deepstar Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Ser at denne disken bruker usb 2.0 men den er også kompatibel med usb 1.1 altså at man kan bruke den på usb 1.1 maskiner Vil den virkelig fungere på en maskin som kun har usb 1.0 ? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Ser at denne disken bruker usb 2.0 men den er også kompatibel med usb 1.1 altså at man kan bruke den på usb 1.1 maskiner Vil den virkelig fungere på en maskin som kun har usb 1.0 ? 6234590[/snapback] vis det står det kan det være sant det Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Den vil være bakoverkompatibel, men du vil få et drastisk ytelsestap, da den maksimale overføringshastigheten vil bli 12 Mbit pga USB 1.x Altså 1,5 MB/sek -- Leif -- Endret 3. juni 2006 av Pettern800 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Pettern800: Er det ikke nøyaktig 1,5 MByte/s (12 Mbit/s) som er det maksimale teoretiske på USB 1.1/1.0 ? (Praksis er vel noe lavere, det er kanskje det du mente med 1,4 MB/s?) deepstar: Jeg har selv to ulike USB diskkabinetter for USB 2.0 og de funker fint på begge de bærbare PCene mine som kun har USB 1.1. Det går tregt å overføre store mengder data, men små mengder (under f.eks 1MB) går uten at det merkes som tregt. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Pettern800: Er det ikke nøyaktig 1,5 MByte/s (12 Mbit/s) som er det maksimale teoretiske på USB 1.1/1.0 ? (Praksis er vel noe lavere, det er kanskje det du mente med 1,4 MB/s?) deepstar: Jeg har selv to ulike USB diskkabinetter for USB 2.0 og de funker fint på begge de bærbare PCene mine som kun har USB 1.1. Det går tregt å overføre store mengder data, men små mengder (under f.eks 1MB) går uten at det merkes som tregt. 6234741[/snapback] Det stemmer nok det. Er ikke første gang jeg blander USB 1.1 hastighet og 802.11b-hastighet Lenke til kommentar
deepstar Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Det hørtes bra ut ja. Nå er det bare å kjøpe en slik og overføre alt stash til lacie. Takk for svarene Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Før du kjøper en Lacie ville jeg lest erfaringene i prisguiden. Jeg har selv vært borti 2 stk. Lacie 250GB eksterne disker som tok kveld i løpet av altfor kort tid. Når bortimot halvparten av erfaringene i prisguiden går ut på at disken omtrent uten forvarsel slutter å fungere lyser det en rød lampe hos meg. Lenke til kommentar
deepstar Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Nja. Et søk på dette forum ga meg mye positivt om denne disken. Det blir at jeg kjøper denne. Takk for tipset edit 05/06: Har nå ombestemt meg. Blir nok ikke lacie ! Endret 5. juni 2006 av deepstar Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 hva slags disker står det egentlig i lacie kabinettene? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 hva slags disker står det egentlig i lacie kabinettene?6312651[/snapback] Jeg har hørt at LaCie bruker både WD, Hitachi og Maxtor-disker i kabinettene sine. Muligens ennå fler. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Min inneholder en Seagate... Lenke til kommentar
TechTune Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Før du kjøper en Lacie ville jeg lest erfaringene i prisguiden. Jeg har selv vært borti 2 stk. Lacie 250GB eksterne disker som tok kveld i løpet av altfor kort tid. Når bortimot halvparten av erfaringene i prisguiden går ut på at disken omtrent uten forvarsel slutter å fungere lyser det en rød lampe hos meg. 6239228[/snapback] Hmm.. du sier noe der. Men hvordan klarte da denne å få best i test hos DATOR og PC hvis den er såpass på trynet? Bestilte denne akuratt grunnet disse testene, det kan vel bli katta i sekken. Noen flere erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå