Gå til innhold

POLL: Hvilken bittorrent-klient er best?

Hvilken bittorrent-klient er best?  

174 stemmer

1. 1. Hvilken bittorrent-klient er best?

• Azureus
      48
    • BitComet
      23
    • BitLord
      9
    • BitTornado
      5
    • Opera's klient
      0
    • Originale klienten
      1
    • uTorrent
      81
    • Annen klient
      7

Anbefalte innlegg

Brukte ABC - yet another bittorrent client i en lang periode, fungerte ypperlig hvis man laster få torrents av gangen, har en tendens til å spise opp all cpu/minne, ihvertfall hvis upload ble strupa i netlimiter.

Var en kort tur innom BitComet før jeg gikk over til utorrent som jeg fortsatt bruker. Utorrent fungerer helt utmerket uten masse finesser man aldri får bruk for.

uTorrent  :thumbup:

6234970[/snapback]

Haha, nøyaktig samme rekkefølge som meg ^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen kan sette opp ei liste over de forskjellige torrent-software programmene så skal jeg legge til en poll.

Listen sendes til meg via PM :)

Bruker selv utorrent og intet annet :)

Ved ettertanke så er denne posten feilpostet. Den skal ligge i Programvare-Programvare og ikke i Windows-kategorien så posten flyttes dit :)

Endret av B|Real
Lenke til kommentar

Ser mange her forbinder farten dem får når dem laster ned med torrent-klienten dem bruker.

dette har ikke alltid så mye sammenheng, og jeg tror ikke det er store forskjellen i fart med hvilken klient du bruker. det som betyr mye mere er at du har stilt inn alt riktig i forhold til NAT og hvor mye opplinje den skal bruke.

så argumentet med at man får bedre fart med en klient enn med en annen holder ikke langt.

det som har mest å si da (hvis du har stilt inn alt riktig) er hvor mange seeders og leechers det er, og hvor mange seeders det er i forhold til leechers. jo flere seeders i forhold til leechers jo bedre.

Lenke til kommentar
uTorrent.

Har forelska meg i den :love:

6234600[/snapback]

Har bare brukt Azureuz, men så oppstå det noe krøll med nettverket og dette programmet. Så fant eg ved ein tilfeldighet fram til Utorrent, og eg var frelst :!:

Lenke til kommentar

Bruker BitLord; Liker godt alle innstillingsmulighetene, samt at den begrenser opphastigheten på sekundet når man har behov for dette ... Når det gjelder minnebruk, vel med 4 gb er det vel ikke så veldig farlig, selv om dette kan begrenses i innstillingene! :thumbup:

Lenke til kommentar

Joda, BitComet er et fint program det også, men flere og flere bitorrent-trackere blokkerer det nå. Husker ikke grunnen, men det var noe om at den unnlot å sende inn noe informasjon til trackeren eller noe sånt.

(BitLord også, siden det er basert på BitComet.)

Lenke til kommentar

Grunnen til at BitComet, BitLord og G3 Torrent er bannet på såpass mange trackere er mange. Her er noen av grunnene:

1. Risikerer at du laster opp/ned uten at stats blir registrert.

2. Skaper større serverload enn nødvendig.

Trackeren sender ut "meldinger" til torrent-klienter om hvor lenge den skal vente mellom hver re-announce. BitComet ignorerer denne meldingen, som resulterer i massiv hamring på trackeren.

3. Den har -ingen- (fungerende) uploadslot limit, så den strekker ut båndbredden så mye at den tildeler bare noen 100byes/sec eller mindre pr peer.

4. Den nye versjonen (0.61) ga klienten en ufattelig urettferdig fordel, med at den "foretrakk" å laste opp til andre brukere som brukte samme klienten, enn andre klienter.

5. Den utnytter Super-seeding ved å koble fra og koble til trackeren for å få en åpning (slot), som monopoliserer Super-Seederens båndbredde

Lenke til kommentar
uTorrent er bra, men den virker veldig treigt i forhold til BitComet. Jeg vet ikke om det har noe med innstillingene å gjøre da, men.

6256250[/snapback]

Hva betyr "treigt"? Hvor raskt du laster ned kommer an på hvilke peers du er koblet til, ikke hvilken BT-klient du bruker.

Lenke til kommentar
uTorrent er bra, men den virker veldig treigt i forhold til BitComet. Jeg vet ikke om det har noe med innstillingene å gjøre da, men.

6256250[/snapback]

Hva betyr "treigt"? Hvor raskt du laster ned kommer an på hvilke peers du er koblet til, ikke hvilken BT-klient du bruker.

6257818[/snapback]

Vel, da er det jo rart at den i et øyeblikk har mange seeds, men i et annet ikke laster ned engang fordi den ikke finner noe. Når jeg restarter programmet, så er alt fint igjen. Så lenge det varer.

Lenke til kommentar

bittorrent-klienter som utnytter bittorrent-systemet for å gi seg selv fordeler på andres bekostning burde automatisk bli bannet fra samtlige trackere!

skaper jo bare en ubalanse og gir de andre dårligere fart + skaper unødvendig load for trackerne.

burde vært laget en offisiell liste.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...