Eskil87 Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Lurer på om jeg skal kjøpe meg noen nye høytalere til PC'en. Tenker ikke og bruker mere en 2000-2500. Men, jeg har også et Soundblaster Live! Value lydkort, og jeg har lest at noen høytaler sett krever 2 utganger til Surround? Er ikke dette et 4.1 kort? Skal vel bruke de mest til Musikk, noe filmer og litt spilling. Hva anbefales sterkest av de to settene? Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Hmmm... Lurer på om jeg heller skal ta et Altec Lansing 621 sett? Er det MYE dårligere en de to andre? Er det noen andre sett dere anbefaler til ca 1500+-? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Sb live er enten et 4.1 eller 5.1 lydkort. Så de høytalersettene du ser på vil funke fint. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Vel, Først må du spørre deg om du vil ha/trenger surround. Hvis du gjør det er jo Altec Lansing 621 ute av konkurransen. Generelt er Logitech Z560 bedre på spill og DVD, mens Altec Lansing 641 litt mer avbalansert og rolig. De er ikke så flinke til å skjule svakhetene som Logitech (les: de pakker ikke alt inn i bass) Er du ute etter et høyttalersett som er "gøy" så gir Z560 mye for pengene. Forskjellen mellom 621 og 641 er subwooferen. Mens denne er enkel på 621, så får du en dobbel på 641. Om dette passer deg får du avgjøre selv. Bare vær klar over at subwooferne på Altecs sett er *store*. Mitt råd: til musikk ville jeg kjøpt 621. DVD og spill: Logitech Z560. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 jeg har fått høre at du kan få lyd i alle høytalerene på altec 641 med bare en plugg. men du får ikke sorround. jeg anbefaler altev 641, skal ha dette selv! Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 jeg har fått høre at du kan få lyd i alle høytalerene på altec 641 med bare en plugg. men du får ikke sorround. jeg anbefaler altev 641, skal ha dette selv! Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Som jeg har sagt tidligere. Logitech Z-560 er det beste for penga uten tvil. Mener jeg, jeg har ikke hørt på 641 men Z-560 er rått, den bassen er det råeaste som finns til PC omtrent. Det braker, dotter i øret osv... Satelittene er oxo meget gode. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg begynner og helle over mot Z-560 igjen... Var 100% sikker på at det ble de, men så hørt jeg mye bra om 641.. Noen flere argumenter folkens? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 15:09, skrev venomzorg:jeg har fått høre at du kan få lyd i alle høytalerene på altec 641 med bare en plugg. men du får ikke sorround. jeg anbefaler altev 641, skal ha dette selv! Har du lyttet på disse høytalerne, siden du anbefaler de? Det florerer av poster med nøyaktig samme innhold her: "hvilke plastikkhøytalere", "er logitech bedre enn altec" osv. Erlig talt, skal man kjøpe høytalere nytter det ikke å spørre i et forum, man er faktisk nødt til å dra ræva ned til en butikk som selger høytalere og lytte selv! Er man for lat til det kan man like godt drite i hele kjøpet. q.e.d. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Ja, enig dra ned til en butikk å hør på de. I et forum er det ALLTID delte meninger noen liker ditten andre datten. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Problemet er at det er ganske langt til nermeste databutikk her jeg bor :smile: Det er derfor jeg stoler på dere :smile: Jeg tror jeg skal gå for Z-560 hvis ingen kommer med en god grunn til og ikke gjøre det? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Erlig talt, skal man kjøpe høytalere nytter det ikke å spørre i et forum, man er faktisk nødt til å dra ræva ned til en butikk som selger høytalere og lytte selv! Er man for lat til det kan man like godt drite i hele kjøpet.q.e.d. Oj, for en aggresjon.... Sitter du dårlig, eller er det bare en pinne du har i rompa? Det finnes faktisk steder i dette landet der det å gå inn i en butikk og be om å få demonstrert PC-høyttalere, ikke er den enkleste sak på jord. Og dersom det er mulig, så vil det ofte være snakk om et stort butikklokale som ikke gir i nærheten av den samme lyden som vi vil hjemme. Så tenk litt før du slenger med leppa, OK? Og til Eskil87: Ta det med ro. Alle de tre settene du ser på er bra, bare på ulike måter. Altec sine vil gi deg den beste "objektive" lyden dersom du er på jakt etter nøytralitet. Z560 derimot, er et sett som ga meg en Cerwin Vega-følelse, hvis du skjønner hva jeg mener. Selv om jeg aldri ville brukt penger på dem (bruker ikke PC til spill og DVD...), så passer de veldig godt til dette. Og noen liker dem veldig godt til musikk også, spesielt dersom musikken du lytter til er HØY og rocka. I mitt tilfelle var Z560 helt feil, siden jeg lytter en del på ambience/electronica. Dersom jeg forstår deg rett så er du på jakt etter et "all around"-anlegg, men med vekt på musikk. Spør deg selv hvor mye tid du vil bruke på hver av aktivitetene. Til mer tid du bruker på musikk, til mer seriøst vile jeg vurdert Altec sine høyttalere (621). Men dersom du bruker mye tid på spill/dvd OG liker høy rock/techno, så vil du sannsynligvis falle pladask for Logitech sitt sett. Lykke til! swanky <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: swanky på 2002-10-09 21:01 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: swanky på 2002-10-09 21:01 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: swanky på 2002-10-09 21:02 ] Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Det er nok musikk jeg satser mest på ja. Det står på Heavy/Metal/Rock.. URK! Dette var et HARDT valg :sad: Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har liksom lyst på noe som holder lenge når jeg først legger penger i det.. fant noen som solgte Z-560 for 1700++. Billigste 641 kosta 2200++. Er det verdt de 500 ekstra? Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Ble litt mye nå, men jeg tror kanskje jeg går for Altec Lansing 621.. Er det et godt valg? Lenke til kommentar
spindle Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Hvis du vil ha høytalere som har bra lydkvalitet til musikk & samtidig funker fett med spill? Da er det absolutt beste Klipsch Promedia. Finnes i 2.1, 4.1 og 5.1 utgaver. Koster litt, men har ikke hørt bedre lyd. Bl.a. de første som fikk THX godkjenning av pc-høytalere. Det største problemet er at importøren (Audiocompagniet) har gått konk... Finnes butikker som har Klipsch stuehøytaler, kan jo høre med de. Men bor du langt unna butikk kan det jo bli vanskelig. Eller så kan jeg anbefale Boston Acoustics, føres blant annet av hifi-klubben ( http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...&product=ba4800 ). Dyrt men bra. Har kamerater som har sett fra begge disse produsentene. Har hørt på dem over lengre tid og kan absolutt stå inn for lydkvalitet. Dette er ikke synsing.. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Z-560 for 1700;- ?!? Kjøp det! Jeg kjøpt emitt for 2200;- Du kommer ikke til å angre.. Lenke til kommentar
JSS Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 21:16, skrev Eskil87:Jeg har liksom lyst på noe som holder lenge når jeg først legger penger i det.. fant noen som solgte Z-560 for 1700++. Billigste 641 kosta 2200++.Er det verdt de 500 ekstra? JA!!! Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 9. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 21:00, skrev swanky:Sitter du dårlig, eller er det bare en pinne du har i rompa? En pinne i rompa??? Ja, det er nok DET som er problemet. Blir det bedre hvis jeg røsker den ut tror du? btw, har aldri hørt noen pc-høytalere som gir en "cerwin wega følelse" Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg er forvirret [ Denne Melding var redigert av: Eskil87 på 2002-10-09 21:27 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå