Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*.exe og *.lnk filer vil ikke åpnes

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et ganske merkelig problem. Windows kjenner ikke igjen *.exe filer eller *.lnk filer. Jeg får altså ikke kjørt programmer. Jeg kan "lure" windows ved å bruke "åpne i..."-funksjonen og velge programmet jeg vil ha kjørt derfra. Men det er ingen permanent løsning. Har kjørt housecall også, og finner ingen spor av virus. Virker for meg som en registry-feil? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, og dette er en familie-PC, så formatering er siste utvei. Noen som har noe peil på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hakke peil på hva *.INK filer er, men det er ikke antivirusprogrammet som plutselig stopper kjøring av slike filer ?

Vet det er en liknende innstilling i mitt antivirusprogram for feks *.exe filer.

Sjekket innstillingene i virusprogrammet ditt ?

Lenke til kommentar

Hei!

Slå opp i regedit. Velg HKEY_CLASSES_ROOT.

Et stykke ned på lista finner du "exefile". (trykk f og gå litt opp på lista så finner du det raskt)

Følgende verdier skal ligge i mappene under exefile:

(<mappe> <navn> <type> <data>)

shell\open\ EditFlags REG_BINARY 00 00 00 00

shell\open\command\ (standard) REG_SZ "%1" %*

shell\open\runas\command\ (standard) REG_SZ "%1" %*"

Og så noen til.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Fungerte ypperlig...Fått løst problemet med *.exe filer, men noen som har noe peil på hvordan jeg får det til med linkene? Vanvittig irriterende å måtte finne frem programfilene hver gang jeg skal gå inn i et program :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...