 210000 er ekstremt langt. Vil motoren holde lengere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste motorer har vel krefter igjen etter 30k kilometer da :roll:

Vedlikehold har alt å si, er bilen vært på service og kjørt langt trenger den ikke være særlig mye slitt per kilometer.

Husk at langkjøring er det fineste som finnes for en bil, lite slitasje per kilometer.

Lenke til kommentar
Audi, Volkswagen, BMW, og Mercedes har veldig gode motorer og er veldig slitesterke. De kan ha gått over 30k (km) og fortsatt ha krefter igjen. :D

6235331[/snapback]

Til og med Toyotan min som er kjørt 400 000 har krefter igjen...og det er japse motor....

Lenke til kommentar

En jeg kjenner har en bil som har gått 460k, kanskje ikke så imponerende, men det er ikke byttet annet enn vanlige slitedeler som reg.reim og bremser og slikt på den ;)

Og den bilen sitter jeg på annenhver dag, nesten så god som ny enda :)

Lenke til kommentar

Vedlikehold har alt å si, er bilen vært på service og kjørt langt trenger den ikke være særlig mye slitt per kilometer.

Husk at langkjøring er det fineste som finnes for en bil, lite slitasje per kilometer.

6235370[/snapback]

Var en skrivefeil dette fra min side mente selvfølgelig 300 000km da (300k ikke 30k). :tease:

OT:

En ting jeg lurer på er om Opel Vektra biler er driftsikre, ser at 97-98 modeller er greie på pris samt kjørt lite samt at bilene ser digge ut. :yes:

Lenke til kommentar

6235370[/snapback]

Var en skrivefeil dette fra min side mente selvfølgelig 300 000km da (300k ikke 30k). :tease:

OT:

En ting jeg lurer på er om Opel Vektra biler er driftsikre, ser at 97-98 modeller er greie på pris samt kjørt lite samt at bilene ser digge ut. :yes:

6236781[/snapback]

Hadde en Vectra 98 modell, 1.8 CD med automat.. gått ca 80,000. Det var en utrolig god bil å kjøre, masse utstyr osv. Eneste bilen jeg har angret på at jeg kvitta meg med. Anbefales.

Lenke til kommentar
Audi, Volkswagen, BMW, og Mercedes har veldig gode motorer og er veldig slitesterke. De kan ha gått over 300k (km) og fortsatt ha krefter igjen. :D

6235331[/snapback]

Når man diskuterer pålitelighet, så er det urettferdig overfor Mercedes å omtale BMW, Audi og Volkswagen i samme gruppe.

Jeg ville aldri kjøpt en BMW som har gått over 300 000.

Lenke til kommentar
Så alle ungdommmer er noen idioter som ikke bryr seg det døyt om bilen sin og bare kjører det som går uten å tenke på vedlikehold og sånt? :roll:

6242311[/snapback]

Ikke nødvendigvis veldikeholdet man gir faen, kanskje ungdommene veldikeholder bedre enn andre.... men men,

Det som er, er at man ikke kan si at de bilene er pent kjørt ihvertfall :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...