Gå til innhold

POLL: Hvilken bittorrent-klient er best?

Hvilken bittorrent-klient er best?  

174 stemmer

1. 1. Hvilken bittorrent-klient er best?

• Azureus
      48
    • BitComet
      23
    • BitLord
      9
    • BitTornado
      5
    • Opera's klient
      0
    • Originale klienten
      1
    • uTorrent
      81
    • Annen klient
      7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med uTorrent er det bare å installere og ferdig med det. Hva er det å finne ut?
Nei, det skjønner ikke jeg heller. En venn av meg som jeg holder på å lære opp til Nerd tok det ikke lange tid før han kunne like mye om torrent som meg. Det med uTorrent. Med Azureus, BC ABC osv. ville han ikke skjønt et skvekk. Lønner seg å bruke software utvikla av en svenske, blir så enkelt da :p Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker selv utorrent, men opplever ofte at ting henger veldig om jeg har mange torrenter kjørende samtidig (ofte oppi 10 stk). Selv om det står at utorrent bruker ~10 MB ram, er totalt ledig ram ned mot 20-30 MB i blant (Jeg har bare 512 MB totalt). Så det virker som om utorrent bruker en del ram, uten at det vises i task manager (trodde ikke det var mulig?). Noen flere som har opplevd dette? Hva kan det skyldes?

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker selv utorrent, men opplever ofte at ting henger veldig om jeg har mange torrenter kjørende samtidig (ofte oppi 10 stk). Selv om det står at utorrent bruker ~10 MB ram, er totalt ledig ram ned mot 20-30 MB i blant (Jeg har bare 512 MB totalt). Så det virker som om utorrent bruker en del ram, uten at det vises i task manager (trodde ikke det var mulig?). Noen flere som har opplevd dette? Hva kan det skyldes?

6238394[/snapback]

When the client was running full throttle, it was consuming a measly 9MB of memory and on average 15-30% of the CPU cycles. When compared to Azureus, uTorrent comes out looking squeaky clean and the solution of the problem, but beneath these great results there was a problem. While the client was only eating 9MB of memory, the cache was eating the rest, once again leaving me with less than 40MB of memory out of 512MB.

Kilde.

Lenke til kommentar

6238394[/snapback]

When the client was running full throttle, it was consuming a measly 9MB of memory and on average 15-30% of the CPU cycles. When compared to Azureus, uTorrent comes out looking squeaky clean and the solution of the problem, but beneath these great results there was a problem. While the client was only eating 9MB of memory, the cache was eating the rest, once again leaving me with less than 40MB of memory out of 512MB.

Kilde.

6239704[/snapback]

System Cache, hva er det som bestemmer hvor mye av det som brukes? Altså, er det slik at utorrent alltid fører til at system cachen øker mye, eller er det bare i enkelte tilfeller?

AtW

Lenke til kommentar

OK, nå har jeg gitt meg med bitlord og gått over til utorrent. Skjønte opplegget etterhvert. MEn hva er det egentlig som avgjør hastigheten? Med utorrent så kan man se hvor høy hastighet de andre har og noen ganger har de 10 ganger høyere hastighet enn meg, hvorfor det?

Lenke til kommentar
bruker bitcomet. synes den er raskest. har ofte over 100kb/s på noen peers

6240011[/snapback]

"på noen peers" tror du mener på noen torrents :p

Du er en peer når du laste ner som leecher, på en ikke negativ måte i denne sammenheng. Og en som har hele filen og deler kalles seeder. En seeder som ikke har en 1:1 shareratio kalles også en leecher, og lager en dårlig torrent (så ikke stopp delingen rett etter ferdig nedlasting). Men når en laster ned er det ikke ofte en har shareratio på 1:1 (som regel bare på nye torrents det skjer) så da blir enn en lecher :D forøvrig bør en laste opp til en oppnår 1.5 SR. deling er hva det handler om :thumbup:

tror nok du ville fått større fart med Utorrent :yes: eller Azurues :love:

Endret av abze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...