Gå til innhold

Heroes 5 - Hvordan trykke på "~"?

Anbefalte innlegg

Står fast i et brett, bestemte meg derfor for å jukse litt. :whistle:

Står følgende på gamefaqs: "While playing the game, press ~ to display the console window."

Hvor finner jeg den knappen? Har prøvd ALLE knappene på tastaturet, og ingenting skjer. Må man holde inne shift mens man trykker på noe eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I f.eks Half-Life og Counter-Strike er "~" oppgitt som knapp for console. Men i alle mine år, har knappen "|" helt til venstre, rett ved 1-tallet vært console-knappen. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, kan være noe merkelig med norske tastatur.

Lenke til kommentar

|-knappen på vanlige* norske qwerty-tastatur tilsvarer ~-knappen på de fleste tilsvarende engelske/amerikanske tastaturoppsett, derfor fungerer ofte den (Shift + |). Hvis ikke det virker, er det vel en viss risiko for at spillet ikke godtar input som om akkurat den delen av tastaturet skulle vært engelsk, da er Alt Gr + ¨-tasten det norske alternativet - Som har en tendens til å ikke fungere i det hele tatt. Om det er tilfellet, og du absolutt må bruke konsollen, kan du sikkert skifte tastaturoppsettet i Windows til Amerikansk, og Shift + |-tasten vil (som regel, iallefall) fungere.

* Jeg har selv et mystisk Siemens-tastatur der layouten er forandret for å gjøre hele tastaturet så lite som mulig, så ta høyde for denslags.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Dersom du har støtte for både engelsk og norsk tastatur installert kan det hende at det er dette som skaper problemer. Hadde mye problemer med dette før jeg begynte å regelrett slette/fjerne støtten for engelsk/amerikansk tastatur.

Lenke til kommentar
Hvor gjør jeg det?

Prøvde forøvrig alle mulige kombinasjoner av forslagene ovenfor, men ingenting virka. :(

6246536[/snapback]

|-knappen funker veldig bra for meg når jeg skal få opp konsoll i Heroes V. Det er den som er default-knappen, om du ikke har fucka med noe.

Lenke til kommentar
Hvor gjør jeg det?

6246536[/snapback]

Controlpanel - Regional and Language Options - Languages (tab) - Details... - velg norsk tastaturoppsett og apply, så går du inn igjen og sletter støtten for US tastatur.

Om man ikke har amerikansk tastatur er det jo ingen vits i å ha støtte for dette alikevell, dersom du skulle bli i tvil om det er så lurt å fjerne støtten for amerikans tastatur.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Både | og ~ knappene funker jo helt fint her, rart de ikke fungerer i spillet. Prøvde det i cs: s også her om dagen, virka ikke der heller. Disable amerikansk keyboard gjorde heller ikke noen forskjell. Rett og slett bare rart. Får nesten legge over spillet til laptopen, jukse meg forbi den vanskelige delen, og så legge den nye saven over til denne pcn igjen. :thumbup:

Der jeg ikke kommer forbi btw, er det andre brettet der du spiller han Demon Lorden. Klarte og få meg til toppen der han "bossen" er, men etter jeg har tatt han kommer det en annen fyr og angriper meg når jeg bare har noen få units igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...